Köpråd: Opel Insignia OPC -10, vanliga fel?

Saotomi
24 mars 2014 · 30 Inlägg

Förbrukningen påverkar mig inte jääättemycket, var mest en kul grej att veta. smile
För övrigt tankar jag alltid 98 och kommer nästan alltid göra (så länge det är en starkare motor där man märker skillnad på förbrukningen).
Syrrans ex hade räknat litet på det på just en V50 T5 (Han älskar att spara pengar...) och tydligen så blev resultatet: 98 kostar 3% mer än 95, däremot drar 95 5% mer än 98, nu är det iofs 1½ år sedan jag fick reda på det så nu kanske det har ändrat sig lite på kostnaden smile

Och jag kan ju alltid sätta lite tejp på dörrskarvarna om det skulle vara så.... wink

johan_dansk
24 mars 2014 · 157 Inlägg

Vi har haft en del Insignia på hyrbilsföretaget jag jobbar på. Dock var det bara vanliga dieselkombi, men på dom krånglade bakluckan något enormt på. Dels automatisk öppning och stängning, och sen även låset till bakluckan.

Audi A4 1.8t Quattro
Saotomi
24 mars 2014 · 30 Inlägg

johan_dansk skrev:
Vi har haft en del Insignia på hyrbilsföretaget jag jobbar på. Dock var det bara vanliga dieselkombi, men på dom krånglade bakluckan något enormt på. Dels automatisk öppning och stängning, och sen även låset till bakluckan.

Var det något som åkte in på verkstad flera gånger?
Och gick det låsa/låsa upp/öppna över huvudtaget eller fick det stå olåst?

Senast redigerat av Saotomi (24 mars 2014)

eXe
24 mars 2014 · 230 Inlägg

Vatten  tränger in i bakluckeknappen så den inte funkar, vanligt fel o om ja inte minns fel så är det "servicemedelande" på de att det ska bytas o åtgärdas.
skulle knappen sluta funka så går det med lite pill öppna innifrån.

Volvo 242 "M50in" (1975)
Presidento Of World
24 mars 2014 · 3 328 Inlägg

eXe skrev:
Vatten  tränger in i bakluckeknappen så den inte funkar, vanligt fel o om ja inte minns fel så är det "servicemedelande" på de att det ska bytas o åtgärdas.
skulle knappen sluta funka så går det med lite pill öppna innifrån.

Om jag inte minns fel så var de kontstruktionsfel och opel tog på sig de så dom flesta borde ha de åtgärdat.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
eXe
24 mars 2014 · 230 Inlägg

japp stämmer bra det!

Volvo 242 "M50in" (1975)
Saotomi
25 mars 2014 · 30 Inlägg

Då antar jag att detta felet är "eliminerat"? smile
Annars borde det bara vara att lämna in bilen och säga åt dom att fixa?

Larsson2k
25 mars 2014 · 100 Inlägg

Bara byt in volvon nu! Du kommer få en betydligt trevligare bil att ratta! wink

Dave79
30 augusti 2014 · 12 Inlägg

Blev det någon Insignia OPC?
Är själv sugen och det vore kul med lite mer erfarenheter. Vimlar inte av foruminlägg om denna bil. Vilket iof kan vara en bra sak då det mesta som skrivs är om problem 😊

Saabberoende :)
Kia ProCeed GT "Black Pearl" (2019)
BMW E46 M3 (2002)
Saotomi
13 september 2014 · 30 Inlägg

Blev ingen OPC för mig, det blev en Golf V R32 istället smile

pecci
11 oktober 2014 · 5 Inlägg

En taxi-kollega i Umeå kör enligt honom själv Sveriges snabbaste taxi, en chippad Insignia opc. Har åkt den och i nuläget har den rullat närmare 30 tusen mil. Han är nöjd med den och har typ bara bytt slitagedelar. Jag har funderat angående förbrukningen kontra vinst men balansräkningen verkar ju hålla wink

als_
13 november 2014 · 12 Inlägg

Någon som vet om det är möjligt att montera en dragkrok på denna? Eller om de finns original?

Saotomi
30 november 2014 · 30 Inlägg

Just den jag kollade på hade en utfällbar dragkrok smile

Riddlersv
20 april 2015 · 20 Inlägg

Lånar tråden lite då jag själv har spanat på Insignia OPC ett tag för att köpa så snart jag slutar med veckopendlingen. Är det någon som vill och kan utveckla kopplingsproblematiken? Rör det den manuella eller den automatiska lådan, eller kanske rentav bägge två? Efter lite googlande av novisklass har jag inte riktigt fått fram ett bra svar, mer än att kopplingen tycks vara ett problem vid hårdare körning. Tacksam för svar!

Mvh
Richard

Loffe
3 september 2015 · 35 Inlägg

Saotomi skrev:
Just den jag kollade på hade en utfällbar dragkrok smile

Trådlyft men ändå.

Vet du märke och modell på den utfällbara dragkroken?
Kanske inget man kollar så där jättenoga på vid en provkörning/titt men man vet ju aldrig.

Presidento Of World
5 september 2015 · 3 328 Inlägg

kör själv en Vectra med 2.8T V6 på 250hk dvs äldre.

körde semester på 850mil på 2 veckor drog inte en droppe olja i 35 graders värme varje dag.

funkade utmärk och funkar än har nu kört på en månad 1100mil utan problem ägt bilen i 2 månader smile

Vet att det är helt annan bil men.. nästan samma typ av motor smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang