Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Lillkanto Inbiten Volvonörd
3 september 2014 · 799 Inlägg

Kollade såklart runt på blocket och andra köp och sälj sidor innan jag började annonsera ut bilen, då fick jag se att ungefär 5000kr skulle vara ett lämpligt pris att sätta i annonsen, då dom flesta volvo 240 av den karossmodellen låg över det om de var besiktade och strax under obesiktade.

Min bil var ju besiktad men 2-dörrars, vilket är ovanligt. Den var även något moderniserad med nyare drivlina, elektronisk insprutning osv..

Sen ville jag se om någon var beredd att betala något för bilen och isåfall hur mycket, så jag skrev här.

De bilar jag sett på i annonser på nätet som kostade runt 2000kr har varit totala, oftast okörbara vrak, därför kände jag mig något förolämpad när någon skrev att den är värd 2000kr. Han skrev faktiskt inte "jag tycker" att den är värd 2000kr, utan det lät mer som "du kan inte få mer än 2000kr".

Får inte jag agera när jag känner mig förolämpad? Klart saabjäveln är värd lång långt lååångt mer än en fimp.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
it_mutt Avstängd
3 september 2014 · 10 388 Inlägg

Lillkanto skrev:
Kollade såklart runt på blocket och andra köp och sälj sidor innan jag började annonsera ut bilen, då fick jag se att ungefär 5000kr skulle vara ett lämpligt pris att sätta i annonsen, då dom flesta volvo 240 av den karossmodellen låg över det om de var besiktade och strax under obesiktade.

Min bil var ju besiktad men 2-dörrars, vilket är ovanligt. Den var även något moderniserad med nyare drivlina, elektronisk insprutning osv..

Sen ville jag se om någon var beredd att betala något för bilen och isåfall hur mycket, så jag skrev här.

De bilar jag sett på i annonser på nätet som kostade runt 2000kr har varit totala, oftast okörbara vrak, därför kände jag mig något förolämpad när någon skrev att den är värd 2000kr. Han skrev faktiskt inte "jag tycker" att den är värd 2000kr, utan det lät mer som "du kan inte få mer än 2000kr".

Får inte jag agera när jag känner mig förolämpad? Klart saabjäveln är värd lång långt lååångt mer än en fimp.

Det kan jag väl däremot ge dig, att om det handlar om en "låg värdering" så kan man väl kanske slänga in "Jag skulle inte ge mer än..." eller liknande. Om inte annat för att göra den biten tydligare.

Däremot verkar det ju bara vara att säga "grattis", du verkar iaf nöjd med vad du fick för bilen smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 september 2014 · 17 478 Inlägg

Åter till OT gott folk!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
lugn_nu
11 september 2014 · 49 Inlägg

Har en S70 jag kom över billigt då ägaren inte orkade lägga ner sig för att sälja den via blocket.

Årsmodell 2000, silvrig. 2,5 liters turbo. Manuell. Inte så jättefarligt rostig förutom nederkanten av förardörren.
Nya sommardäck + bra vinterdäck. 36.000 mil.
Går bra i motor och låda.

Tror ni man kan få runt 8k för den? smile

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
11 september 2014 · 1 004 Inlägg

lugn_nu skrev:
Har en S70 jag kom över billigt då ägaren inte orkade lägga ner sig för att sälja den via blocket.

Årsmodell 2000, silvrig. 2,5 liters turbo. Manuell. Inte så jättefarligt rostig förutom nederkanten av förardörren.
Nya sommardäck + bra vinterdäck. 36.000 mil.
Går bra i motor och låda.

Tror ni man kan få runt 8k för den? smile

Verkar väl rimligt.

"My drinkingteam has a racingproblem"
marcus80 Sir
15 september 2014 · 935 Inlägg

Har en audi a4 1.8Ts quattro. 16600 mil.
Drag, Acc,  farthållare, concert stereo med subwoofer i skuffen, fönsterhissar fram, 6 växlad manuell, fabriksänkt, nya vinterdäck på nya fälgar, bra sommardäck. Ny lackad på vänster sida med 2 nya dörrar och ny framskärm. Motorvärmare med kupé uttag. Börjar komma rost på höger framskärm dock. Ny bytt Kamrem med vattenpump vid 16400 mil och en massa andra givare bytta.

Vad skulle man kunna få för den. Hittade nämligen bara en till 2004 på blocket och den hade rullat 19000 mil och dom begärde 78000kr.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
it_mutt Avstängd
15 september 2014 · 10 388 Inlägg

marcus80 skrev:
Har en audi a4 1.8Ts quattro. 16600 mil.
Drag, Acc,  farthållare, concert stereo med subwoofer i skuffen, fönsterhissar fram, 6 växlad manuell, fabriksänkt, nya vinterdäck på nya fälgar, bra sommardäck. Ny lackad på vänster sida med 2 nya dörrar och ny framskärm. Motorvärmare med kupé uttag. Börjar komma rost på höger framskärm dock. Ny bytt Kamrem med vattenpump vid 16400 mil och en massa andra givare bytta.

Vad skulle man kunna få för den. Hittade nämligen bara en till 2004 på blocket och den hade rullat 19000 mil och dom begärde 78000kr.

Folk begär åt hel... för den kan ju jag spontant tycka.

Runt 60k (ja o upp till 90k) på blocket (upp till 20k mil iofs).

Spännande när man får en 2005b (dvs B7:a) för 70K (quattro, 180hk+ osv).

Så vad du kan begära vågar jag inte säga. Däremot skulle jag personligen som köpare hellre gå på 05b med den, i mitt tycke, betydligt snyggare fronten, om du begär runt 70k iaf.

Bortser man från miltalet, vilket givetvis inte är helt rätt att göra, finns det ju handlare i landet som begär under 40k för en 04 TSq

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
marcus80 Sir
15 september 2014 · 935 Inlägg

it_mutt skrev:

marcus80 skrev:
Har en audi a4 1.8Ts quattro. 16600 mil.
Drag, Acc,  farthållare, concert stereo med subwoofer i skuffen, fönsterhissar fram, 6 växlad manuell, fabriksänkt, nya vinterdäck på nya fälgar, bra sommardäck. Ny lackad på vänster sida med 2 nya dörrar och ny framskärm. Motorvärmare med kupé uttag. Börjar komma rost på höger framskärm dock. Ny bytt Kamrem med vattenpump vid 16400 mil och en massa andra givare bytta.

Vad skulle man kunna få för den. Hittade nämligen bara en till 2004 på blocket och den hade rullat 19000 mil och dom begärde 78000kr.

Folk begär åt hel... för den kan ju jag spontant tycka.

Runt 60k (ja o upp till 90k) på blocket (upp till 20k mil iofs).

Spännande när man får en 2005b (dvs B7:a) för 70K (quattro, 180hk+ osv).

Så vad du kan begära vågar jag inte säga. Däremot skulle jag personligen som köpare hellre gå på 05b med den, i mitt tycke, betydligt snyggare fronten, om du begär runt 70k iaf.

Bortser man från miltalet, vilket givetvis inte är helt rätt att göra, finns det ju handlare i landet som begär under 40k för en 04 TSq

Tänkte lägga mig runt 69 så kan dom pruta lite. Glömde säga att det är en avant. Är andra brukaren med på den

Mvh marcus

Senast redigerat av marcus80 (15 september 2014)

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
it_mutt Avstängd
15 september 2014 · 10 388 Inlägg

marcus80 skrev:

it_mutt skrev:

marcus80 skrev:
Har en audi a4 1.8Ts quattro. 16600 mil.
Drag, Acc,  farthållare, concert stereo med subwoofer i skuffen, fönsterhissar fram, 6 växlad manuell, fabriksänkt, nya vinterdäck på nya fälgar, bra sommardäck. Ny lackad på vänster sida med 2 nya dörrar och ny framskärm. Motorvärmare med kupé uttag. Börjar komma rost på höger framskärm dock. Ny bytt Kamrem med vattenpump vid 16400 mil och en massa andra givare bytta.

Vad skulle man kunna få för den. Hittade nämligen bara en till 2004 på blocket och den hade rullat 19000 mil och dom begärde 78000kr.

Folk begär åt hel... för den kan ju jag spontant tycka.

Runt 60k (ja o upp till 90k) på blocket (upp till 20k mil iofs).

Spännande när man får en 2005b (dvs B7:a) för 70K (quattro, 180hk+ osv).

Så vad du kan begära vågar jag inte säga. Däremot skulle jag personligen som köpare hellre gå på 05b med den, i mitt tycke, betydligt snyggare fronten, om du begär runt 70k iaf.

Bortser man från miltalet, vilket givetvis inte är helt rätt att göra, finns det ju handlare i landet som begär under 40k för en 04 TSq

Tänkte lägga mig runt 69 så kan dom pruta lite. Glömde säga att det är en avant. Är andra brukaren med på den

Mvh marcus

Ja, det är väl bara att hoppas det går vägen smile Personligen tycker jag som sagt det är för mycket (enbart satt i relation att du kan få en nyare bil, kanske dock med något högre miltal för samma pengar).
Du har ju iaf milen som talar för din bil till en viss del smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
marcus80 Sir
15 september 2014 · 935 Inlägg

it_mutt skrev:

marcus80 skrev:

it_mutt skrev:

Folk begär åt hel... för den kan ju jag spontant tycka.

Runt 60k (ja o upp till 90k) på blocket (upp till 20k mil iofs).

Spännande när man får en 2005b (dvs B7:a) för 70K (quattro, 180hk+ osv).

Så vad du kan begära vågar jag inte säga. Däremot skulle jag personligen som köpare hellre gå på 05b med den, i mitt tycke, betydligt snyggare fronten, om du begär runt 70k iaf.

Bortser man från miltalet, vilket givetvis inte är helt rätt att göra, finns det ju handlare i landet som begär under 40k för en 04 TSq

Tänkte lägga mig runt 69 så kan dom pruta lite. Glömde säga att det är en avant. Är andra brukaren med på den

Mvh marcus

Ja, det är väl bara att hoppas det går vägen smile Personligen tycker jag som sagt det är för mycket (enbart satt i relation att du kan få en nyare bil, kanske dock med något högre miltal för samma pengar).
Du har ju iaf milen som talar för din bil till en viss del smile

Man får tacka för hjälpen. Mvh marcus

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
dawwe ...has left the building...
15 september 2014 · 4 474 Inlägg

Tja....Denna är väl identisk med din nästan, begärt pris är en aning lägre än 69'. Jag tippar på att man får mellan 40-50' om man har tur?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
marcus80 Sir
15 september 2014 · 935 Inlägg

dawwe skrev:
Tja....Denna är väl identisk med din nästan, begärt pris är en aning lägre än 69'. Jag tippar på att man får mellan 40-50' om man har tur?

Dock ingen quattro och inget drag. Men vi får se vad som händer.
Mvh marcus

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
ekelund88
16 september 2014 · 2 656 Inlägg

marcus80 skrev:

dawwe skrev:
Tja....Denna är väl identisk med din nästan, begärt pris är en aning lägre än 69'. Jag tippar på att man får mellan 40-50' om man har tur?

Dock ingen quattro och inget drag. Men vi får se vad som händer.
Mvh marcus

jag gav 60 för min b7a dock ingen quattro men otroligt fräsch och 14k mil på mätaren

hyperperry
20 september 2014 · 166 Inlägg

fick 60 för min 03a med 22.xxx mil på mätaren. smile

KALL3
20 september 2014 · 723 Inlägg

Hej alla glada bilentuaster och bilprissättare!

Vad tror nu man kan få för en s40 Momentum 2010 Drieve som gått 4100 med service avtal sedan den var ny. Är andra ägaren. Väldigt fin i lacken. Inga dörruppslag ellerlikande. Såklart finns det stenskott men väldigt få.
Bilder finns i galleri för ett helhetsintryck, men det som är gjort med bilen är.

Chippat den på autotech steg ett 140hk
Ditek lackkonserverad
Sänkt med 35mm H&R fjädrar runt om
Satt på dubbla utblås. Orginal = undangömt andrör
Tonade rutor
Volvos sportratt
Heicoläpp i fram
18" fälgar
Vinge
Folierad huv

Ja det är väl det som är värt att ha i åtanke om man ska sälja den.
En orginal s40 drive ligger på ca 120.000.

Så vad tror nï? Mitt drömpris är ju 150, då har man gått plus minus noll typ. Men är man lite mer relistisk så kanske 130?

Mvh kalle

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
it_mutt Avstängd
20 september 2014 · 10 388 Inlägg

hyperperry skrev:
fick 60 för min 03a med 22.xxx mil på mätaren. smile

Om det var relativt nyligen och det inte var något "superspeciellt" med den, så är det ju bara att säga; grattis till dig (ofantligt överpris om det var en någorlunda standardkälke, enligt mig iaf)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
hyperperry
20 september 2014 · 166 Inlägg

it_mutt skrev:

hyperperry skrev:
fick 60 för min 03a med 22.xxx mil på mätaren. smile

Om det var relativt nyligen och det inte var något "superspeciellt" med den, så är det ju bara att säga; grattis till dig (ofantligt överpris om det var en någorlunda standardkälke, enligt mig iaf)

Ptjaa, det är den som ligger på min garaget-sida. Men ville bara rikta det till er som betvivlade att jag skulle få så mycket för min bil då jag fick den värderad till ~40. :-)

it_mutt Avstängd
20 september 2014 · 10 388 Inlägg

hyperperry skrev:

it_mutt skrev:

hyperperry skrev:
fick 60 för min 03a med 22.xxx mil på mätaren. smile

Om det var relativt nyligen och det inte var något "superspeciellt" med den, så är det ju bara att säga; grattis till dig (ofantligt överpris om det var en någorlunda standardkälke, enligt mig iaf)

Ptjaa, det är den som ligger på min garaget-sida. Men ville bara rikta det till er som betvivlade att jag skulle få så mycket för min bil då jag fick den värderad till ~40. :-)

Ptja, jag anser som sagt att 60k är ett galet överpris för en 03:a.  O jag skulle igen värdera den till runt 40k.

Men du fick det, så igen; grattis smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
hyperperry
21 september 2014 · 166 Inlägg

it_mutt skrev:

hyperperry skrev:

it_mutt skrev:

Om det var relativt nyligen och det inte var något "superspeciellt" med den, så är det ju bara att säga; grattis till dig (ofantligt överpris om det var en någorlunda standardkälke, enligt mig iaf)

Ptjaa, det är den som ligger på min garaget-sida. Men ville bara rikta det till er som betvivlade att jag skulle få så mycket för min bil då jag fick den värderad till ~40. :-)

Ptja, jag anser som sagt att 60k är ett galet överpris för en 03:a.  O jag skulle igen värdera den till runt 40k.

Men du fick det, så igen; grattis smile

Det anser jag också. Skulle aldrig nånsin ge 60 för en 03ans A4. Men ju mer desto bättre, så dom jag tidigare sa ;det är väl bättre att lägga ut den lite högre och låta folk pruta, såvida man inte har bråttom med att bli av med bilen. :-)

it_mutt Avstängd
21 september 2014 · 10 388 Inlägg

hyperperry skrev:

it_mutt skrev:

hyperperry skrev:

Ptjaa, det är den som ligger på min garaget-sida. Men ville bara rikta det till er som betvivlade att jag skulle få så mycket för min bil då jag fick den värderad till ~40. :-)

Ptja, jag anser som sagt att 60k är ett galet överpris för en 03:a.  O jag skulle igen värdera den till runt 40k.

Men du fick det, så igen; grattis smile

Det anser jag också. Skulle aldrig nånsin ge 60 för en 03ans A4. Men ju mer desto bättre, så dom jag tidigare sa ;det är väl bättre att lägga ut den lite högre och låta folk pruta, såvida man inte har bråttom med att bli av med bilen. :-)

Absolut, inget att säga om det. O i ditt fall lönade det ju sig uppenbarligen smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang