Saab 9-5 tryckrör, men behöver tryckslang!

Holmer92
15 september 2014 · 82 Inlägg

Hej!
Är såhär att jag haft turboras på 9-5:an (2,0t) och hade en turbo liggandes som jag tänkt byta till, men nu till problemet. Turbon som ska dit kommer antagligen från en 900 eller något eftersom 9-5 använder sig av tryckrör, vilket inte den andra har, utan bara vanlig tryckslang.

Vad kan göras åt detta? Eller är de bara att införskaffa en ytterligare turbo?

Rille0
15 september 2014 · 2 021 Inlägg

t25 turbo från 900/9000 passar väldigt obra på en 9-5a, skaffa en gt17 som passar direkt i, eller uppgradera till aero turbo, mitsu 15t heter den har jag för mig

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Funkiee Saab älskare!
16 september 2014 · 4 597 Inlägg

köp en GT17 som du har orginal eller sattsa på ett aero agg, td04hl-15t, men då får du pilla i programvaran. Glöm inte och gör rent oljesilen så du inte får ras igen.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Holmer92
17 september 2014 · 82 Inlägg

Jo jag har kollat runt och funderat på att köra på 15t ist.
Hört flera ställen att nya vatten/oljerör krävs oxå, men enligt maptun så behövs även inloppsröret (cobran) bytas?
Stämmer detta?

Funkiee Saab älskare!
18 september 2014 · 4 597 Inlägg

Ja, vatten och oljerör behövs bytas. Skillnaden på turbo är -06 Aero o uppåt. De har ett annat hus så då behövs en annan kobra. annars är det samma kobra du kan köra med

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang