sCaz
20 september 2014
· 15 Inlägg
Snitch skrev:
Webrex skrev:
Skitsnack som vanligt här. T04E T3/T4 aggen är ett bra och billigt agg. beror ju på vart du köper dom.
Vi har köpt flera på KL-racing och kört tusentals mil utan den minsta defekt.
Vi kör tom KL-racings Ar60 T04E på våran drifter, och hårare körning får du leta efter. Kört den på isen tom, nu efter 2 år så är den fortfarande som ny. Lämnar ca 400hp på E85.
Så snacka inte skit om kina aggen. Men man bör köpa från en försäljare med bra rykte. Aggen kan se identiska ut men ha skitlager.
Skitsnack?
Talar med erfarenhet. Som med allt från kina går det givetvis att få ett måndags-ex.
Polarn har nog åkt... jaa iallafall 800 mil på ett kilo med sin snurra, som var identisk med min, utan problem.
Som med allt som benämns "kina" så har det ingenting med den geografiska placeringen av tillverkning att göra. Asien har med åren specialiserat sig på tillverkning och håller priser som övriga världen inte kan konkurrera med. Det som i folkmun kan benämnas som "kinakopia" eller "kina-X" (må det vara kina-turbo) är oftast det som en tillverkare beställt i ett led av kopia på kopia på kopia på kopia och där materialet beställts som det billigaste där även tillverkande fabrik fnyser åt det som beställs. Den ingenjörsteknik som från en början gjorde produkten är tappad.
Köper du nu exempelvis en turbo, tillverkad enligt orginalspecifikation och med reko material är det inga problem. Denna turbo kan heta thrust, garrett, garaget.org, kl-racing eller något annat. Det viktiga är att reda ut vilka som är bra eller dåliga (bra kostar ofta mer) eller chansa. Som exempel blev mina 12 000 kr + 1500 kronors skivor/belägg skev och smet på hojen medan mina 2600 kr inkl. belägg och frakt från kina såg exakt ut som 8000 kronors skivor + frakt + tull + moms från usa och de dög att nita från 250-300 en hel sommar utan påverkan innan jag sålde hojen.
Summerat: Mycket "kina" är skit. Mycket "bra skit" är tillverkat i kina.
Senast redigerat av sCaz (20 september 2014)