Mätarhus fungerar inte Volvo 850 t5 94

Akezz0n
18 september 2014 · 2 Inlägg

Hejsan!

Jag har ett problem med mitt mätarhus. Allt började med att min trippmätare gick sönder, så jag tänkte att det enklaste skulle vara att byta hela mätarhuset till ett nytt. Jag körde upp till skroten där jag bor och lyckades hitta ett, men när jag kopplade in det fungerade inget mer än någon lampa så man ser vilken hastighet man håller. Jag tänkte då att det var sönder eller något så jag köpte ett nytt med samma orginalnummer. Men det var exakt samma problem där, bara några dioder som lyser allt annat är helt dött. Så jag koppla in den gamla igen och allt fungerar som det ska. Jag vet att dom ändrade att hastigheten mättes via absen istället för växellådan på årsmodell 96 och uppåt. Men den senaste jag köpte har samma orginalnummer som den som fungerar, så den borde ju fungera? Någon som vet vad felet kan vara?

Vill också tillägga att felkoden på det nya mätarhuset går ej att läsa av, trycker på knappen och dioden lyser men sen händer det inget mer. Men när jag koppla in mitt gamla mätarhus igen så går det läsa av felkoden och då visar den 1-1-1, viket tyder på att det inte är något fel. ?

Mvh

Volvo 850 T5 "Black pearl" (1994)
marcus80 Sir
18 september 2014 · 935 Inlägg

Har inte jag fel för mig så måste det "nya" mätarhuset måste kodas in för att fungera.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
turbodeath
18 september 2014 · 2 452 Inlägg

måste inte kodas in...

döden kommer tillbaka
Akezz0n
20 september 2014 · 2 Inlägg

Ingen som har ngt tips?

Volvo 850 T5 "Black pearl" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang