Vad har jag för topp och kam till b230e

Jesper_740
20 september 2014 · 43 Inlägg

Hur vet jag vad jag har för topp och kamaxel till min b230e? Det är en -88 740. Trodde alltid det va 530 topp med v-kam. Läste att vissa modeller även hade 405 topp med k-kam??? Hur kan jag se vad jag har?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 september 2014 · 14 054 Inlägg

Jesper_740 skrev:
Hur vet jag vad jag har för topp och kamaxel till min b230e? Det är en -88 740. Trodde alltid det va 530 topp med v-kam. Läste att vissa modeller även hade 405 topp med k-kam??? Hur kan jag se vad jag har?

Vi på forumet kan ju inte veta vad du har för kam i din motor. Du får nog plocka ut den för att se.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jesper_740
20 september 2014 · 43 Inlägg

Vettemannen skrev:

Jesper_740 skrev:
Hur vet jag vad jag har för topp och kamaxel till min b230e? Det är en -88 740. Trodde alltid det va 530 topp med v-kam. Läste att vissa modeller även hade 405 topp med k-kam??? Hur kan jag se vad jag har?

Vi på forumet kan ju inte veta vad du har för kam i din motor. Du får nog plocka ut den för att se.

/Benny

Det jag menar är att står det på delarna?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 september 2014 · 14 054 Inlägg

Jesper_740 skrev:

Vettemannen skrev:

Jesper_740 skrev:
Hur vet jag vad jag har för topp och kamaxel till min b230e? Det är en -88 740. Trodde alltid det va 530 topp med v-kam. Läste att vissa modeller även hade 405 topp med k-kam??? Hur kan jag se vad jag har?

Vi på forumet kan ju inte veta vad du har för kam i din motor. Du får nog plocka ut den för att se.

/Benny

Det jag menar är att står det på delarna?

Exakt! Du kanske bara behöver plocka bort kamdrevningen för att se vilken kam det sitter i din motor. Du kan inte öppna huven bara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
simlar
20 september 2014 · 5 525 Inlägg

405-toppen lär du inte ha då den har gamla ventilkåpan (likadan kåpa som på B23).

På toppen ser du märkningen på avgassidan om du skrapar bort skiten där.

På kamaxeln ser du längst bak på kammen där namnet på kamprofilen är instansad.

Alla dessa svar hade du hittat om du spenderat några enstaka minuter på google.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Jesper_740
20 september 2014 · 43 Inlägg

Vettemannen skrev:

Jesper_740 skrev:

Vettemannen skrev:

Vi på forumet kan ju inte veta vad du har för kam i din motor. Du får nog plocka ut den för att se.

/Benny

Det jag menar är att står det på delarna?

Exakt! Du kanske bara behöver plocka bort kamdrevningen för att se vilken kam det sitter i din motor. Du kan inte öppna huven bara.

/Benny

Haha det förstod jag också. (att inte bara öppna huven) Men jag såg inget modellnummer på sidan av toppkåpan och jag vela inte skita ner mig i onödan utifall det inte stod på den. Trodde dock inte att det fanns någon modellbeteckning på kammen med tanke på att den måste vara slät smile

Sen har jag försökt hitta den där j*vla handboken om det stod i den.

Jesper_740
20 september 2014 · 43 Inlägg

simlar skrev:
405-toppen lär du inte ha då den har gamla ventilkåpan (likadan kåpa som på B23).

På toppen ser du märkningen på avgassidan om du skrapar bort skiten där.

På kamaxeln ser du längst bak på kammen där namnet på kamprofilen är instansad.

Alla dessa svar hade du hittat om du spenderat några enstaka minuter på google.

ursäkta besväret då! Men tack för nu fick jag svaret och ska spendera dom där enstaka minuterna i bilen istället.

simlar
20 september 2014 · 5 525 Inlägg

Gör så wink

Ursäkta om jag lät otrevlig men man blir lite less då det finns hur mycket information som helst om man bara söker lite.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Jesper_740
20 september 2014 · 43 Inlägg

simlar skrev:
Gör så wink

Ursäkta om jag lät otrevlig men man blir lite less då det finns hur mycket information som helst om man bara söker lite.

förstår dig, sitter i samma sits varje gång på facebook eller liknande! Ursäkta!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang