Volvo 945 EGR & Pulsair demontering. Frågor.

Mreque89 Oturen själv
27 september 2014 · 593 Inlägg

Tjena, Tänkte höra ifall det finns någon som själv gjort detta eller vet om styrenheten ger någora felkoder / tänder motorlampan.

Om jag byter till B230F insug och grenrör och plockar bort alla komponenter till EGR och Pulsair, ger datorn felkoder? Isåfall kan jag slänga in en box till en B230F och lösa det?

Bilen är en 945 1993 GL/SE med B230FD.

Anledningen till detta är att den går ojämnt och misständer samt känns trött, och har ej felkoder eller drar tjuvluft.

Brum
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 september 2014 · 13 742 Inlägg

polarn höll på och krånglade med detta och det blir felkoder

ta en titt ifall du har en 9xx eller 5xx box tror att 9xx kom 94 men är osäker
har du en med 5xx=kallstartspridare så kan du använda vilken box du vill som stämmer med din motor
har du 9xx så måste du ha en med 9xx

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mreque89 Oturen själv
27 september 2014 · 593 Inlägg

Okey, ska kolla detta imorgon i dagsljus, Blir nog att jag letar reda på en 531 topp med vx3 kam monterad samt grenrör och insug. Så byter jag till en box från en vanlig B230F / FB.

Har sett att den är oljig på blocket endå så en ny sotningssats ska dit, lika bra å ge den lite mer energi i samma veva.

Fan vad onödigt med EGR och pulsair!

Brum
-Elfving
5 oktober 2014 · 294 Inlägg

Har plockat bort egr och diverse tillbehör, och än så länge har ja inte fått några felkoder. B230fk dock men bör vara liknande kan man tycka.

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
Henkix
5 oktober 2014 · 6 737 Inlägg

vi slängde bort den skiten när vi installerade en 531 topp på en väns 945 med FD motorn.
Då satte vi även i en F box från en 740 ifall den andra kanske skulle ge felkoder.
allt funkade iaf inga felkoder osv

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang