Släpper ni till där det finns väggren?

horbybonnen
26 september 2014 · 1 160 Inlägg

DasAuto skrev:
Flyttar mig oftast när det är folk som vill komma förbi. Dock släpper jag aldrig förbi idioter som ligger o pressar en i röven. Dom kan dra åt helvete.

bästa svaret.

horbybonnen
26 september 2014 · 1 160 Inlägg

granadadr skrev:

suicidelincoln skrev:

Andromeda skrev:

Jänkar i trafiken är nästan en egen tråd, men så här är det: Folk kör under hastighetsbegränsningen på större vägar med amerikanare för att de drar så mycket soppa annars.
Jag tycker så här: Jag bor i södra Dalarna där det går ungefär 2,1 jänkebil per person. Dom är ta mig fan i vägen och sölar överallt. Bötfäll varenda jävel i en jänkebil som inte kör i skyltad hastighet.

För så är det ju, det är ju jäkligt egoistiskt att ligga och köra 70 på 100-väg helt medvetet föra tt man är för snål att betala vad det kostar att hålla hastigheten på de vägarna. Att då helt medvetet hindra övrig trafik trots att fordonet är konstruerat för att klara hastigheten borde bestraffas med tio piskrapp på torget.

Ja 70 på när det är 100 känns ju lite överdrivet långsamt, dock vet jag inte om bilen drar nämnvärt mindre då.
Ingen av de som jag känner och har jänk lider av det syndromet i alla fall.

tyvärr är det mer standard att de kör MYCKET under hastighetsbegränsing än att de håller den sad

köra för långsamt kan räknas som vårdslöshet i trafik.

sleepyoh
26 september 2014 · 1 319 Inlägg

horbybonnen skrev:

granadadr skrev:

suicidelincoln skrev:
Ja 70 på när det är 100 känns ju lite överdrivet långsamt, dock vet jag inte om bilen drar nämnvärt mindre då.
Ingen av de som jag känner och har jänk lider av det syndromet i alla fall.

tyvärr är det mer standard att de kör MYCKET under hastighetsbegränsing än att de håller den sad

köra för långsamt kan räknas som vårdslöshet i trafik.

Var en nyhet i tidningen i somras där någon (raggare?) cruisade runt i Gävle med sin bil, och blev eskorterad ut ur Gävle för att hon körde för långsamt roll

http://www.expressen.se/nyheter/korde-f … t--atalas/



I november stoppades Frida Steen Hansén, 20, från Stockholm av polisen i Gävle.

Hon hade kört för långsamt på en 50-sträcka - och nu är hon åtalad eftersom hon vägrade betala böter.

– Jag visste inte att man kunde köra för långsamt, bara att man kunde köra för fort, säger hon.



En helg i november körde lastbilschauffören Frida Steen Hansén från Stockholm till Gävle för att hälsa på vänner.

Men helgen slutade inte lyckat. Väl i Gävle stoppades hon av polis - hon hade kört för långsamt i sin amerikanare och spelat för hög musik.

– Polisen sa att jag inte skulle få vara kvar i stan. Jag och min tjejkompis berättade att vi precis hade kört 20 mil och varit i Gävle tio minuter och bad om en chans till, säger hon till Gefle Dagblad.

Dagen efter blev Frida Steen Hansén stoppad igen av samma polis, som då gav henne böter för att ha kört för långsamt.

– Jag körde i mellan 30 och 40, men det var väggupp och rödljus på sträckan. Och jag hittar inte i Gävle, det var sent på kvällen också och var ingen trafik, säger Frida till Expressen.se.

Eftersom Frida Steen Hansén vägrade betala böter på 500 kronor står hon nu åtalad för långsam körning.

– Jag visste inte att man kunde köra för långsamt och bli åtalad för det, jag visste bara att man kunde köra för snabbt, säger hon.

Den 20 februari blir det rättegång - om Frida inte väljer att betala innan dess.

– Jag har funderat på att betala i stället, men i nuläget lutar det åt att jag åker upp på rättegång, säger hon.

Polisens talesperson säger till Gefle Dagblad att det nu är upp till tingsrätten att ta ställning till vilken hastighet Frida höll.

Det är inte första gången polisen i Gävle bötfäller personer för att ha kört för långsamt.


(Ok, inte förra sommaren, förra vintern, dock blev det inte vårdslöshet i trafik,  och det tror jag ej det kan bli, men att uppenbart hindra folk är inte ok. Vet inte hur detta gick i slutändan, men där har ni lite rolig kuriosa iaf)

Senast redigerat av sleepyoh (26 september 2014)

_----------'
Djo
27 september 2014 · 10 157 Inlägg

Growe skrev:

Djo skrev:

Growe skrev:
har aldrig någonsin sätt ett jänkeskrot som håller hastigheten..utan oftast ligger dom minst 20km/h under.. jag antar att det har med det OTROLIGT varma klimatet som gör att dom kokar hela tiden..  det är bättre i usa där dom har det så svalt och skönt i Califonien smile

Faktum är ju att det är mindre risk för att bilen kokar om man kör fort. fart vinden kyler rätt bra.

förklara det för jänkefolk om du kan.. lycka till!

dessutom ska jag ge jänkeälskare ett tips..

SKAFFA INSPRUTNING!  så slipper vi känna era jälva sura äkliga trötta v8 som har en co halt som får gräsmattan att tappa färgen bara ni sätter tändningsnyckeln i låset..

det bästa av allt med insprutning att då kan ni komma över 200hk sträcket med era 5.7liters motorer..

Egentligen är det inte fel på förgasare du kan ha vettiga avgasvärden där också. Vist är dom högre är ju varken katalysator eller något annat. Dock kan man ju märka att många av bilarna är felinställda. Många verkar ju rent av sura ner sig i crusing stråken vilket dom ej ska göra om motor tändning och förgasare är rätt inställda.

Att få mycket häst med förgasare har gjorts och går att göra Gäller bara att ha rätt sorts förgasare och ha allting inställt och fräscht. Dock dessa gamla v8 or lever på vridet mycket vrid men inte allt för mycket häst sett till litrar motor.

Dock är ju ett modernt mappbart sprut bättre på många andra avseenden. Men nog fan är det snyggt med en läcker förgasar uppsättning under huven smile

Men nu tror jag allt vi kommit på tok för off topic egentligen menmen ville bara ha det sagt och back to topic.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
it_mutt Avstängd
29 september 2014 · 10 388 Inlägg

horbybonnen skrev:

granadadr skrev:

suicidelincoln skrev:

Ja 70 på när det är 100 känns ju lite överdrivet långsamt, dock vet jag inte om bilen drar nämnvärt mindre då.
Ingen av de som jag känner och har jänk lider av det syndromet i alla fall.

tyvärr är det mer standard att de kör MYCKET under hastighetsbegränsing än att de håller den sad

köra för långsamt kan räknas som vårdslöshet i trafik.

Nej. Eller ja, då vettifaen hur långsamt du ska köra.

1 § Brister vägtrafikant, den som för spårvagn eller den som någon annanstans än på väg för motordrivet fordon i väsentlig mån i den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna, döms för vårdslöshet i trafik till dagsböter.
   Om någon vid förande av motordrivet fordon eller spårvagn gör sig skyldig till grov oaktsamhet eller visar uppenbar likgiltighet för andra människors liv eller egendom, döms för grov vårdslöshet i trafik till fängelse i högst två år..


Däremot får du en bot med "Underlåtenhet att vid färd med motordrivet fordon anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte onödigtvis störs" på. Och blir lite fattigare. Denna bot får du ex.vis om du kör en 30-traktor på motorväg.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang