Förslag/intressekoll om mekgarage i södra Stockholm

TheMartein
7 april 2014 · 4 Inlägg

Hej gott folk!

Kan väl först erkänna att jag är ny här och har, efter många års smågluttande, nu registrerat mig för att kolla om det finns intresse för att gå ihop och hyra in sig( eller i alla fall undersöka möjligheterna för det) i ett parkeringshus i Skarpnäck, i södra Stockholm, som är ute på annons.

Det är ett väldigt stort projekt inser jag och jag har inte resurserna till att realisera det på egen hand.
Där av får de som vill vara med stå för sin del av insatsen.

Detta är annonsen i fråga: http://www.newoffice.se/sok-lokal/?sear … rch-result

Positivt: Nära till tunnelbanan och parkering i området bör inte vara ett problem. Min sida av stan.

Negativt: Förmodligen inte så högt i tak. Eventuellt nära till folk som vill tjuva bilar.

Det ser väldigt öppet ut av bilderna att döma men mäklaren lät positiv till att kunna hålla varmgarage, återstår att se.


Alternativ 1:
Det minsta antagandet för att för att kunna skapa en någorlunda avskärmad verkstadsdel anser jag vara detta: http://www.newoffice.se/object/2673/
Med plats 1567 samt utrymmet till vänster om det som allmän del( möjlighet till dusch/toalett och kanske en soffa och ett bord).
Med det utrymmet skulle man kunna få in 6st( eller kanske 7st med lite vilja) mekplatser och priset som jag fick av mäklaren skulle innebära 2222-1905 kr/mån per plats.

Nu hoppas jag det är en förhandlingsfråga då jag anser att runt 500-700kr per parkeringsruta är mer rimligt vilket för ovan nämnda utrymme skulle innebära närmare 1300kr/mån per mekplats( el tillkommer).

Alternativ 2:
Vid överväldigande intresse skulle man kunna hyra denna del: http://www.newoffice.se/dat/media_manag … -1-303.pdf
Med avskärmning till delen i alternativ 1 för att begränsa att verktyg och delar får för mycket fötter.
Trapphus finns ju så Alt 1-folk behöver ju inte springa i Alt-2 delen mer än när fordon ska genom( x antal nyckelansvariga). Eventuella brandutrymningskrav får beaktas.


Så få på pappret som möjligt är givetvis bäst för ordningen men det får väl kräva så många det behövs, själv skulle jag kunna ha totalansvar( ekonmiskt och övrigt) för mellan 1-3 mekplatser beroende på hyra.
Hantverksmässigt för att få till lokalen så har jag koll på elen( behörig) samt kan väl snickra/kakla lite också.
Rika rörmokare( finns det några andra?) är välkomna!

Ursäkta väggen av text men det kanske gallrar bort de allra lataste i alla fall. :)

Är detta en bra eller dålig idé?


/Martin

Audi A6 "3.2 quattro" (2005)
dasboot
8 april 2014 · 441 Inlägg

Det är inte lätt att få parkering på gatan där av egna erfarenheter....

TIR_Mordarn
8 april 2014 · 7 Inlägg

Jag är sjukt intresserad!

Hellre avåkt än frånåkt!
TheMartein
8 april 2014 · 4 Inlägg

TIR_Mordarn skrev:
Jag är sjukt intresserad!

PM svarat på!

dasboot: där sprack ju hela konceptet! ;)
(noterat dock!)

Audi A6 "3.2 quattro" (2005)
Mr_Smoke
13 maj 2014 · 22 Inlägg

Ja detta låter inte alls dumt... Ja är oxå väldigt intresserad.
Jag kan gärna hjälpa till att bygga o det skall avskärmas mm

TheMartein
17 maj 2014 · 4 Inlägg

En statusuppdatering angående detta objek är att mäklaren spelar svårfångad av någon anledning.
Men sökandet går vidare!

Mr_Smoke skrev:
Ja detta låter inte alls dumt... Ja är oxå väldigt intresserad.
Jag kan gärna hjälpa till att bygga o det skall avskärmas mm

Du har PM.

Audi A6 "3.2 quattro" (2005)
aantonh
29 september 2014 · 208 Inlägg

Jag är absolut sugen! Skicka ett sms till 0739756611 om det fortfarande är aktuellt!

BMW e30
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang