Varning: Handla ej av MBSCA shopen.

Pininfarina406
6 april 2013 · 539 Inlägg

Vill härmed varna för att handla från MBSCA. Företaget är helt oseriöst. Jag beställde varor därifrån i oktober 2012, när dessa ej dök upp avbeställdes de i mitten på mars 2013, men har inte fått tillbaka pengarna. Svarar ej längre på mail men har tagit bort ordrarna från mina sidor hos MBSCA.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
OpelMannenRacing Allmänt galen
6 april 2013 · 219 Inlägg

Då är vi två som är missnöjda mao, jag fick först fel och efter många och och men och tjat i nästan ett halvår så dök rätt grejer upp. Så jag säger som du, handla inte där...

Pininfarina406
7 april 2013 · 539 Inlägg

Det här fick jag i inkorgen på MBSCA-forumet.

Det är ingen ide att klaga på forumet...som du kanske märker.

Jag har handlat där förr och det tog förbannat lång tid att få grejjerna.
och jag tycker man kunde informera tydligare om leveranstid mm..

Handlar inte därifrån längre för jag gilllar inte attityden på mailsvaren.

/Martin

_________________
Bruksbil w123 300D STT -81

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Volvo_Mannen Volvoskadad
7 april 2013 · 6 017 Inlägg

Damn, skulle sett detta innan jag köpte en kupéfläkt till min merca där för bara några dagar sen

Jonas
S_Henjer
7 april 2013 · 1 150 Inlägg

Han är fullkomligt korkad. Blev sjukt dåligt bemött när jag skulle handla.

För att göra en lång historia kort. Började md att jag satt och plockade på mig saker för dryga 3000kr till Mercan. Allt gick fint till jag såg vad frakten skulle hamna på, 890:-. Tyckte det verkade orimligt men jag plockade bort de flesta sakerna och kvar vart bara en grill. Beställde och betalade.

Dock dröjde det både en och två månader innan min grill kom, och under denna perioden så försökte jag få tag på killen, och fick till sist mailkontakt. Svaren var för det första väldigt arroganta och opedagogiska, och efter några mail när jag fortfarande inte hade fått svar på när grillen skulle komma så fick jag till svar att han beställer från sin leverantör, och att den va slut där så jag fick vänta.

Tyckte det var dåligt att jag inte fått någon info om leveranstiden, jag som de flesta andra kanske hellre ordnat grillen på annat håll, och detta skrev jag till honom. Svaret jag fick var i stil med att jag var korkad och fattade inte något och att han inte direkt kunde bygga en grill.

Till sist kom grillen, packade upp den och upptäckte att det var fullt med lackskav på grillen, blev självklart besviken och återigen så mailar jag. Jag orkade inte tjafsa mer och erbjöd mig att han skulle göra en återbetalning på 50% av kostnaden så skulle jag lacka om den själv, vilket han godtog. Jag tänkte tanken att montera grillen på bilen så den verkligen passade innan han skulle göra återbetalning. Sagt och gjort, monterar och upptäcker att den inte ens passar.

Först skyller han på mig och tror inte mig, men jag tar massa bilder och skickar till honom för att visa. Jag krävde en reklamation och återbetalning. Överenskommelsen blev att jag skulle skicka tillbaka grillen och han skulle göra återbetalning. Jag följde min del av det men han hämtade aldrig ut grillen då han aldrig hann sa han. Lyckades till sist tjata till mig pengarna och efter någon månad så kom grillen tillbaka till mig.

100-tals med mail och säkert timmar i diskussion.

Hoppas inte fler går på tabben och att hans dyngföretag går under inom kort.

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
aha_100
8 april 2013 · 535 Inlägg

För att jämna ut statestiken lite har jag handlat där några gånger, oftast småprylar såsom innemattor emblem osv men det har aldrig varit nåt problem smile

9Femma
8 april 2013 · 342 Inlägg

Har bara handlat därifrån en gång.
Det jag kommer ihåg var att leveransen tog så lång tid att jag glömt att jag beställt varan.
Och nej, jag lider inte av demens.
wink

Senast redigerat av 9Femma (8 april 2013)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Glesmark
8 april 2013 · 1 938 Inlägg

Gick in på sidan och lyckades inte ens hitta något telefonnummer, bara en sån sak. smile

Pininfarina406
8 april 2013 · 539 Inlägg

Har nu fått svar av Chris, och har återigen skickat ordernummer och summor samt mitt kontonummer. Hoppas att det fungerar den här gången.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Pininfarina406
8 april 2013 · 539 Inlägg

Har nu fått pengarna.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
evangelia
29 september 2014 · 5 Inlägg

beställt varor för över 2månader sedan och fått 2svar efter en månad att en vara inte tillverkas och den andra kommer nästa vecka??? Det va 3veckor sedan och ja han CHRIS tar fortfarande förskott , när jag bad honom sända tillbaka pengarna så har det blivit helt tyst,,,,,,,, Vill varna andra för beställningar av mbsca shopen ”världens största mb butik” (av bluff o lögner) Synd att jag inte såg dessa varningar i detta forum innan beställningen… Ännu en lurad före detta kund på MBSCA alias CHRIS…

thilo skrev:
Vill härmed varna för att handla från MBSCA. Företaget är helt oseriöst. Jag beställde varor därifrån i oktober 2012, när dessa ej dök upp avbeställdes de i mitten på mars 2013, men har inte fått tillbaka pengarna. Svarar ej längre på mail men har tagit bort ordrarna från mina sidor hos MBSCA.

ckmcardesign
29 september 2014 · 424 Inlägg

Jag har svarat i en av dina 3 trådsvar om denna order...

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
-jimmy
29 september 2014 · 377 Inlägg

Bra att du varnar andra.
Då vet man vilken sida man inte ska beställa ifrån.

torpis Forummoderator
29 september 2014 · 10 572 Inlägg

Denna typ av trådar kör vi inte på Garaget, det vet alla ni som varit med ett tag.

Får man problem löser man det mellan parterna, har man inte ringt och talat med personen i fråga så vet men heller inte om informationen nått fram. Ringa är kraftfullt och inte ett dugg farligt.

Låser här och hoppas ni hittar en bra lösning. Samtidigt poängterar jag att det inte är okej att skapa användare bara för att föra ut denna information, den är inte av allmänt intresse eftersom vi INTE HAR HELA HISTORIAN.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang