Ceramic pro (Lackkonservering)

SAAB_4ever
27 september 2014 · 767 Inlägg

Nu skall jag tipsa alla om en RIKTIGT bra lackkonservering som verkligen håller!

Den heter Ceramic PRO Mycket bättre än Ditec och MrCap, har haft Ditec på min bil innan och tyckte att vattnet rann av bra i ca 1 mån eller så.
Nu har jag inte haft på Ceramic PRO så länge men jäklar vilken skillnad det blir på bilen, denna lackkonservering härdar på lacken till skillnad mot andra lackkonserveringa (Kolla på youtube)
Den finns i olika steg. Jag tog det näst dyraste och jäklar vad vattnet rinner av!

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
VMT I <3 my Honda
27 september 2014 · 483 Inlägg

Var köpte du de?

Stoft
29 september 2014 · 33 Inlägg

Vad blir bättre med ett keramiskt lackskydd? Slipper du repor? Slipper du tvätta?
Vad gör det värt alla tusenlappar tycker du?

Polera era bilar, lägg på ett vettigt vax och underhåll. Då sparar ni många tusenlappar och får bättre resultat.

SAAB_4ever
4 oktober 2014 · 767 Inlägg

Jag har fått det på lagt av en kille i Veddige ( Halland) som gör det.
Den behandlingen jag har är MYCKET reptålig.
Smutsen fastnar inte och avrinningen är fantastisk! smile

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Stoft
11 oktober 2014 · 33 Inlägg

Polera den helt repfri, gör samma sak med en likadan bil och kör sedan genom en borsttvätt och jämför wink

Hamilton
11 oktober 2014 · 8 864 Inlägg

Stoft skrev:
Polera den helt repfri, gör samma sak med en likadan bil och kör sedan genom en borsttvätt och jämför wink

Lär inte bli någon skillnad med endast en maskintvätt det krävs flera för att få tvättrepor på ett keramiskt lackskydd.
(Vet av egen erfarenhet då jag gjort så i 7 år dvs lackskydd och maskintvätt)

Fotograf på tierpidag.se
Stoft
11 oktober 2014 · 33 Inlägg

Sätter 100:- på att jag kan visa dig repor efter maskintvätt oavsett lackskydd..

silverbird
10 november 2014 · 666 Inlägg

håller med om ceramic pro, har ett liknande på min bil(annat märke som inte har rikitgt samma hållbarhet), haft det på sedan februari 2012, inte gjort något mer än att tvättat bilen när den är skitig.

som ni hävdar så kan man polera och vaxa med jämna mellanrum, det ger samma resultat. men om man vill slippa göra det jobbet och istället njuta av det som jag i alla fall tycker är roligt med bilen(köra) så är detta en mycket bra behandling.

och reptåligheten skiljer mycket mellan behandlingar, de första 2 månaderna ser man ingen störreskillnad på de stora polerföretagen, förutsatt att de gjort ett bra underarbete, men efter det så kommer det synas med vatten avrinning, glas och även repor.

Rattryckarn BilvårdsTekniker
15 november 2014 · 281 Inlägg

Underhåll lackskyddet med en detailer Pingens Articlean Booster

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
omegalover
15 november 2014 · 118 Inlägg

Jag har keramisk lackskydd på min Fabia 2011 och haft det 1 år nu. Gjort en kontroll på den efter 1 år och inga nya repor och avrinningen fungerar fortfarande.
Jag har ett skydd från Brilliant Care från Tollarps Bil med 6 års garanti, inga årsbehandlingar behövs.
Bilen är hur enkel som helst att tvätta.

Men förarbetet är viktig innan keramiska skyddet läggs på.

Jag är grymt nöjd och det är det bästa jag haft på bilen.
Nästa vecka behandlas min Vectra C 2007, väntar spänt!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Volvo XC70 "Beast" (2011)
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
15 november 2014 · 281 Inlägg

omegalover skrev:
Jag har keramisk lackskydd på min Fabia 2011 och haft det 1 år nu. Gjort en kontroll på den efter 1 år och inga nya repor och avrinningen fungerar fortfarande.
Jag har ett skydd från Brilliant Care från Tollarps Bil med 6 års garanti, inga årsbehandlingar behövs.
Bilen är hur enkel som helst att tvätta.

Men förarbetet är viktig innan keramiska skyddet läggs på.

Jag är grymt nöjd och det är det bästa jag haft på bilen.
Nästa vecka behandlas min Vectra C 2007, väntar spänt!

När du säger repor, innebär det tvättrepor då? Hur kontrollerar du det?

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
omegalover
15 november 2014 · 118 Inlägg

Den är 10 ggr tåligare mot repor och det är han som gjort behandlingen som kontrollerar den.
Jag hittar inte själv nya repor, varken tvättrepor eller andra.

Jag tvättar bilen för hand med olika svampar för övre och nedre del av bilen, sen tvättar jag noggrant innan jag schamponerar.

Då jag har bilen i garage på nätterna med grymt bra ljus ser man tydligt om det blivit nya repor.

Har även fått medlet på fälgarna och de är jättelätta att hålla rent!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Volvo XC70 "Beast" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang