Chevrolet silverado 6,5 td får tryck i kylsystemet

marcuskarlssonn
25 september 2014 · 18 Inlägg

Hej!
Jag har en chevrolet silverado som får högt tryck i kylsystemet och tycker det är konstigt efterssom de inte blir något vatten i oljan och inte heller någon lukt av diesel eller något "bubblande" i expansionskärlet..

Jag undrar nu om någon amerika expert kan veta vart felet kan ligga innan jag börjar plocka bort en massa som kanske är helt?

Bilen har gått ca 40.000 mil och går helt normalt annars.

Tumbleweed
25 september 2014 · 1 711 Inlägg

Halloj!! Det lättaste är först o checka kylaren, kan vara igensatt, men då går det se på tempen..
Kokar den?

Trycker den ut vatten o inte går varm? Om ja, kan det vara spricka mellan ventiler i en topp
i värsta fall, sprucket block......

Visar det sig vara toppen, så går dom o laga,  man kan sleeva topparna, och det innebär att man petar bort små frostpluggar, brotshar, och slår i koppar rör,  rakt över sprickan, sen tuta o köra!!
dom flesta topparna går att rädda!

Mvh Christian

marcuskarlssonn
26 september 2014 · 18 Inlägg

Tack för tipset, ja den tog vatten (går ej varm) och sen sprack kylaren, men den ryker inte vitt tycker jag är konstigt.. Kan vara så att kylen bara läckt lite från början och sen brustit helt?

Ska nog prova byta kylaren och se vad som händer sen.

Tumbleweed
26 september 2014 · 1 711 Inlägg

marcuskarlssonn skrev:
Tack för tipset, ja den tog vatten (går ej varm) och sen sprack kylaren, men den ryker inte vitt tycker jag är konstigt.. Kan vara så att kylen bara läckt lite från början och sen brustit helt?

Ska nog prova byta kylaren och se vad som händer sen.

Byta kylare är nog lättast o byta, och oavsett behöver du en ny...
Är det topparna, sÅ hör av dig.  Jag har lagat 100 tals

marcuskarlssonn
30 september 2014 · 18 Inlägg

Tumbleweed skrev:

marcuskarlssonn skrev:
Tack för tipset, ja den tog vatten (går ej varm) och sen sprack kylaren, men den ryker inte vitt tycker jag är konstigt.. Kan vara så att kylen bara läckt lite från början och sen brustit helt?

Ska nog prova byta kylaren och se vad som händer sen.

Byta kylare är nog lättast o byta, och oavsett behöver du en ny...
Är det topparna, sÅ hör av dig.  Jag har lagat 100 tals

Tack för tips och snabb hjälp, jag har beställt en ny kylare nu och ska se om de hjälper smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang