Bilder: Skogsfynd & Skogsvrak

Hollowman666
5 oktober 2014 · 103 Inlägg

Steff240 skrev:

Hollowman666 skrev:
En Suburban 73-91 är det, ingen pickis. smile

Aha en sån är det:cool: Och självklart har du rätt i att det inte är nån pickup, jag tittade lite fort bara så jag tänkte det var en kåpa därbak tongue

Nix, en hi-top däremot, inte jättevanligt, även om det förekommer. Tror att den där är från 1980 eller äldre, av det lilla jag ser som är kvar. Hade en '80 själv, som tyvärr förolyckades i en enorm brand. Bilen hade bara gått 4 000 mil, så det sög riktigt rejält.

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?
Ford A Sedan "Ella" (1930)
Chevrolet Corvette Stingray "Raelette" (1971)
Extrazz En 5a är Livet.
5 oktober 2014 · 2 005 Inlägg

Allt detta på samma  tomt?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
lill_sunqen
6 oktober 2014 · 203 Inlägg

så jävla grymt ställe!! och snälla skicka ett pm till mig om platsen blev precis helt förälskad big_smile

Opel Rekord "Gammle dieseln" (1977)
Steff240
6 oktober 2014 · 1 017 Inlägg

Extrazz skrev:
Allt detta på samma  tomt?

Japp allting ( plus lite till, se tidigare inlägg i tråden) står på och runtikring en ödegård.
Gubben som hade gården drev grustäkt en gång i tiden så det är nog därför det står kvar diverse entrepenadmaskiner.
Dessutom tror jag han bedrivit någon form av gårdssmedja och allmänt skrothandleri roll Hittade tex en stor hög med ljuddämpare, och en stor trave bildäck, Förutom allt järnskrot som ligger lite utspritt här och var runt gården.



lill_sunqen
Idag 09:22
så jävla grymt ställe!! och snälla skicka ett pm till mig om platsen blev precis helt förälskad big_smile

Ska skicka detta big_smile

Saab_ludde
6 oktober 2014 · 255 Inlägg

Verkar som ett trevligt ställe.. Blev riktigt sugen på saab 900:an har skickat pm till dig

Kinnastreet
7 oktober 2014 · 362 Inlägg

Hur fasen hittar ni alla goa ställen? Tipsa mig gärna om någon vet nåt bra ställe runt Falköping /Ulricehamn !

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
SveaRike Delirium Tremens
7 oktober 2014 · 101 Inlägg

Den japanska bilen är en Nissan Laurel, ge fan i den, den vill jag ha tongue

Den vita kombin är en Peugeot.

Mycket är lagom
fadret
7 oktober 2014 · 1 125 Inlägg

MB 116 där under skulle jag kunna tänka mej

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Steff240
8 oktober 2014 · 1 017 Inlägg

SveaRike skrev:
Den japanska bilen är en Nissan Laurel, ge fan i den, den vill jag ha tongue

Den vita kombin är en Peugeot.

Haha vi får väl se vem som hinner först!lol Nä men allvarligt, det lilla jag tittade på den så såg den ändå rätt fräsch ut big_smile Frågan är ju hur golvet ser ut (eller hur mycket man ser ut genom golvet hmm ).

Aha Peugeot, varför tänkte jag inte på det?

SveaRike Delirium Tremens
8 oktober 2014 · 101 Inlägg

Steff240 skrev:

SveaRike skrev:
Den japanska bilen är en Nissan Laurel, ge fan i den, den vill jag ha tongue

Den vita kombin är en Peugeot.

Haha vi får väl se vem som hinner först!lol Nä men allvarligt, det lilla jag tittade på den så såg den ändå rätt fräsch ut big_smile Frågan är ju hur golvet ser ut (eller hur mycket man ser ut genom golvet hmm ).

Aha Peugeot, varför tänkte jag inte på det?

Laurelen verkar vara i jävligt bra skick plåtmässigt, tog en bild undertill med blixt, såg riktigt bra ut. Konstigt att den fallit ur registret bara och att tändningslåset är bortklippt. Synd med att nån ungjävel smällt framrutan och framlysena.

Mycket är lagom
Steff240
8 oktober 2014 · 1 017 Inlägg

Jaa absolut, jag gjorde ingen närmre undersökning men jämfört med resten av grejerna så är den ju nästan fin i skicket.  Ja att den fallit ur registret är ju lite konstigt, så vansinnigt länge kan den ju inte ha stått där. Kan det vara så att den är stulen och på det sättet försvunnit ur papprena? Skulle ju kunna förklara åverkan på tändingslåset..

gjutarolle
21 oktober 2014 · 669 Inlägg

Betalar man inte in dom 75kr till transportstyrelsen så försvinner dom väl till slut?

fadret
21 oktober 2014 · 1 125 Inlägg

gjutarolle skrev:
Betalar man inte in dom 75kr till transportstyrelsen så försvinner dom väl till slut?

Inte nu mera gör dom det

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
granadadr
21 oktober 2014 · 7 287 Inlägg

gjutarolle skrev:
Betalar man inte in dom 75kr till transportstyrelsen så försvinner dom väl till slut?

kostar bara 60:- numer,, fick två inbetalingsavier  smile

henke_99 Offroad Racing
21 oktober 2014 · 3 122 Inlägg

Hollowman666 skrev:

Steff240 skrev:

Hollowman666 skrev:
En Suburban 73-91 är det, ingen pickis. smile

Aha en sån är det:cool: Och självklart har du rätt i att det inte är nån pickup, jag tittade lite fort bara så jag tänkte det var en kåpa därbak tongue

Nix, en hi-top däremot, inte jättevanligt, även om det förekommer. Tror att den där är från 1980 eller äldre, av det lilla jag ser som är kvar. Hade en '80 själv, som tyvärr förolyckades i en enorm brand. Bilen hade bara gått 4 000 mil, så det sög riktigt rejält.

Helt korrekt att den är nyast -80, syns bl.a på framskärmarna och den "stående" positionslyktan som ändrades och blev liggande från -81.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Evildan
2 november 2014 ·

granadadr skrev:

gjutarolle skrev:
Betalar man inte in dom 75kr till transportstyrelsen så försvinner dom väl till slut?

kostar bara 60:- numer,, fick två inbetalingsavier  smile

Då har du väl fått glesbygdsrabatt, här nere kostar det 65kr att ha sin bil kvar i registret.

spillolja
2 november 2014 · 4 020 Inlägg

Evildan skrev:
Då har du väl fått glesbygdsrabatt, här nere kostar det 65kr att ha sin bil kvar i registret.

jag hade en Ford fiesta som jag fick denna avgiften 1ggr om året i ca 9-10 års tid som jag aldrig betalade

ringde till TS och undrade om den inte åker efter 3 förfallna avgifter, men jag förklarade att den är nog armeringsjärn i något bygge vid detta laget  och hon avreggade den

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
2 november 2014 · 1 004 Inlägg

Evildan skrev:

granadadr skrev:

gjutarolle skrev:
Betalar man inte in dom 75kr till transportstyrelsen så försvinner dom väl till slut?

kostar bara 60:- numer,, fick två inbetalingsavier  smile

Då har du väl fått glesbygdsrabatt, här nere kostar det 65kr att ha sin bil kvar i registret.

Fick också 2st a 60:- häromdan. Men jag kanske har glesbygdsrabatt jag med smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang