Stulna boxar c70 98 t5 vad gör jag nu ?

RonnieV70D
6 oktober 2014 · 225 Inlägg

jo ska köpa en c70 98 av en polare å den blev vandaliserad å domsnodde boxarna , har fattat att de finns start spärrs lösa boxar som kan funka men då följd fråga från vilken motor ? Sitter 240 hästarn i mer vet jag ej , kan man köra med vanliga boxar från 220hästarn ?
Spelar de roll om de är 2,3an eller 2,0an osv boxarna kommer från ?


Flöda på med ideer å hur ni sjäkva tycker p tönker , bilen ska starta å gå är huvud saken .

TobbeTT
6 oktober 2014 · 948 Inlägg

Lättaste är väl att kolla på skroten via ditt regnr och årsmodell? Även kanske höra på nått volvoforum vad det ska vara för bosch nr på boxarna.

Mvh.

RonnieV70D
6 oktober 2014 · 225 Inlägg

tack för svar . jo får helt enkelt klura på detta

Mack Forum- och sitemoderator
6 oktober 2014 · 26 147 Inlägg

Sök på bildelsbasen.se via registreringsnumret så torde du få upp rätt boxar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
RonnieV70D
7 oktober 2014 · 225 Inlägg

läst mig till att de inte bara är att köpa ny box. de ska vara en dyr historia med kodning osv .verkar som de ända alternativet är att fixa boxar,nycklar,lås runt om, från samma bil med samma maskineri osv . om de inte funkar med gamla boxarna som saknar start spärr ? någon som vet

turbodeath
7 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

du köper en box,sen så chippar du den så slipper du startspärren i den...du borde ha en box som heter 448 på slutet om den är manuel är den automat så heter den 449 på slutet.
är det en 2,0 så heter den 446 import kan vara 442...oavsett så kan du använda dom bara du chippar den så är du av med startspärr.

döden kommer tillbaka
RonnieV70D
8 oktober 2014 · 225 Inlägg

De lät lite roligare wink tack flr svar

RonnieV70D
9 oktober 2014 · 225 Inlägg

fick testat en box med 549eller om de va 459 om jag inte minns fel . den startade och höll sig på tomgång , men orkade inte med nått på gasen när tempen kom upp (bil är upp pallad så bara tomgång) snabba ryck på gasen å sen blöddra till å letade sig till rätt tomgång . testa ny box på fredag , då säljarn trodde boxen förmodligen va skrot

turbodeath
9 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

det du har testat är en 850 turbobox o det är inte samma system ..ja det går att använda dom men blir fel...dessa boxar används om du ska stjäla en s/v70 som har startspärr.så tror inte det är fel på boxen men tyvär så går bilen illa men det brukar ju inte dom som stjäl bry sig om.

döden kommer tillbaka
torpis Forummoderator
9 oktober 2014 · 10 572 Inlägg

Henkelösningen är att montera en ny box från en skrotad bil och köra motorn med ett externt sprut. Jag vet inte vad som startspärren gör, är det soppan den stryper så hade jag givit soppa med externt sprut och låtit originalboxen sköta allt annat så som tomgång etc.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
RonnieV70D
10 oktober 2014 · 225 Inlägg

Vill ha den så nära original som möjligt så hålla på med externt sprutär la inte en höjdare . Får la helt enkelt bli å köpa allt från nyckel till box då hmm

RonnieV70D
10 oktober 2014 · 225 Inlägg

Eller funkar kanske inte med t5 boxar från 850 tro ?

turbodeath
10 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

svar nej som jag skrev så funkar det inte med 850 box....man stjäl bilarna med  850 boxar bara....dels annat system...på 850 mot s/v/c70

döden kommer tillbaka
zzr94092
10 oktober 2014 · 4 388 Inlägg

köp box o nyckel på skroten? men dom säljer väl nycklar o lås åt ett håll,,,har själv provat med en box från skroten -99, men startade inte ens,nyckel/lås till den boxen var sålda ,vad ska du ha den till ,blev svaret..

RonnieV70D
11 oktober 2014 · 225 Inlägg

De bör la funka med nyckel "antennrig"  immobillizern å Box från samma maskin med samma box nr som jag har ? Alltså typ från någon s/v/c 70 från samma årtal å samma maskineri ?

RonnieV70D
27 oktober 2014 · 225 Inlägg

jo nu har jag fått testat nya boxar . köpte styrbox(steg 2 chip)/immo box/ antenn ring / nyckel  utan resultat . den tänder som sakt men startar ej .

funderat på en annan sak . fjärr låset funkar ju inte ., varken blinkar eller reagerar . kan de ha nått med de att göra tro att den gått i ett startspärr läge ?

boxen har slut nummer på 449  a, chippad automat box helt enkelt.

turbodeath
27 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

har du nån du kan låna en 850 box av,så testa med den,men ta bort säkrigen till ac bara först så ser du om den ligger i startspärr läge

döden kommer tillbaka
RonnieV70D
27 oktober 2014 · 225 Inlägg

har ju startat den flera gånger med 850 box. varför ska jag ta bort ac säkringen ?

turbodeath
27 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

många som brännt sin ac på det sättet...specielt om dom kört så hela tiden

döden kommer tillbaka
RonnieV70D
28 oktober 2014 · 225 Inlägg

Så då kan man utrsluta att den hoppat i någe stöld läge ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang