Heko vindavisare 745

MarcusMagnusson
11 oktober 2014 · 194 Inlägg

Ska montera mina vindavisare till min 74 nu här fått dit vindavisarna och nu till klippsen Hur Ska de sitta går väldigt trögt upp med rutan ska klippsen sitta inuti listen eller utanpå?

pulchi
11 oktober 2014 · 640 Inlägg

Clipsen ska skjutas upp i kanalen som rutan går upp i, alltså samma kanal du skjutit upp vindavvisaren i. Rutan "ska" gå trögt i början. Låt rutorna vara uppvevade i åtminstone 24 timmar så går dom lättare sen då allt kommer sätta sig.

MarcusMagnusson
11 oktober 2014 · 194 Inlägg

pulchi skrev:
Clipsen ska skjutas upp i kanalen som rutan går upp i, alltså samma kanal du skjutit upp vindavvisaren i. Rutan "ska" gå trögt i början. Låt rutorna vara uppvevade i åtminstone 24 timmar så går dom lättare sen då allt kommer sätta sig.

Okej gör rutan kommer inte upp fullt upp utan att jag hjälper till det är nere vid bakspeglem där det kärvar. Tips? Ska jag ha uppe rutan?

pulchi
11 oktober 2014 · 640 Inlägg

När du installerar vindavvisaren så måste rutan vara nere. När den sedan är installerad (inklusive clips) så vevar du upp den. Den kan fastna så att man får lov att dra vindavvisaren utåt för att rutan ska kunna passera. I det momentet underlättar det om man är två personer, så att den ena kan dra i vindavvisaren och den andra kan veva upp rutan.

När du sedan fått upp rutan, låt den vara uppe i minst 24 timmar. Då kommer allt sätta sig och du kommer kunna veva upp rutan utan problem sen.

MarcusMagnusson
11 oktober 2014 · 194 Inlägg

pulchi skrev:
När du installerar vindavvisaren så måste rutan vara nere. När den sedan är installerad (inklusive clips) så vevar du upp den. Den kan fastna så att man får lov att dra vindavvisaren utåt för att rutan ska kunna passera. I det momentet underlättar det om man är två personer, så att den ena kan dra i vindavvisaren och den andra kan veva upp rutan.

När du sedan fått upp rutan, låt den vara uppe i minst 24 timmar. Då kommer allt sätta sig och du kommer kunna veva upp rutan utan problem sen.

Okej! Har elhissar så det är lite svårare men ska testa detta tips

pulchi
11 oktober 2014 · 640 Inlägg

Alla bilar jag installerat på har haft elhissar, och dom har inte ställt till något större problem. För jag antar att du kan köra upp rutan centimeter för centimeter och inte bara ner hela vägen och upp hela vägen?

MarcusMagnusson
11 oktober 2014 · 194 Inlägg

pulchi skrev:
Alla bilar jag installerat på har haft elhissar, och dom har inte ställt till något större problem. För jag antar att du kan köra upp rutan centimeter för centimeter och inte bara ner hela vägen och upp hela vägen?

Har försökt med båda men kärvar både vid spegeln och längst upp till vänster fram i från sett.

MarcusMagnusson
11 oktober 2014 · 194 Inlägg

pulchi skrev:
Alla bilar jag installerat på har haft elhissar, och dom har inte ställt till något större problem. För jag antar att du kan köra upp rutan centimeter för centimeter och inte bara ner hela vägen och upp hela vägen?

Går inte att få upp rutan helt omöjligt

Mack Forum- och sitemoderator
11 oktober 2014 · 26 136 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

pulchi skrev:
Alla bilar jag installerat på har haft elhissar, och dom har inte ställt till något större problem. För jag antar att du kan köra upp rutan centimeter för centimeter och inte bara ner hela vägen och upp hela vägen?

Går inte att få upp rutan helt omöjligt

Dom högre makterna har talat.
Det är således inte meningen att du ska ha vindavisare på din bil..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
MarcusMagnusson
11 oktober 2014 · 194 Inlägg

Mack skrev:

MarcusMagnusson skrev:

pulchi skrev:
Alla bilar jag installerat på har haft elhissar, och dom har inte ställt till något större problem. För jag antar att du kan köra upp rutan centimeter för centimeter och inte bara ner hela vägen och upp hela vägen?

Går inte att få upp rutan helt omöjligt

Dom högre makterna har talat.
Det är således inte meningen att du ska ha vindavisare på din bil..

Är ju designande för denna bilen borde ju passa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang