Skoda Octavia FSI -05 antisladdsystemet

raLLN
14 oktober 2014 · 76 Inlägg

Hej behöver hjälp med en Skoda Octavia FSI -05, det är så att antisladdsystemet lyser och enligt många forum som säger att styrenheten är ett vanligt fel på dessa och inte direkt billigt att laga, n å gon som har tips på vad mer det kan vara att den lyser? Absen och så funkar dockinteantisladdsystemet. Gärna tips man jan prova och se annars får de bli en felsökning framåtk

spokenratt
14 oktober 2014 · 3 860 Inlägg

Få ev felkoder urlästa... det kan ju vara så "enkelt" som en givare också, antar jag iaf då det kan vara så på andra märken.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 oktober 2014 · 13 742 Inlägg

som sagt kan vara vad som helst som är fel.  vanligt fel annars är rattvinkelgivaren som brukar strula på dom mesta märkena när allt annat fungerar utom antisladd delen

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Elot
14 oktober 2014 · 493 Inlägg

kan va hjullager, varvgtalsgivare, kabelbrott, abs-enhet ( givare för bromstryck) med mera med mera med mera. Gör som man bör, läs ur händelseminnet, felsök och reparera. Dock skulle jag gissa på givare för bromstryck eller ett hjullager bak

Googlemaster
Edvin_Elm
14 oktober 2014 · 171 Inlägg

Vad har du nu sabbat rasmus?! Klipp kablarna vettja big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)
Volkswagen Golf "Gusten" (1990)
nozzen den enda som e som jag
23 oktober 2014 · 274 Inlägg

Kolla felkoder. Man kan inte gissa sig till dagens fel. Vanligt fel på dagens vw bilar är tryckgivare 1 i hydrauldelen i ABS aggregatet. Man behöver endast byta den hydrauliska delen och inte hela abs enheten. Kostar många tusenlappar så hoppas att jag har fel.

Din dröm är min verklighet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang