Original Xenon V70 04

bengan87
14 oktober 2014 · 583 Inlägg

Hej!
Har nyss kastat i strålkastare från en 07 med klarglas i min V70 04 och funderar nu om man kan ha Volvo original xenon i dom? Då jag tycker även dom med klarglas ger dåligt ljus. Hitta vid montering av nya lyktorna en hel del kontakter runt om som bara låg. Och googla jag lite snabbt så såg kontakten ut och passa volvo ballaster?.

Om detta ens går vad säger bes om detta? Va in tidigare med en 850 med xenon på 35W och det blev ett jävla liv.

Mack Forum- och sitemoderator
14 oktober 2014 · 26 134 Inlägg

Bara för att du byter till Volvo originallyktor som tidigare haft xenon så blir inte din helbilsgodkända bil automattiskt godkänd att ha xenonkonverterat, nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
ottorb
15 oktober 2014 · 320 Inlägg

det går att montera original xenon ,då får du byta panelen för ljusviddreglering, men flytta bara kåpan över , besiktningen kommer inte att märka nåt
naturligtvis inte helbilsgodkänt men går igenom utan anmärkning

KolGruvan
15 oktober 2014 · 1 450 Inlägg

Sen måste man väl ha högtrycks spolning till strålkastarna, och nivåreglering till dom

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
ottorb
16 oktober 2014 · 320 Inlägg

rengöringsanordning( torkare eller spolning)nivåregleringen kollar de inte, eller ytterst sällan

marcus80 Sir
16 oktober 2014 · 935 Inlägg

Nivåregleringen kontrollerar dom varje gång. Haft problem med en a4 2005 som jag fått nedslag på 2 år nu pga nivåregleringen på xenonet inte funkat. Så det kollar dom noggrant kan jag säga.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
it_mutt Avstängd
16 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

marcus80 skrev:
Nivåregleringen kontrollerar dom varje gång. Haft problem med en a4 2005 som jag fått nedslag på 2 år nu pga nivåregleringen på xenonet inte funkat. Så det kollar dom noggrant kan jag säga.

^^ Samma sak här, oavsett vems (i familjen) bil jag besiktigat

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang