Passat 1.8T -99, slitagevarnareproblem

MoffeGreven
23 september 2014 ·

Tjena.
När jag nästan har fullt rattutslag till vänster så blinkar slitagevarnarlampan till och släcks då jag startar om bilen.

Tog bort hjulena vänster o höger fram å hittade just inget misstänksamt, kanske bara kontakten som är dålig? Någon med idéer?

Hur kopplar man bort slitagevarnarna på dessa bilar?

Tackar på förhand.

Timol
23 september 2014 · 358 Inlägg

Klipp av och skarva ihop de två kablarna som går från kontakten till bromsbeläggen.

fredriq Olika
23 september 2014 · 907 Inlägg

MoffeGreven skrev:
Tjena.
När jag nästan har fullt rattutslag till vänster så blinkar slitagevarnarlampan till och släcks då jag startar om bilen.

Tog bort hjulena vänster o höger fram å hittade just inget misstänksamt, kanske bara kontakten som är dålig? Någon med idéer?

Hur kopplar man bort slitagevarnarna på dessa bilar?

Tackar på förhand.

Har du tillgång till VAG-COM/VCDS kan du koda bort slitagevarnaren i kombiinstrumentet.

Mvh
Fredrik
MoffeGreven
24 september 2014 ·

Timol skrev:
Klipp av och skarva ihop de två kablarna som går från kontakten till bromsbeläggen.

Aah de säg se ju nästan av sig självt de, tackar!

fredriq skrev:

MoffeGreven skrev:
Tjena.
När jag nästan har fullt rattutslag till vänster så blinkar slitagevarnarlampan till och släcks då jag startar om bilen.

Tog bort hjulena vänster o höger fram å hittade just inget misstänksamt, kanske bara kontakten som är dålig? Någon med idéer?

Hur kopplar man bort slitagevarnarna på dessa bilar?

Tackar på förhand.

Har du tillgång till VAG-COM/VCDS kan du koda bort slitagevarnaren i kombiinstrumentet.

Om man skulle gå till nån verkstad vad skulle det kosta, gar inte möjlighet till nån sån!

Senast redigerat av MoffeGreven (24 september 2014)

nozzen den enda som e som jag
24 september 2014 · 274 Inlägg

Jag jobbar med Vw bilar och jag gör som TIMOL skriver. Det kan inte kosta mer än 1 hjul ur och inmontera samt 5min klipp å skarvning. Ca 300:-

Din dröm är min verklighet
MoffeGreven
18 oktober 2014 ·

nozzen skrev:
Jag jobbar med Vw bilar och jag gör som TIMOL skriver. Det kan inte kosta mer än 1 hjul ur och inmontera samt 5min klipp å skarvning. Ca 300:-

Sent svar men bättre sent än aldrig haha. Nja isf gör jag det själv! smile Tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang