Köpråd o lite tankar, Volvo v70

Mattia-SS
18 oktober 2014 · 188 Inlägg

letar efter en Volvo V70 för max 75.000:- automat. har lite tankar ang bensin eller diesel mm.

Är det mkt dyrare att serva en diesel som jag hört?

Lönar det sig med en diesel trots att jag kör max 1500 mil per år? Jag gillar annars dieseln tillsammans med automatlådan, provkörde en 07 en gång.

Bifuel, är det bensin/gas eller bensin/etanol? Ibland skrivs det inte i annonsen. Dessa är ju billigare i skatt, varför verkar de inte mer populära?

Andra tanker eller idéer mottages gärna.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
18 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

Kör du sparsamt och inte vill ha tråkiga utgifter så är det bensin som gäller. Jävligt surt att stå vid pumpen och se pengarna rulla. Men det är oxå i stort sätt de pengarna du gör av med.

Var själv inne på en XC70 D5 i vintras. Men efter en snabb överslagsräkning kom jag fram till att det blir billigare att åka bensin.

Den som inte håller med mig får gärna argumentera emot så ska jag med glädje punktera era argument likt Morakniv mot bildäck. Hehe

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Christian S
19 oktober 2014 · 4 816 Inlägg

Mattia-SS skrev:
Bifuel, är det bensin/gas eller bensin/etanol? Ibland skrivs det inte i annonsen. Dessa är ju billigare i skatt, varför verkar de inte mer populära?

det är bensin/gas
det är flexifuel som är bensin/E85

2 orsaker jag kommer på är att den drar massa när man kör på gas och det är svårt att hitta ställen utanför stor stan att fylla på gas.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang