Koppling tar högt upp Passat 1.8T -99

MoffeGreven
18 oktober 2014 ·

Hej hej.
Har en passat 1.8t där kopplingen börjar ta absolut högst upp nu, men den slirar absolut ingenting. Är kopplingen slut då? Borde det isf inte slira nånting?

Vad skulle det kosta att låta en verkstad byta ungefär? Med material.

Tack på förhand.

MoffeGreven
19 oktober 2014 ·

Kan det ha att göra med slavcylindern? Har inte läckt någon hydraulolja heller. Men borde det inte vara samma sak där att om cylindrarna börjar lägga av så ska kopplingen slira där med?

xXSammy
19 oktober 2014 · 6 566 Inlägg

En sliten koppling tar väldigt högt upp och en tvärslut koppling slirar. smile

Räkna på ett heldags jobb (Verkstads tidsmässigt, behöver inte ta det i verkligheten) så bara de kan ligga på allt ifrån 8 till 15 tusen.

De/Dem
MoffeGreven
19 oktober 2014 ·

Malheus skrev:
En sliten koppling tar väldigt högt upp och en tvärslut koppling slirar. smile

Räkna på ett heldags jobb (Verkstads tidsmässigt, behöver inte ta det i verkligheten) så bara de kan ligga på allt ifrån 8 till 15 tusen.

Happ, det är bara o sälja biljäveln då! Inte värt att kosta på den så mycket pengar! Tyvärr har man ju ingen verkstad att hålla till i själv. tackar

MoffeGreven
19 oktober 2014 ·

Malheus skrev:
En sliten koppling tar väldigt högt upp och en tvärslut koppling slirar. smile

Räkna på ett heldags jobb (Verkstads tidsmässigt, behöver inte ta det i verkligheten) så bara de kan ligga på allt ifrån 8 till 15 tusen.

Fick tag i en som bytte för 1500 kr! jag har ju slage in mitt regnummer på skruvat.se o då fick jag ju fram denna koppling då: http://www.skruvat.se/Kopplingssats-P99679.aspx

Men så man e säker visst SKA den passa till min? Tänkte den kom ju faktiskt fram men man vet aldrig med internetet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang