850 tdi HJÄLP!! :(

NSS207
17 oktober 2014 · 513 Inlägg

Hej! Har skaffat mig en 850 TDI som rullat 34k mil. problemet är att bilfan inte startar. Går att spruta i startgas, men även då är den svårtstartad.
Kan dö när som helst man är ute med den. Måste verkligen ha hjälp!! mad

§9 Annonsering gäller även signaturen!
NSS207
17 oktober 2014 · 513 Inlägg

Läcker även lite vid pumpn kan jag tilllägga!

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Ibanezman Skåning
17 oktober 2014 · 739 Inlägg

Felaktig inställning på dieselpumpen?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
darkwizard Fordonstekniker
17 oktober 2014 · 1 740 Inlägg

Kolla remmen vid pumpen så att den är fräsch. Vart med om en V70 tdi, med nog samma som din där det saknades kuggar på rempumpen.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
NSS207
17 oktober 2014 · 513 Inlägg

Ny pump och kamrem, och antar att dom gjorde inställning då? Gjord på mekonomen verkstad. hmm

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Mack Forum- och sitemoderator
17 oktober 2014 · 26 113 Inlägg

NSS207 skrev:
Ny pump och kamrem, och antar att dom gjorde inställning då? Gjord på mekonomen verkstad. hmm

Funkade bilen efter alla konstens regler efter besöket så kan man nog fastställa att dom för en gångs skull gjorde arbetet riktigt, ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
NSS207
17 oktober 2014 · 513 Inlägg

tyvärr hade jag inte bilen när detta gjordes. köpte den och killen sa att han nyss fick diesel stopp när jag kollade på den, och det trodde jag på. men nu vet man ju inte när den är sånhär.

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Ibanezman Skåning
17 oktober 2014 · 739 Inlägg

Jag hade inne min 850 TDI på just en Mekonomenverkstad som bytte kamrem,
pumprem, drivrem och packboxar de påstod läckte.
I slutändan så läckte det olja på kamremmen trots deras "service" med följd
att remmen hoppade...... Gissa resultatet....

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 oktober 2014 · 13 673 Inlägg

pumpinställningen är rätt lätt att kontrollera med tex en autocom.

alla läckage är ett stort problem på diesel bilar. vanligt fel är filterhållaren för den läcker väldigt ofta och blir riktigt jobbiga då. framför allt när man ska starta dom.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
NSS207
19 oktober 2014 · 513 Inlägg

Ibanezman skrev:
Jag hade inne min 850 TDI på just en Mekonomenverkstad som bytte kamrem,
pumprem, drivrem och packboxar de påstod läckte.
I slutändan så läckte det olja på kamremmen trots deras "service" med följd
att remmen hoppade...... Gissa resultatet....

Detta är också gjort på en mekonomenverkstad, så funderar på att ringa dom och höra om dom gjorde pumpinställning.

Growe skrev:
pumpinställningen är rätt lätt att kontrollera med tex en autocom.

alla läckage är ett stort problem på diesel bilar. vanligt fel är filterhållaren för den läcker väldigt ofta och blir riktigt jobbiga då. framför allt när man ska starta dom.

Hade loss filtret då jag köpte nytt förut, men köpte givetvis fel filter. men läckte inget runt där dock.

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang