Vattenpölar längst med passagerarsidan

kojz
20 oktober 2014 · 1 Inlägg

Hej.
Som rubriken nämner, när det har regnat, vilket det gjort endel den senaste veckan, bildas en stor pöl bakom passagerarstolen och även framför passagerarstolen på golvet. Wtf?

Aldrig varit med om något liknande och såvitt jag kan se kommer det inte utifrån, utan måste vara nån igentäppning eller ac-strul (vilken nyligen blev urkopplad)

Den är tyvärr så illa att jag är ägare till en Renault Megan och problemet tillhör denne.

Hjälp! Tack på förhand

Evildan
20 oktober 2014 ·

Om det endast blir blött i bilen under eller efter regn kommer förmodligen vattnet utifrån?
Har du luktat/smakat på det? Glykol?

En bra ficklampa och krälande på golvet för att kunna se upp under paneler och skarvar samt en person som häller vatten utifrån på vett ställe i taget är vad som oftast krävs för att hitta ett läckage.
Lycka till.

Pierre_r Lastbilsmekaniker
20 oktober 2014 · 729 Inlägg

Med alla vattenläckor så börjar man uppifrån och går neråt
Bytt rutan nyligen? isf kan limmet inte ha fäst ordentligt och vatten kommer in mellan karossen och rutan.
Min ruta har släppt så det läcker in vatten och då var det ändå runt 3 år sen jag fick rutan bytt....

Kan även komma in genom dörrlisterna så kolla dom med.
Det enklaste sättet att hitta läckan är att sitta i bilen medan en annan står utanför och sprutar med en högtryckstvätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang