Forza Horizon 2 info

Elving_
10 oktober 2014 · 675 Inlägg

Gick med i klubben jag med smile

Volvo V90 (1998)
Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Agg1 Fotograf
11 oktober 2014 · 227 Inlägg

Håller med om gemensamt lir! smile

MrJansson92
20 oktober 2014 · 536 Inlägg

Liten typ Update och fråge inlägg smile


Har fått reda på en "möjlig" banexpansion till Horizon 2!! big_smile

Kan börja med att säga att detta är inget jag fått reda på via en trovärdig källa eller liknande så inget jag vet om det ens är minsta lilla sant, men jag hoppas verkligen det! smile

Kollade ett klipp på youtube och killen som körde FH2 i klippet, en jag prenumererat på ett tag från Canada, han hade för en tid sen fått ett meddelande från en annan som prenumererat på hans kanal väldigt länge där det stod att Horizon 2 från början inte bara skulle vara i Frankrike och Italien som det är nu utan även Schweiz, anledningen han sa till varför Schweiz inte kom med direkt var för att skaparna av FH2 ville ha ett framtida expansionspaket som utökade banan mer och även innehöll mer typ bergsvägar och sånt som det inte finns så mycket av i spelet än smile
Det skulle som sagt finnas mer bergsvägar, mer offroad/grusvägar och en hel del annat smile en av vägarna som skulle finnas med skulle vara Stelviopasset som enligt Top Gear är den bästa vägen i hela världen! big_smile Här är en bild på iaf en del av den vägen smile

http://www.superlative-adventure.com/blog/wp-content/uploads/Stelvio-Pass.jpg

Jag hoppas verkligen att det här stämmer!! big_smile men är som jag sa inget jag vet säkert utan endast typ "rykten" eller vad man ska säga smile

I samma meddelande som det stod om det ovannämnda stod det även om några bilar som skaparna av spelet tydligen kollar/jobbar på att få in i spelet, bilarna han nämnde var:

Lamborghini Asterion LPI910-4

Detta är en, i nuläget, koncept bil som ska vara lambos första "plug-in" hybrid och funka ungefär på samma sätt som tex Mclaren P1 med en bensinmotor och en elmotor som antingen körs separat eller samarbetar tillsammans, bensinmotorn i lambon ska vara en 5,2L V10 på 610hk/560nm, elmotorerna ska vara 3st och generera 300hk och detta ger vid samarbete 910hk, 0-100km/h på under 3 sek och en toppfart på 320km/h

http://static3.businessinsider.com/image/542c63da6bb3f77a0ccea2ff-1200-667/456476534.jpg

Lamborghini Huracan LP620

Vet inget om den här bilen och hittade endast bilden nedanför som verkar vara en race bil vilket jag inte tror kommer in i FH2, men är om det finns en civil version av den då, men jag hittade inget om detta.

http://content.worldcarfans.co/2014/8/15/big/487538480287706909.jpg

holden hsv gts

Denna fanns med i tidigare forza spel om jag inte minns fel, han sa aldrig exakt vilken årsmodell eller liknande så kunde inte leta fram någon info, men det är iaf en bil i typ samma klass som en nyare dodge charger eller jaguar sedaner, den tillverkas i Australien och har en frontmonterad V8 (tror det är samma som sitter i samma årsmodell av Ford Mustang) och är självklart bakhjulsdriven, bilden nedanför tror jag är den senaste modellen.

http://images-2.drive.com.au/2010/09/13/1922929/hsv-gts_600a-600x400.jpg

Ferrari F60 America

En helt ny modell från ferrari som är, som man hör på namnet, gjord för den Amerikanska marknaden, den är designad för att fira Ferraris 60-års jubileum i nord Amerika och den är en väldigt begränsad version som endast byggs efter beställning och endast kommer göras i 10 exmplar, den kommer ha en V12 motor och gör 0-100km/h på 3,1 sek och har ett tyg tak som kommer kunna fällas upp/ner i upp till 120km/h.

http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk5MjAwNjtzOjE6InciO2k6MTAyMDtzOjE6ImgiO2k6OTk5OTtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjViNWFhMWE1NTBhY2Y0NWFjMzNiMWRiNjdmNmE5MjMzYTA4NzlkYjYiO30=

BMW i8

En helt ny ultramodern "plug-in" hybrid från BMW, stod extramt mycket info om den så orkade inte läsa igenom allt för att hitta mer info, men den ser väldigt futuristisk ut iaf tongue och det ska tydligen vara den första i sitt slag (finns ingen annan bil från något märke i världen som ska vara i samma klass som denna)

http://img2.netcarshow.com/BMW-i8_2015_800x600_wallpaper_04.jpg

Mercedes Benz AMG GT

Tror man kan säga att det är en nyare version av den tidigare SLS AMG men den här har en helt ny 4,0L Bi-turbo V8 som är den första sportbils motorn i världen att ha "internally mounted turbochargers" vilket betyder att turbosarna sitter monterade inuti motorn!? ingen aning vad detta innebär mer exakt tongue den har även torrsump och ska tydligen ha 2 olika lägen, GT som ger 462hk och GT S som ger 510hk. den gör 0-100km/h på 3,8 sek och har en top fart på 310km/h. den ser även, enligt mig, betydligt bättre ut än den gamla smile

http://img2.netcarshow.com/Mercedes-Benz-AMG_GT_2016_800x600_wallpaper_07.jpg

Det var alla bilar dom nämnde och även all info för den här gången smile

Nu till en liten fråga, ni som prenumererar på den här tråden, vill ni att den fortsätter som den gjort eller tycker ni att jag ska göra om den till en tråd för både info och sånt som funnits hittils men även typ snack/tankar och allt möjligt om spelet där alla som vill kan tex lägga upp bilder (vet att det redan finns en Horizon 2 bilder tråd här på Gorg) och där man kan dela med sig av tex tuning setuper, designer (bilder på dom alltså) sköna drifting vägar, hopp, "lekplatser" och som sagt, allt möjligt om spelet smile även snacka om DLC paket som kommit och även sånna som kommer, men INTE massa önskelistor på bilar och sånt då just sånna saker brukar dra iväg och bli väldigt dryga och jobbiga smile

Så som sagt, ska tråden stanna som den är nu eller göras om? smile eller om ni tycker att jag borde göra en helt ny tråd som är om just det jag nämnde att denna skulle göras om till smile

Om den här tråden skulle göras om så kommer den byta namn och även första inlägget kommer göras om så beskrivningen av tråden stämmer, men alla tidigare inlägg kommer få vara kvar om någon vill läsa dessa smile

Säg gärna vad ni tycker och förklara gärna lite snabbt varför ni tycker som ni gör smile

Mvh Mattias smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
pazzoskovde
20 oktober 2014 · 55 Inlägg

Vad coolt med kanske en expansion big_smile det passet är så vackert, vill gärna åka där en gång i framtiden smile Lägg in allt här tycker jag så att allt finns på ett ställe smile

Audi A4 "Audin" (2007)
MrJansson92
21 oktober 2014 · 536 Inlägg

pazzoskovde skrev:
Vad coolt med kanske en expansion big_smile det passet är så vackert, vill gärna åka där en gång i framtiden smile Lägg in allt här tycker jag så att allt finns på ett ställe smile

ja det skulle jag med vilja göra, vad man har för bil spelar ingen större roll heller, fast är ju roligare om det är en bil som går bra wink okej, väntar nån dag till för att se vad fler tycker smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
pazzoskovde
21 oktober 2014 · 55 Inlägg

MrJansson92 skrev:

pazzoskovde skrev:
Vad coolt med kanske en expansion big_smile det passet är så vackert, vill gärna åka där en gång i framtiden smile Lägg in allt här tycker jag så att allt finns på ett ställe smile

ja det skulle jag med vilja göra, vad man har för bil spelar ingen större roll heller, fast är ju roligare om det är en bil som går bra wink okej, väntar nån dag till för att se vad fler tycker smile

Precis wink man kanske borde dra ihop ett gäng och åka nån gång smile

Audi A4 "Audin" (2007)
MrJansson92
21 oktober 2014 · 536 Inlägg

pazzoskovde skrev:

MrJansson92 skrev:

pazzoskovde skrev:
Vad coolt med kanske en expansion big_smile det passet är så vackert, vill gärna åka där en gång i framtiden smile Lägg in allt här tycker jag så att allt finns på ett ställe smile

ja det skulle jag med vilja göra, vad man har för bil spelar ingen större roll heller, fast är ju roligare om det är en bil som går bra wink okej, väntar nån dag till för att se vad fler tycker smile

Precis wink man kanske borde dra ihop ett gäng och åka nån gång smile

tycker jag verkligen! smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
RPM9
27 oktober 2014 · 41 Inlägg

Linkan_740 skrev:
Gick med i klubben jag med smile

Tja
Kör på xbone och gick med i klubben! Vi måste ju köra ett lir ihop alla, sålänge det inte är folk som kör in i en när man driftar och är typ uppe i 140k score x6 mad ! Vilka är med i klubben?

Älskar e28 m5 (m535? Fanns det en riktig M5 av e28'an? Typ som 135m inte m1) sjukt kul drifting bil... Har alpina stripningen också!

Såg på youtube folk som har typ 10m... Hur? Om man kör finalen en gång till så får man bara 50k såg jag.

Heter smiddakolvar på xbone BTW.

Senast redigerat av RPM9 (27 oktober 2014)

Framkomlighet med 60/60 fjädrar på e30?
MrJansson92
28 oktober 2014 · 536 Inlägg

RPM9 skrev:

Linkan_740 skrev:
Gick med i klubben jag med smile

Tja
Kör på xbone och gick med i klubben! Vi måste ju köra ett lir ihop alla, sålänge det inte är folk som kör in i en när man driftar och är typ uppe i 140k score x6 mad ! Vilka är med i klubben?

Älskar e28 m5 (m535? Fanns det en riktig M5 av e28'an? Typ som 135m inte m1) sjukt kul drifting bil... Har alpina stripningen också!

Såg på youtube folk som har typ 10m... Hur? Om man kör finalen en gång till så får man bara 50k såg jag.

Heter smiddakolvar på xbone BTW.

såg att du gick med i klubben smile det är jag som startat den, jansson123456 smile

tycker också vi borde köra ihop nån gång, självklart ska man spela snyggt och inte förstöra, men visst om nån råkar köra in i en så göre väl inget men massa som bara förstör suger tycker jag! smile

ja den gillar jag med, har en sån med supra motorn i på dryga 1000hk big_smile jodå det finns allt en M5 version av den på riktigt smile inte kört den på länge så måste nog göra det nu tror jag tongue

jadu, köra en massa race och gå upp massa nivåer och inte köpa typ nån bil eller så tongue sen finns det ju forza rewards också som man får en viss summa pengar av varje månad (tror jag) hittils i typ forza 5 och horizon 2 så har jag fått 1,5 mille varje månad om jag minns rätt smile men efter att horizon 2 släppts så har jag gått upp till tier 7 vilket borde ge mer, men det märks väl nu i början av november smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
bromsoket
8 november 2014 · 59 Inlägg

Har funderat på om det finns någon som är duktig på dekaler osv som kan göra en crew dekal till dom som är med i gruppen eller en garaget.org dekal om det inte redan finns vill säga smile

ELGBAiZ
18 augusti 2015 · 98 Inlägg

Väcker lite liv i denna tråd, vore kul att dra ihop några och köra lite nån kväll!
Gick med i Garaget.org-klubben också, nickar iELGBAiZ om nån vill köra drag/drift nån kväll big_smile

Teken
21 oktober 2015 · 5 Inlägg

Den där vägen är väl inget konstigt, brukar väl vara så när man färdas i Norge? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang