Är Audi A4 Avant(B8) dyr att äga?

it_mutt Avstängd
21 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

it_mutt skrev:

opel_vectra_gts skrev:
en vanlig jäkla service olja+filter+tändstift+kupéfilter+luftfilter+bränslefilter

en V6a märkesverkstad dvs . 9600kr MED 15% rabatt

brukar inte lämna in bilen för service utan gör de själv men just på en sån bil  i den prisklassen som ochså skulle säljas var de stämpel i  boken som spelade roll...visst gav de även resultat då jag fick ca 8k mer än "marknadvärdet" med 19500mil..

för dom nyfikna så var "stor" servicen vid 16k som förra ägaren gjorde och den gick på 13k enligt kvitto från V.A.G..

Sluta trashtalka nu wink tongue (j/k oc)

Hehe.. smile ne men äger en Audi och en golf nu å men något år äldre än den A6an tongue

Ja, nyare bilar är i mångt och mycket dyrare att göra service på än äldre (av förklarliga anledningar i många fall).

Å andra sidan, äldre bilar är ju ofta lättare att kirra många saker på själv än på nyare.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DusanMandick Random Hero
21 oktober 2014 · 4 047 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
min A6 C6 var dyr. 10k för enkel service inte stor.

dock en A6.

då är du välkommen att prova serva en s4 b7. 9l olja i den....

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Klii
21 oktober 2014 · 195 Inlägg

Jag hittar tyvärr inte kvittot men jag har för mig att det kostade kanske max 3000:-

Ja min bil var inställd på longlife men jag lämnade alltid in bilen till en bekant som är mekaniker som bytte olja och filter mellan longlifeserviserna. Så det kan jag rekomendera att du också gör.
För detta behöver du inte lämna bilen till en Audiverkstad utan det kan du hitta vem som helst som utför billigt. Eller i bästa fall gör du det själv.

Annars behöver du inte oroa dig över någonting när du köper en tycker jag inte. Jag hade 2,0Tdi motorn som är känd för att vara väldigt driftsäker även efter några mil. Som sagt så sålde jag dock min precis efter den hade slagit över 12,000 mil men vad jag vet så har den nya ägaren inte haft några som helst problem. Inte för att 12k är speciellt långt för en hyfsat modern bil.

Lracthor skrev:
J Härligt att höra! Nu blir jag lite lugnare med att servicen inte är så dyr! smile Vore gör snällt om du hittar det smile En till fråga då eftersom du ägt en B8, har du gjort longlife servicen? Hört att 3000 mils intervallerna inte är det bästa för bilen och motorn.

Senast redigerat av Klii (21 oktober 2014)

it_mutt Avstängd
21 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Klii skrev:
Jag hittar tyvärr inte kvittot men jag har för mig att det kostade kanske max 3000:-

Ja min bil var inställd på longlife men jag lämnade alltid in bilen till en bekant som är mekaniker som bytte olja och filter mellan longlifeserviserna. Så det kan jag rekomendera att du också gör.
För detta behöver du inte lämna bilen till en Audiverkstad utan det kan du hitta vem som helst som utför billigt. Eller i bästa fall gör du det själv.

Annars behöver du inte oroa dig över någonting när du köper en tycker jag inte. Jag hade 2,0Tdi motorn som är känd för att vara väldigt driftsäker även efter några mil. Som sagt så sålde jag dock min precis efter den hade slagit över 12,000 mil men vad jag vet så har den nya ägaren inte haft några som helst problem. Inte för att 12k är speciellt långt för en hyfsat modern bil.

it_mutt skrev:
J Härligt att höra! Nu blir jag lite lugnare med att servicen inte är så dyr! smile Vore gör snällt om du hittar det smile En till fråga då eftersom du ägt en B8, har du gjort longlife servicen? Hört att 3000 mils intervallerna inte är det bästa för bilen och motorn.

^^ Nej ... det var inte jag som skrev det

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Klii
21 oktober 2014 · 195 Inlägg

Hahah nu blev det helgalet, nu är det fixat! big_smile

it_mutt skrev:
^^ Nej ... det var inte jag som skrev det

it_mutt Avstängd
21 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Klii skrev:
Hahah nu blev det helgalet, nu är det fixat! big_smile

it_mutt skrev:
^^ Nej ... det var inte jag som skrev det

Behöver ju inte röra till det extra för alla ev. nattrötta människor tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Lracthor
22 oktober 2014 · 87 Inlägg

Tack för alla svaren! Mycket uppskattad! Skall ta och se vilken Audi det blir för en Audi blir det i alla fall!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang