Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

Steenzor
22 oktober 2014 · 489 Inlägg

Tänkte börja lite med min v70 bara för att, till att börja med antenner, 2-3 st.
har 2 st hella av mindre typ, liknande polisens extraljus.. MEN funderar på 3st 9" extraljus i front ?

Mack Forum- och sitemoderator
22 oktober 2014 · 26 136 Inlägg

Steenzor skrev:
Tänkte börja lite med min v70 bara för att, till att börja med antenner, 2-3 st.
har 2 st hella av mindre typ, liknande polisens extraljus.. MEN funderar på 3st 9" extraljus i front ?

Tre stycken NBB har åtmindstone en civilare här i Östersund, och det är såväl snyggt som praktiskt tycker jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Steenzor
22 oktober 2014 · 489 Inlägg

Mack skrev:

Steenzor skrev:
Tänkte börja lite med min v70 bara för att, till att börja med antenner, 2-3 st.
har 2 st hella av mindre typ, liknande polisens extraljus.. MEN funderar på 3st 9" extraljus i front ?

Tre stycken NBB har åtmindstone en civilare här i Östersund, och det är såväl snyggt som praktiskt tycker jag.

Tips vart jag får hem fejk antenner med magnet?

SafetyCar
22 oktober 2014 · 403 Inlägg

Tips vart jag får hem fejk antenner med magnet?

www.limmared.nu

www.kjell.com

SafetyCar
30 oktober 2014 · 403 Inlägg

Ni som har en Bl i framrutan, kan man använda den utan styrsystem?

UniBall86
30 oktober 2014 · 31 Inlägg

SafetyCar skrev:
Ni som har en Bl i framrutan, kan man använda den utan styrsystem?

Check! men du får fixa blinkrelä eller någon annan typ av styrning då. Konstantlyser om man matar den med 12V.

Ang, backljusen så finns det "orginalhål" eller iaf ett nersänkt ställe att sätta dom i. kolla i bagaget, längst ner så ser du var jag menar. Iaf om du vill ha dom så långt isär som jag har, har sett att nyare bilar har dom mycket tätare.

// Emil

Honda Civic CRX Del Sol "Del Sol" (1993)
Opel Ampera "Laddhybrid" (2012)
Audi A4 2.0 TDI "B8" (2008)
240bns
30 oktober 2014 · 1 008 Inlägg

Någon form av styrning måste man ju ha för Polis/stop, men behöver ju inte vara fråga om ett helt styrsystem.

Ett alternativ är exempelvis den gamla hederliga Polis/stop-styrningen NP-705 ifrån Nanopuls.
Tilll BL60 röd/blå/blå behöver man dock komplettera med ett blinkrelä för att få den att blinka helblått efter stopsekvensen är avslutad/när blåljus aktiverat.

Polisbilen
30 oktober 2014 · 21 Inlägg

NP-705 har dom inte längre att sälja, dom kör med färdiga styrsystem dom också idag.

240bns
30 oktober 2014 · 1 008 Inlägg

Jasså? då är deras hemsida inte något vidare uppdaterad.

Polisbilen
2 november 2014 · 21 Inlägg

Nä deras hemsida kan man inte riktigt gå efter, idag finns bara olika leverantörer av blåljus men styrsystemen i polisbilarna är uteslutande från Standby.

SafetyCar
3 november 2014 · 403 Inlägg
Funkiee Saab älskare!
3 november 2014 · 4 597 Inlägg

Den är sjukt jävla bra o rolig big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SafetyCar
3 november 2014 · 403 Inlägg

Funkiee skrev:
Den är sjukt jävla bra o rolig big_smile

Fick sjuk ont i magen av allt de gjorde. Filmen kändes som en instruktionsfilm på att inte leka polis tongue

Fishcken
6 november 2014 · 7 Inlägg

UTRUSTNING SÖKES!

Vet inte om det är rätt tråd att posta i, men gör ett försök wink

Har införskaffat mig en "VOLVO 875-5561-169 POLIS". Med andra ord en Volvo V70 före detta polisbil av årsmodell 1999. Jag har egentligen ingen plan för bilen men det vore kul att till viss del rusta upp den med polisiär utrustning, allra helst utrustning som passar modellen.

Det mesta kan vara utav intresse, har du någonting du vill bli av med - släng gärna iväg ett PM så kan jag bedöma om det är intressant eller ej big_smile

STriiiker
27 november 2014 · 609 Inlägg

Mest vanliga civilare idag är tydligen V70 och Passat, vilken motor kör de med, D4 awd eller D5 awd? (Misstänker att de har kanske etanol i storstäder) I Passaten är det väl uteslutande 2.0 tdi (+4 motion ev)

Vill veta vart den nyare typen av extra spegel finns att få tag på. Ej biltema modellen. (Goggla nyare målad så ser ni vad jag menar)

Fishcken
28 november 2014 · 7 Inlägg

Skulle nog vilja påstå att XC70 är betydligt vanligare! Här i Göteborg ser man inte heller många Passater så det kan nog variera lite grand beroende på vart i landet man är smile

SafetyCar
28 november 2014 · 403 Inlägg

STriiiker skrev:
Mest vanliga civilare idag är tydligen V70 och Passat, vilken motor kör de med, D4 awd eller D5 awd? (Misstänker att de har kanske etanol i storstäder) I Passaten är det väl uteslutande 2.0 tdi (+4 motion ev)

Vill veta vart den nyare typen av extra spegel finns att få tag på. Ej biltema modellen. (Goggla nyare målad så ser ni vad jag menar)

Vet vilken spegel du menar. Pris lapp på ca 600-800kr.

Polisbilen
30 november 2014 · 21 Inlägg

Vilken typ av Civila bilar menar du? Finns ju spanbilar (Skoda VW och lite andra små bilar som Zeat osv) Sen har Krim civila utryckningsbilar ( VW Caddy, Transporter MB Sprinter) Men på Utrycknings sidan finns det iallfall hos oss i Skåne lite blandat, Finns en tidig variant av Passaten som först kom som målad men som idag går som civilbil den har fått lite modernare dioder i karossen med tiden och i den ligger en VR6 motor, den går så in i H-vete! Sen finns det en hel del vanliga V70 ior, alltså inga XC modeller som går som civila utryckningsbilar, både ordnings och som hundbilar.
I Polisens kravspec står att dom inte godkänner bilar under 160 Hk om dessa ska gå i utryckningstjänst. Volvo bilarna är uteslutande D5:or här nere.

Polisbilen
30 november 2014 · 21 Inlägg

Nya spegel, den som är lite oval, är ju av märket Hella, sen finns det en annan modell som är integrerad i det vanliga fästet till originalspegeln på Volvo V och XC 70.

omegalover
30 november 2014 · 118 Inlägg

I Malmö finns ju en del nya målade 2014 års modell och de har alla den nya D4!
Sen har ju hundenheten den snygga 4matic mercan med höj och sänkbar chassi, sååå snygg!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Volvo XC70 "Beast" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang