Mister Auto.se?

SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2014 · 7 228 Inlägg

andreas1 skrev:

CHEEVA skrev:

CHEEVA skrev:
Måste säga att jag är grymt besviken på mister auto och kommer aldrig handla där igen

Det blev något fel när jag la min beställning så den dubblades på något vis, har försökt mejla de flera gånger utan framgång. Nu har de skickat båda beställningarna och jag har fått två fakturor.

Det absolut värsta är att de vägrar svara på mejl, har skickat 5 mejl utan att få svar.

Fick nu svar från mister auto efter att jag skrev ett sista argt mail till de, de löste det hela väldigt smidigt genom att jag helt enkelt inte tar emot det ena paketet så makulerar de fakturan.

Bra att det löste sig.
Ingen förklaring till den dåliga servicen?

Nej de ursäktade bara sig för att de inte hade svarat, någon förklaring fick jag ej.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Szummi
10 oktober 2014 · 268 Inlägg

Har beställt en generator till min pegga därifrån och hade den hemma på 3 dagar.

har inget än bra grejer att säga om dom.

Sedan att DHL inte fick tag i mig hemma den dagen och letade upp vart jag jobbade och kom med paketet till jobbet är en helt annan sak :-P

leifv
10 oktober 2014 · 3 Inlägg

Den 21:a aug beställde jag bromsskivor & belägg, Mister-Auto skickade den 25:e och den 28:e meddelade UPS att paketet skadeanmäls "under transport" (Glostrup, Danmark)

Den 9 sep skapar Mister-Auto en ny order, skickar den 15:e och den 17:e meddelar UPS att även detta paket skadeanmäls, samma punkt i logistikkedjan...

Jag meddelade Mister-Auto omgående (som dröjde 5 dgr innan de klämde ur sig ett torrt standardsvar), men undrar över om de funderat över något annat alternativ till UPS...

Och 10 dagar senare... Istället för att Mister-Auto gör det uppenbara och självklara: tar tag i ärendet med kraft och ser till att jag får mina varor snabbt, och via ett annat tryggare transportsätt, så väljer de att helt negligera situationen -fullständigt oacceptabelt, och väldigt kundfientligt!

Problem kan alla ha, och inte ens när 2:a paketet försvann blev jag irriterad, men när jag märkte att Mister-Auto, istället för att prioritera riktigt högt, valde att helt slarva/bortprioritera det hela så var måttet rågat!

Deras enda förslag, när jag sade att det började bli lite akut (hade väl 2 mm kvar av bromskivans ena sida) var att jag skulle lägga in en ny beställning (och betala en gång till) och kryssa i express -hmm, intelligensnivån på detta är då? 2 av 2 paket kraschade under transporten (fick info av UPS) och vad kan då tänkas hända med det 3:e? Dubbla pengen ute på vift och ingen leverans var inte riktigt min grej smile

Efter 5 veckor hade alltså inget egentligen hänt, inga varor och ingen antydan av vilja till lösning. Med tjafs, mailförsök till deras vd och påtryckningar via svenska UPS fick jag dem till slut att acceptera omgående återbetalning -har inte sett några pengar naturligtvis.

Någon kompensation för att jag tvingades köpa delarna lokalt till dubbla priset och/eller bekymren de skapat, eller ens några vänliga ord tyckte inte Mister-Auto var aktuellt alls, särskilt det sista sätter lite ribban på kvalitén på deras personal.

Uppenbarligen kan Mister-Auto inte hantera reklamationer, knappast tänka klart heller, vilket mitt ärende med all säkerhet bekräftar!

Skall testa www.bildelaronline24.se nästa gång så får vi se hur de funkar. När jag kikade runt på nätet efter ratings/reviews låg de betydligt bättre till än Mister-Auto som höll sig i bottenskrapet -dumt att jag inte kollade detta. Köpte från Mister-Auto för något år sedan och då funkade det bra, men slapp å andra sidan ha med deras support team att göra. Kan ju vara så att Mister-Auto vuxit, tappat kontrollen och hamnat i härdsmältan -dvs UNDVIK!

Senast redigerat av leifv (10 oktober 2014)

andreas1
10 oktober 2014 · 1 020 Inlägg

Jag best mycket därifrån o för min del har det funkat, har inte råkat ut för reklamationer än.
Sämsta är att dom använder sig av ups som rätt som det är lev till granne mm o ingen vet om det.
Kan ju hoppas dom skärper sig ang reklamationer för i övrigt är det ju bra grejor o en bra påminelse vad svenska företag saltar priset här

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 oktober 2014 · 13 734 Inlägg

är väll det som är grejen med nätföretag.. när det fungerar så funkar det sen när det strular blir det ofta mycket strul.


men har väll varit inblandad i kanske 25st beställningar från misterauto  och på dom 25st så har det blivit knas 2gånger.

ena gången var det ett paket som gick i bitar så det tog lite längre tid än vanligt.

sen blev det fel på en vara som inte alls stämde och passade helt enkelt inte.
fick ett snabbt svar och skickade den på retur fick pengarna tillbaka tog dock en stund innan pengarna kom.

men det är väll det som är grejen.   vill ni ha kundservice kan ni betala  50%-150% mer för varorna och åka till autoexperten eller mekonomen och köpa grejerna eller var beredda på lite strul.

personligen försöker jag så långt jag kan beställa från Ebay.de  för i tyskland vet dom vad kundservice är för nått.

jag har istort sätt alltid grejerna på 3dagar från beställning
aldrig något strul

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Runn WS7 Avstängd
11 oktober 2014 · 1 031 Inlägg

Ett tips är att alltid kolla Trustpilot innan man handlar på nätet.
https://se.trustpilot.com/review/mister-auto.se

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 oktober 2014 · 13 734 Inlägg

Runn WS7 skrev:
Ett tips är att alltid kolla Trustpilot innan man handlar på nätet.
https://se.trustpilot.com/review/mister-auto.se

ähh hälften av problemen består av att kunden förutsätter att det är rätt saker som dyker upp man får dubbelkolla sånt på andra sidor..

ska det vara billigt får man lida pin smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Edd0z Junior.
11 oktober 2014 · 292 Inlägg

Beställde därifrån för några veckor sedan på en torsdag, runt 21.30 på torsdagskvällen kom ett meddelande om att det var skickat från Frankrike på fredagen åkte vi iväg och kom hem runt 11.30 då låg paketet på trappen. Ingen idé att beställa grejer på nätet från Sverige längre enligt mig.
Även beställt därifrån förut aldrig varit krångel och en på UPS som levererade ett paket sa att de kör oerhört mycket paket från mister-auto hit till Sverige. smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 oktober 2014 · 13 734 Inlägg

Edd0z skrev:
Beställde därifrån för några veckor sedan på en torsdag, runt 21.30 på torsdagskvällen kom ett meddelande om att det var skickat från Frankrike på fredagen åkte vi iväg och kom hem runt 11.30 då låg paketet på trappen. Ingen idé att beställa grejer på nätet från Sverige längre enligt mig.
Även beställt därifrån förut aldrig varit krångel och en på UPS som levererade ett paket sa att de kör oerhört mycket paket från mister-auto hit till Sverige. smile

dom säljer nog rätt mycket saker..

tyvärr framkommer bara dom negativa sakerna på sidor där man kan ge omdömme.

ett företag med bara bra omdömmen är antaligen bara en bluff då nöjda kunder sällan ger omdöme då.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
primeramannen
11 oktober 2014 · 907 Inlägg

Jag har handlat av dom 2ggr och det har funkat båda gångerna,det sämsta är att dom använder ups som leverantörer och dom kör bara dagtid och vägrar ringa innan så antingen måste man vara hemma hela dan eller lämna en fullmakt och hoppas på det bästa

Dodge Dart "Darten" (1965)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
12 oktober 2014 · 311 Inlägg

Beställde en startmotor därifrån till min gamla MB i våras, fungerade klockrent smile

leifv
16 oktober 2014 · 3 Inlägg

Läser jag lite i forumet så funkar Mister-Auto bra så länge inga problem uppstår och så var det också för mig innan jag behövde ha kontakter med deras kundtjänst som visade sig fullständigt katastrofal. Inte nog med att ett förhållandevis enkelt ärende där deras undermåliga förpackningar blev förstörda under transport (2 ggr), vilket man enkelt löser med order till lagret om att packa bättre -de har rört till det helt och hållet med min återbetalning som fortfarande inte kommit fram. Kundtjänsten har inte ens någon aning om pengarna gått i retur till mitt kort, eller till mitt bankkonto utan virrar runt och beter sig helt skruvat. Blir intressant att se om det någonsin kommer några pengar...

Lite svårt att säga hur ni andra skall betrakta Mister-Auto. Om beställningen går som på räls så är de ju utmärkta med bra priser och snabba leveranser, MEN tillstöter det minsta lilla bekymmer så skiter det sig helt och hållet.

Kikar jag dessutom på nätet så verkar problemen ökat rejält nu i höst, vilket kan tyda på att Mister-Auto hamnat i härdsmälta, troligen beroende på positiva saker som försäljningsökning, men bortom deras egna kontroll... (har arbetat i företag som hamnat i liknande situationer, det är inte kul och kunder blir rejält lidande).

Slutligen... jag törs inte chansa på att Mister-Auto har fått ordning på sig själva på ett tag, utan kommer testa bildelaronline24 istället nu när jag strax behöver lite luftfilter och annat till min bil. Prismässigt ligger de ungefär samma, så det blir intressant att se hur de funkar.

leifiuz
16 oktober 2014 · 122 Inlägg

Jag hade aldrig hört talas om detta företag men nu har jag lagt en beställning och hoppas att allt funkar som det ska.....

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 oktober 2014 · 13 734 Inlägg

leifv skrev:
Läser jag lite i forumet så funkar Mister-Auto bra så länge inga problem uppstår och så var det också för mig innan jag behövde ha kontakter med deras kundtjänst som visade sig fullständigt katastrofal. Inte nog med att ett förhållandevis enkelt ärende där deras undermåliga förpackningar blev förstörda under transport (2 ggr), vilket man enkelt löser med order till lagret om att packa bättre -de har rört till det helt och hållet med min återbetalning som fortfarande inte kommit fram. Kundtjänsten har inte ens någon aning om pengarna gått i retur till mitt kort, eller till mitt bankkonto utan virrar runt och beter sig helt skruvat. Blir intressant att se om det någonsin kommer några pengar...

Lite svårt att säga hur ni andra skall betrakta Mister-Auto. Om beställningen går som på räls så är de ju utmärkta med bra priser och snabba leveranser, MEN tillstöter det minsta lilla bekymmer så skiter det sig helt och hållet.

Kikar jag dessutom på nätet så verkar problemen ökat rejält nu i höst, vilket kan tyda på att Mister-Auto hamnat i härdsmälta, troligen beroende på positiva saker som försäljningsökning, men bortom deras egna kontroll... (har arbetat i företag som hamnat i liknande situationer, det är inte kul och kunder blir rejält lidande).

Slutligen... jag törs inte chansa på att Mister-Auto har fått ordning på sig själva på ett tag, utan kommer testa bildelaronline24 istället nu när jag strax behöver lite luftfilter och annat till min bil. Prismässigt ligger de ungefär samma, så det blir intressant att se hur de funkar.

det blir så när dom ska försöka maximera vinsten utan att ta överpriser.  det finns väldigt lite folk att ta i mot reklamationer och det läggs ut på en massa folk som inte har någon koll oftast call center osv.
allt för att hålla priserna låga.  dom räknar nog kallt med att ett antal kunder kommer tycka att dom suger men den större parten endå blir nöjda.  nog enda sättet att kunna pressa priserna. vill man ha någon som bryr sig om kunderna så är det över disk man ska handla men då är det några 100% på lägg på vissa grejer smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
leifv
17 oktober 2014 · 3 Inlägg

Growe skrev:
det blir så när dom ska försöka maximera vinsten utan att ta överpriser.  det finns väldigt lite folk att ta i mot reklamationer och det läggs ut på en massa folk som inte har någon koll oftast call center osv.
allt för att hålla priserna låga.  dom räknar nog kallt med att ett antal kunder kommer tycka att dom suger men den större parten endå blir nöjda.  nog enda sättet att kunna pressa priserna. vill man ha någon som bryr sig om kunderna så är det över disk man ska handla men då är det några 100% på lägg på vissa grejer smile

Du har absolut rätt. Anar dock att det är som jag nämnde tidigare, dvs Mister-Auto har troligen blivit lite för stora för nuvarande kostym. Har man då en billigast möjliga "support" så har den inte ens en liten chans att stå emot när problem hopar sig. Dvs den fungerar "hyfsat" normalt men har noll marginaler att ta till vid minsta överbelastning. Samma sak gäller nog deras lager, dvs när logistiken stressas kommer felen. Att slarva 2 ggr på raken, som i mitt fall, tyder på lite mer än en praktikant som tänkte fel...

Dvs som det ser ut nu (och med den rejält ökande mängden klagomål på nätet, nivån nu under oktober ser betydligt högre ut än historiskt om man kikar runt lite) så skulle jag varken rekommendera eller köpa själv från Mister-Auto. Vet att de skall flytta till större lager, när detta är avklarat kan jag absolut tänka mig att återvända för ett testköp.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 oktober 2014 · 13 734 Inlägg

leifv skrev:

Growe skrev:
det blir så när dom ska försöka maximera vinsten utan att ta överpriser.  det finns väldigt lite folk att ta i mot reklamationer och det läggs ut på en massa folk som inte har någon koll oftast call center osv.
allt för att hålla priserna låga.  dom räknar nog kallt med att ett antal kunder kommer tycka att dom suger men den större parten endå blir nöjda.  nog enda sättet att kunna pressa priserna. vill man ha någon som bryr sig om kunderna så är det över disk man ska handla men då är det några 100% på lägg på vissa grejer smile

Du har absolut rätt. Anar dock att det är som jag nämnde tidigare, dvs Mister-Auto har troligen blivit lite för stora för nuvarande kostym. Har man då en billigast möjliga "support" så har den inte ens en liten chans att stå emot när problem hopar sig. Dvs den fungerar "hyfsat" normalt men har noll marginaler att ta till vid minsta överbelastning. Samma sak gäller nog deras lager, dvs när logistiken stressas kommer felen. Att slarva 2 ggr på raken, som i mitt fall, tyder på lite mer än en praktikant som tänkte fel...

Dvs som det ser ut nu (och med den rejält ökande mängden klagomål på nätet, nivån nu under oktober ser betydligt högre ut än historiskt om man kikar runt lite) så skulle jag varken rekommendera eller köpa själv från Mister-Auto. Vet att de skall flytta till större lager, när detta är avklarat kan jag absolut tänka mig att återvända för ett testköp.

dom gångerna något knastat har dom oftast packat för mycket saker utom engång då jag fick fel kamremsats men det var mitt fel också jag skulle kontrollerat ordenkligt så hade jag själv sett att det art numret gick till en helt annan motor smile  men tror också dom växt ur sin kostym och då knasar det lite tills dom får ordning på det

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 oktober 2014 · 7 228 Inlägg

De skötte mitt ärende väldigt bra, enda jag har att anmärka på var den långsamma mailkontakten tog 4 vanliga mail och ett lite mindre hotfullt sen svarade de.

Gillar inte heller att de tar 5kr per minut för telefonsupport

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mr. Speed
24 oktober 2014 · 2 Inlägg

Gjorde en beställning på deras hemsida i tisdags kl 11,20. Igår, torsdag, kl. 11,32 lämnades en välpackad låda med rätt delar hemma på trappan av UPS. Tycker faktiskt att det är bra jobbat med tanke på att delarna skickas från Frankrike. Dessa leveranstider klarar många svenska firmor inte att hålla. Supporten däremot har jag inte behövt ha kontakt med vilket jag  kanske ska vara tacksam för...

Komplett Sats med bromsbelägg fram (inkl. slitagevarnare): 275kr.
Tändstift Bosch Super 4, 48kr/st.
Luftfilter Bosch, 96kr.

Ford Thunderbird "Custom" (1962)
granadadr
24 oktober 2014 · 7 286 Inlägg

Mr. Speed skrev:
Gjorde en beställning på deras hemsida i tisdags kl 11,20. Igår, torsdag, kl. 11,32 lämnades en välpackad låda med rätt delar hemma på trappan av UPS. Tycker faktiskt att det är bra jobbat med tanke på att delarna skickas från Frankrike. Dessa leveranstider klarar många svenska firmor inte att hålla. Supporten däremot har jag inte behövt ha kontakt med vilket jag  kanske ska vara tacksam för...

Komplett Sats med bromsbelägg fram (inkl. slitagevarnare): 275kr.
Tändstift Bosch Super 4, 48kr/st.
Luftfilter Bosch, 96kr.

är det bara för mig det tar drygt en vecka upp till 14 dagar att få sakerna?

andreas1
1 november 2014 · 1 020 Inlägg

Beställde bromsskivor därifrån till en 9-5a.
Fick till en 9-3, tog även express..
Express gick sådär och krävde redan då tillbaka 100 kr..
Fick tillbaka 95 kr.. Märkligt men vem orkar bry sig.
När man sen titta på paketet var det klistrat en lapp om att det granskats av ups, alltså var det ups fel att det tog tid.
Skivorna hämtades av ups i måndags o pengarna fanns tillbaka på kontot igår..
Anser att dom skötte sig bra.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang