Fälgar et mått

smurfen32
23 oktober 2014 · 311 Inlägg

Har en audi a4 - 01 
Ska vara et mått 38 enligt papperna.
Nu undrar jag om jag kan ha fälgar med et mått 45??
Har nämligen ett par jag kan köpa imorgon men vet inte om det passar
Tascksam för svar

dawwe ...has left the building...
23 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Beror på fälgbredden...Men om det inte skiljer mer än .5" i bredd jämfört med original så är min kvalificerade gissning att de passar utan problem

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
smurfen32
23 oktober 2014 · 311 Inlägg

Det jag vet är att däcken är 195-65-15
Det är audi fälgar men mer högre et mått

smurfen32
23 oktober 2014 · 311 Inlägg

Förlåt mig jag ska ha ett mått 39 organ och dessa fälgar som jag vill köpa har et mått 45

dawwe ...has left the building...
23 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Då lär de vara max 6.5" breda gissar jag. De passar högst sannolikt. För att kolla eventuella skillnader (du måste veta fälgbredd,ET mm) så kan kolla här

Måtten du måste kolla är: Bredd & diameter (i detta fall 15" då det sitter 15" däck...). ET men även navstyrningnens diameter, det kan skilja...Om fälgens navstyrning har större diameter än bilens nav så är det lätt fixat med "adapter-ringar" kostar typ 30 kr /st. Om det däremot är tvärtom måste fälgarna svarvas upp,klart knepigare/dyrare

Senast redigerat av dawwe (23 oktober 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
smurfen32
23 oktober 2014 · 311 Inlägg

Kollat lite
Mina ska vara 7j*15 et 39
Dom nya fälgarna är 7*15 et 45
Vet inte om detta säger er något
Själv fattar jag noll

dawwe ...has left the building...
23 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

De passar under förutsättning att de har samma dimension på navstyrningen (eller i vart fall inte mindre än dina original...)

Senast redigerat av dawwe (23 oktober 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
smurfen32
23 oktober 2014 · 311 Inlägg

Som jag fattar det ska det vara samma
Är ju dessutom audi fälgar han ska sälja
Tackar för all hjälp
Då ska dom passa rätt över utan problem med styrning eller annat??
Ursäkta om jag är lite drygt men är helt loss i denna djungeln själv och vill helst inte köra 15 mil i onödan imorgon

dawwe ...has left the building...
23 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Ja de passar, så tight fit är det INTE att fälgar som hamnar 6mm längre in i hjulhuset inte passar.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
smurfen32
23 oktober 2014 · 311 Inlägg

Kollar man däcka. Se så säljer dom 6*15 och 7*16 med et mått 45 till min bil om man söker på reg nummret

smurfen32
24 oktober 2014 · 311 Inlägg

Kollar man däckia. Se så säljer dom 6*15 och 7*16 med et mått 45 till min bil om man söker på reg nummret

Lowpass
24 oktober 2014 · 1 224 Inlägg

Lär passa, dock hamnar hjulen 6 mm längre in. Man brukar sträva på att hitta samma mått eller gå lite utåt.
Om det är eftermarknadsfälgar du ska köpa lär dessa behöva centreringsringar för att passa just din bil.
Om jag var du skulle jag letat efter ET38 som du har nu till ET35 typ (med samma bredd och storlek såklart)

i-vtec Do you?
smurfen32
24 oktober 2014 · 311 Inlägg

Lowpass skrev:
Lär passa, dock hamnar hjulen 6 mm längre in. Man brukar sträva på att hitta samma mått eller gå lite utåt.
Om det är eftermarknadsfälgar du ska köpa lär dessa behöva centreringsringar för att passa just din bil.
Om jag var du skulle jag letat efter ET38 som du har nu till ET35 typ (med samma bredd och storlek såklart)

Okej då hoppar jag dom och letar efter ett par med et 39-35 kanske

dawwe ...has left the building...
24 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Smurfen: De passar. 6 mm i skillnad i spårvidd kommer knappast märkas/kännas. O kom ihåg, när två olika breda fälgar har samma ET så hamnar de olika långt in/ut i hjulhuset! Monterar man riktigt stora/breda fälgar brukar man behöva avvika en hel del från original ET för att kunna få på fälgarna...Det enda du behöver kolla upp med de fälgarna du funderar/funderade på är om navstyrningen passar, men eftersom de påstås komma från en Audi så passar de högst sannolikt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
smurfen32
24 oktober 2014 · 311 Inlägg

dawwe skrev:
Smurfen: De passar. 6 mm i skillnad i spårvidd kommer knappast märkas/kännas. O kom ihåg, när två olika breda fälgar har samma ET så hamnar de olika långt in/ut i hjulhuset! Monterar man riktigt stora/breda fälgar brukar man behöva avvika en hel del från original ET för att kunna få på fälgarna...Det enda du behöver kolla upp med de fälgarna du funderar/funderade på är om navstyrningen passar, men eftersom de påstås komma från en Audi så passar de högst sannolikt.

Okej åker och provmonterar dom så får vi se.
Tackar iallafall för alla som engagerat sig i detta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang