Frågor om Autolegend

volvoentusiasten
28 juli 2012 · 4 005 Inlägg

Måhända att man ska ta klagomål på en firma med en nypa salt även om det är en varningsflagga.

Att däremot företag, nära vänner eller anställda till företaget går ut och idiotförklarar trådskaparen och har en sådan här attityd, ja det gör att jag verkligen aldrig kommer köpa av denna bilhandlare och avråda alla för det.

Snyggt jobbat Oscar.

leifmedhatten
28 juli 2012 · 5 Inlägg

Carris skrev:

mrlow skrev:
Vill bara förtydliga lite.. Kommer nog snart mer ärenden till svarta listan vad gäller Autolegend....

http://svarta-listan.com/listor/arn/arn_2011/ Plats 122

http://www.lokaltidningensto.se/se/arti … ?id=431663

Köparen avsa sig frivilligt sina garantier enligt säljaren på Autolegend.


Jaja upp till var och en att handla av denna. Men garantier får ni inte. Om ni inte köper till den extra då via Svensk bilgaranti.

Men han gör inte som andra firmor dvs följer motormännens riksförbund praxis...

Jag är delaktig till denna anmälan och jag skulle ALDRIG rekomendera någon att handla av denna firma! Svaret vi fick när vi ringde Autolegend och undrade hur de tänkte kring ARNs beslut var: "Jag skiter i vad dom säger, dom är ingen domstol! Om jag ska betala något så ska en riktig domstol avgöra det." Vi blev tyvär tvugna att lägga ner striden mot Autolegend pga olika omständigheter så han vann detta. Jag hoppas att ni som också blivit lurade av detta företag inte ger er utan fortsätt driva era ärenden tills ni får rätt (om ni har rätt så såklart) Autolegend är otrevliga, oseriösa och helt ointresserade av att hjälpa till vid problem efter försäljning. Vissa här skriver att de har stor omsättning på bilar och då är det inte så konstigt att det blir fel ibland och det har ni helt rätt i, ingen är ofelbar MEN man ska som seriös företagare inte behandla den kunden som fått problem på det sätt han behandlade oss!

jag beklagar verkligen att du också råkat illa ut. vad fick dig/er att inte fortsätta driva ärendet vidare?

har följt denna tråden ett längre tag och blivit förvånad över att de inte skrivits något nytt. men nu verkar tråden äntligen ha fått vatten på kvarnen vilket känns riktigt skönt. jag och min sambo köpte tyvärr en bil där i juli 2011. jag säger aldrig aldrig mer. trevlig personal vid försäljning men som snart blir väldigt hotfull om man påtalar någon form av brist som inte gåtts igenom.

denna person som driver firman med klingande namn från balkanländerna är hur otrevlig som helst. personliga påhopp om att jag åsamkat skador som dåliga bromsbelägg bland annat.

jag och frun åkte långväga från södermanland (torshälla) för det perfekta klippet. allt verkade super och bilen var nypolerad vaxad och såg verkligen välvårdad ut. säljaren ingav förtroende som tidigare nämnts i tråden.

ellt såg prydligt och seriöst ut. inga problem skulle de bli om något skulle uppdagas de nästkommande tre månaderna. ett muntligt löfte vi aldrig tyvärr tog på papper. ångrar oss så vi kan dö.

fick tag i försäljaren och han bad höra av mig följande vecka som också andra tydligen varit med om. veckan efter då jag på avtalad dag hörde av mig var det med snäsig och nonchalant ton man fick höra att hans ansvar för detta köpet redan passerat.

skall säga att de är inga stora kostnader för bromsbelägg och nya skivor fram på en volvo s60 dock men ändå en princip sak.

jag vill med detta be andra blivande bilägare i framtiden att undvika denna bilfirma.

mvh Leif

men som man brukar säga förr eller senare kommer det tillbaka på något sätt i livet.

Senast redigerat av leifmedhatten (28 juli 2012)

Carris Cable Guy
28 juli 2012 · 23 Inlägg

Vi fortsatte inte driva ärendet pga. plöttsligt och oväntat dödsfall inom familjen vilket gjorde att vi helt enkelt inte hade energin till detta, tyvärr eftersom jag är övertygad om att vi hade haft en bra chans i rätten.

Sättet du blev bemött på är precis samma som vi fick, jag kan dock förstå att en relativt liten firma tycker att det är jobbigt att ersätta en rasad växellåda som det handlade om i vårat fall men att inte kunna fixa en sådan "liten" sak som bromsar och belägg utan att bråka och bete sig hotfullt det är förmig en stor gåta! Jag har med detta inte sagt att jag på något sätt accepterar bemötandet vi fick men som sagt visar ju detta på att Autolegend inte på nogot sätt är villiga att hjälpa kunder som fått problem efter bilköp oavsätt storlek på problemet!

Vi har nu sålt bilen vi köpte där och helt enkelt glömt historien men det svider naturligtvis fortfarande när man tänker på det. Jag arbetar själv inom försäljning och service och träffar/hjälper 100tals kunder varje vecka och vet att man i vissa lägen måste hjälpa vissa kunder lite extra för att hålla en bra kundrelation samt ett bra rykte!

leifmedhatten
28 juli 2012 · 5 Inlägg

Carris skrev:
Vi fortsatte inte driva ärendet pga. plöttsligt och oväntat dödsfall inom familjen vilket gjorde att vi helt enkelt inte hade energin till detta, tyvärr eftersom jag är övertygad om att vi hade haft en bra chans i rätten.

Sättet du blev bemött på är precis samma som vi fick, jag kan dock förstå att en relativt liten firma tycker att det är jobbigt att ersätta en rasad växellåda som det handlade om i vårat fall men att inte kunna fixa en sådan "liten" sak som bromsar och belägg utan att bråka och bete sig hotfullt det är förmig en stor gåta! Jag har med detta inte sagt att jag på något sätt accepterar bemötandet vi fick men som sagt visar ju detta på att Autolegend inte på nogot sätt är villiga att hjälpa kunder som fått problem efter bilköp oavsätt storlek på problemet!

Vi har nu sålt bilen vi köpte där och helt enkelt glömt historien men det svider naturligtvis fortfarande när man tänker på det. Jag arbetar själv inom försäljning och service och träffar/hjälper 100tals kunder varje vecka och vet att man i vissa lägen måste hjälpa vissa kunder lite extra för att hålla en bra kundrelation samt ett bra rykte!

Jag beklagar verkligen över omständigheterna.. Man blir bara besviken och arg och undrar vad marknaden själv kan göra för att eliminera parasiter som denna näringsidkare är. Facebook är ett bra element om man får tillräckligt många att länka vidare till denna tråd. Har hitills kunnat räkna till fyra lurade kunder bara på Garaget.org. Finns andra forum där andra kunder upplever samma sak från samma firma autolegend.

Jooo man kan ju fundera hur han tänkte. Ventilerade bromsskivor och belägg kanske en total kostnad för delar på 2800 med belägg. Men då firman inte har (hade) egen verkstad för skötsel av eventuella garanti ärenden så kanske de skulle kosta han mer?

Verkar som bilarna han har i lager numera är bortplockade på både blocket och bytbil. Kanske har tråden fått verkningar ute på marknaden. Vilket jag verkligen hoppas.

Senast redigerat av leifmedhatten (28 juli 2012)

4x12Tum
29 juli 2012 · 39 Inlägg

linuslinje skrev:
Måhända att man ska ta klagomål på en firma med en nypa salt även om det är en varningsflagga.

Att däremot företag, nära vänner eller anställda till företaget går ut och idiotförklarar trådskaparen och har en sådan här attityd, ja det gör att jag verkligen aldrig kommer köpa av denna bilhandlare och avråda alla för det.

Snyggt jobbat Oscar.

Word!! smile

Volvo 745 GL "4x12Tum" (1988)
Big_JN
29 juli 2012 · 2 126 Inlägg

OscarSkold skrev:
Admin kan LÅSA TRÅDEN!

Får ni för lite kunder pga tråden eller?
Tycker det är bra att oärliga företag och sådana som jobbar för dom hängs ut så dom kan skämmas!

Carris Cable Guy
29 juli 2012 · 23 Inlägg

OscarSkold skrev:
Admin kan LÅSA TRÅDEN!

Varför ska admin låsa?? Vad skrivs som bryter mot reglerna?
Vi delar med oss av de tråkiga upplevelser vi upplevt av erat företag och ni borde ta lärdom av detta!!!

Jag är iaf en föredetta kund som står till 100% för vad jag tyckerom er och vad jag har sätt på tråden så skrivs inget omotiverat skit!

och du Oscar hade väll bättre för dig än att läsa våran "skit"??

"Nu får det vara slutdiskuterat på detta för min del, jag har ett jobb att sköta. Och det innebär INTE att sitta och läsa en jävla massa skit som skrivs på detta forumet!

/ Oscar"

eller???

discokapten Kapten på disco!
29 juli 2012 · 1 729 Inlägg

OscarSkold skrev:
Admin kan LÅSA TRÅDEN!

Du Oscar är ensamt ansvarig till att jag avrått två av mina kompisar att åka och kolla på bilar hos "er", att blåsa folk är korkat så det räcker, även om det alltid finns tvivel om vad som hänt. MEN DET ÄR BARA RIKTIGA FIFFLAR SOM ÄR DUMMA NOG ATT SITTA OCH "FÖRSVARA" SIG PÅ INTERNET!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
leifmedhatten
29 juli 2012 · 5 Inlägg

OscarSkold skrev:
Admin kan LÅSA TRÅDEN!

Jag blir så trött på dig alltså.. Arn är ingen domstol utan gör bara en vägledande bedömning vad som skall vara bra för båda parter. De följer ni inte så då spelar de ingen roll.

Då tar jag mig friheten att publicera helt offentliga uppgifter om företaget och de verksamma inom det.

Till alla som tänkt handla på Autolegend lägger jag upp en bild på den person som är verksam i firman.

Uppgifterna som är med på bilden är offentliga uppgifter som kan inhämtas hos Skatteverket.
Dvs inget olagligt att publicera dessa.

raderad länk /admin

Dock uppmanar jag människor som tittar på bilden att inte göra något dumt.

Senast redigerat av chrizz (7 augusti 2012)

leifmedhatten
31 juli 2012 · 5 Inlägg

Tyst det blev här inne.. Försvann alla vänner till Zoran Tubic? Eller ringer de och beklagar sig?

Audi_powah
31 juli 2012 · 1 515 Inlägg

Tack för varningen, skall sprida detta vidare!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Carris Cable Guy
31 juli 2012 · 23 Inlägg

Kolla länken, här har andra beklagat sig över Autolegend!

OBS! Läs inlägget från "olustolust" noga!! Om detta verkligen är ägaren till Autolegend så gör han bort sig rejält i detta inlägg enl. min mening! Jag blir dock inte förvånad om det är han själv för sättet "olustolust" har skrivit på liknar många lurade kunders upplevelser av honom som person.

Ni som har funderingar på att handla er nästa bil här borde läsa inläggen från "oscar" i denna tråden samt "olustolust" på länken så förstår ni vilken typ av firma detta är!!

https://www.flashback.org/t1785586

Carris Cable Guy
31 juli 2012 · 23 Inlägg

Oj! Ser inte ut som att "OscarSköld" vågar stå för sina åsikter längre! alla hans inlägg är borta?? konstigt =/

leifmedhatten
31 juli 2012 · 5 Inlägg

Carris skrev:
Oj! Ser inte ut som att "OscarSköld" vågar stå för sina åsikter längre! alla hans inlägg är borta?? konstigt =/

Oscar sköld blev lite scary när jag la upp en bild på han och autolegends ägare med uppgifter.. Så han lovade knipa igen här inne... Kanske synd han inte tog firman ännu mer i försvar... Men men tycker det räcker det han skrev för att bevisa. Men återigen måste jag nog säga att han är utmanövrerad och manipulerad av Zoran själv. Misstänker att han sticker några hundralappar i fickan på denna kille..  För att få hjälp att hämta bilar över Sverige..

Jaja... Hoppas folk läser tråden och inte besöker skojarfirman på Rud.. Snart borde de väl kännas ganska mkt tycker jag?

LaKis
25 oktober 2014 · 1 Inlägg

Så synd.
Hade tänkt åka och köpa en Izusu av honom. Då det inte verkade vara en vanlig bilfirma så googlade jag. Inge kul läsning.
Typist.  Den bilen hade det jag ville ha och till ett pris som jag kunde förlika mig med.sad

gudeen
20 juni 2015 · 1 Inlägg

Tur att jag bestämde mig att kolla upp företaget innan jag åkte och kolla på bilen.
Så LaKis säger ovanför mig, synd bara då bilen var perfekt annars.

JADESE7EN
11 april 2016 · 1 Inlägg

Jaha! Nu förstår jag om Auto Legend är en skojfirma!
Det är så konstig när jag kolla på blocket och ser Evolution X bilen, lågt mil antal och kanon pris!  som jag vill köpa sen kontakta jag firman direkt.
Han sagd att bilen är reserverad, jag ba!? va!? Annonsen precis på Blocket idag och bilen är reserverad redan!!
Dagen efter fick sms från dom att köparen fick inte lån på bilen så är jag glad och vill köpa den men jag fråga bara kan jag få carfaxrapport om allting är okej då köpa jag den här bilen. Jag fick ingen svar. efter en vecka fråga jag igen och fick svara att bilen är reserverad igen!? Oj varför han inte kontakta mig för att jag vill köpa! Grejer är jag kolla annonsen varja dag och ser bilen finns forfarande på Blocket hela månad till den borttagen då lägga dom ut annonsen igen. Nu känner mig mer konstig och smsa Auto Legend, frågar vad har hänt med reservationen, jag ville jättegärna köpa Evolution X från er ba ba ba... om jag kan få carfaxrapport bara. Fick ingen svar! Okej jag vill veta vad är han håller på så fråga jag en vän att smsa dom och fråga om bilen. Han fick svar att bilen finns kvar att köpa. Jätte konstig! Sen min kompis frågar varför är det inga nummerplåtar på bilderna då fick han ingen svar...Så jag googlar företagsnamn och kom in här då fattar jag om Auto Legend.

Jag tror kanske bilen har inte bra historik om köparen frågar inte carfaxrapport och köpa den då vet jag inte att när bilen kommer blow up!!??

OBS. Sorry för dåligt svenska hoppas alla förstår smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang