Köpråd: Saxlyft

krille_90_
26 oktober 2014 · 10 Inlägg

Är på jakt efter en saxlyft ( halvlyft ) beg sådan.
Eller tips vart man kan vända sig för att få tag på en.
Tips mottages med stor tacksamhet !




Ändrade din topic. Annonsering är förbjudet i forumet.

Med vänlig hälsning/mod

Volvo 740 gl "dååånet" (1991)
zzr94092
26 oktober 2014 · 4 387 Inlägg

www.anabint.se  kolla där istället,jag skulle köpa en låglyftande 1meter,saxlift.Men det som fanns på Blocket skulle jag knappt vilja ha gratis,åkte till anabint i Fjugesta istället,finns hur mycket olika lyftar som helst,köpte den för 15.000.- ,heter QJY-P-30.  3 fas motor....såg att biltema har saxliftar åxxå,men 1 fas och du måste ha luft till den åxxå,för spärrarna +att biltemas är dyrare..

johan5588
17 december 2015 · 41 Inlägg

zzr94092 skrev:
www.anabint.se  kolla där istället,jag skulle köpa en låglyftande 1meter,saxlift.Men det som fanns på Blocket skulle jag knappt vilja ha gratis,åkte till anabint i Fjugesta istället,finns hur mycket olika lyftar som helst,köpte den för 15.000.- ,heter QJY-P-30.  3 fas motor....såg att biltema har saxliftar åxxå,men 1 fas och du måste ha luft till den åxxå,för spärrarna +att biltemas är dyrare..

Hej! Är du nöjd med din QJY-P-30? skriv gärna några rader om ditt generella omdöme. Jag är sugen på just en sådan eller QJY-L-3000

GroundX Got N/A?
17 december 2015 · 358 Inlägg

Har också en QJY-P-30, jag är "nöjd" med den. Vid leverans så fungerade ingenting, visade sig vara diverse reläer som ramlat bort. Sen får man alltid ha en insex-nyckel på reglaget för återflöde av hydraulolja, annars säger det *PANG* och bilen åker med en jävla fart ner i golvet. Hade även en svetsare hemma hos mig och kollade på den, han skrattade högt åt svetsningarna på lyften.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
johan5588
17 december 2015 · 41 Inlägg

GroundX skrev:
Har också en QJY-P-30, jag är "nöjd" med den. Vid leverans så fungerade ingenting, visade sig vara diverse reläer som ramlat bort. Sen får man alltid ha en insex-nyckel på reglaget för återflöde av hydraulolja, annars säger det *PANG* och bilen åker med en jävla fart ner i golvet. Hade även en svetsare hemma hos mig och kollade på den, han skrattade högt åt svetsningarna på lyften.

OK, intressant, har Anabint varit bra att ha o göra med? Är den stabil med bil uppe i maxläge?

NIzmO Ollikkala Racing
17 december 2015 · 1 724 Inlägg

Har Biltemas i garaget som jag köpte lätt begagnad av en arbetskamrat, väldigt nöjd hittills och smidig att jobba med då inget är ivägen mellan körbanorna mer än två "rör" i backen som håller ihop lyften.

Kvalitén verkar vara helt ok och ser inga direkt dåliga saker med den.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
johan5588
17 december 2015 · 41 Inlägg

NIzmO skrev:
Har Biltemas i garaget som jag köpte lätt begagnad av en arbetskamrat, väldigt nöjd hittills och smidig att jobba med då inget är ivägen mellan körbanorna mer än två "rör" i backen som håller ihop lyften.

Kvalitén verkar vara helt ok och ser inga direkt dåliga saker med den.

Biltema verkar inte sälja lyftar längre, skumt roll

zzr94092
17 december 2015 · 4 387 Inlägg

Är helt nöjd med min,inte haft några problem under det år jag haft den.Ställde in sänkhastigheten när jag köpte lyften,ändrar inget om jag så lyfter en V70 eller en gammal Clio..Ang "röret" mellan ramperna så har jag gjort en "plattform" av plywood,med typ ramper så man kan rulla upp med en hora

GroundX Got N/A?
17 december 2015 · 358 Inlägg

johan5588 skrev:

GroundX skrev:
Har också en QJY-P-30, jag är "nöjd" med den. Vid leverans så fungerade ingenting, visade sig vara diverse reläer som ramlat bort. Sen får man alltid ha en insex-nyckel på reglaget för återflöde av hydraulolja, annars säger det *PANG* och bilen åker med en jävla fart ner i golvet. Hade även en svetsare hemma hos mig och kollade på den, han skrattade högt åt svetsningarna på lyften.

OK, intressant, har Anabint varit bra att ha o göra med? Är den stabil med bil uppe i maxläge?

Ja på första frågan, nja på andra. Men den är tillräckligt stabil för vanlig bilar, det har mer att göra med hur man parkerar bilen på den innan man hissar upp - men man lär sig snabbt.

Sen är det som någon antytt - ganska högt upp till platåerna. Jag fick beställa 2st 22m MDF-skivor som trappsteg för att få upp min EG6, och den har jag säkert 5-6cm markfri gång på.

Testkörning:
http://i55.photobucket.com/albums/g122/GroundX/Bilen/VTi-bilder/SAM_2161_1_zps42d545a8.jpg

Senast redigerat av GroundX (17 december 2015)

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
N_W V8 de bästa som finns!
17 december 2015 · 1 092 Inlägg

Jag köpte saxlyft för ett och halvt år sedan och är jäkligt nöjd, jag och sambon har fem bilar så den används en hel del.
Det fanns uppkörningsramper som tillval till min för 3000:-, det gör att övergången blir lite smidigare, jag parkerar i regel en bil över lyften jämt så ska man köra in och ut för att komma in i  garaget är ramper nästan ett måste.

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/382113/382113-3635108.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-995d4c66a2769b010c8edb09c73bcd05.jpg

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
johan5588
18 december 2015 · 41 Inlägg

Jag har även sett dessa två som ligger närmast där jag bor:

http://www.hjulochverktyg.se/fordonslyf … uct_id=478

http://www.hjulochverktyg.se/fordonslyf … /saxlyft-3

KNT AB i lindesberg och Anabint i Fjugesta är de två säljare jag tycker verkar ha bäst låglyftar för för 14-15000kr, eller har jag missat någon?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang