Montering av vinge v70n -04.

Leif123
27 oktober 2014 · 105 Inlägg

Tjenare! Jag har köpt en vinge och behöver lite hjälp att montera den. Tänkte skruva fast den och då behöver jag borra, när jag kollade från insidan så såg jag några markeringar och antar att det är där jag ska borra? Går det bra att borra från insidan och rakt igenom ut? Läste någonstans att man ska borra halva vägen in från båda hållen men jag har ingen mall för det så det kan bli problem. Lite tips mottages.. Vet att det finns liknande trådar men hittar ingen om själva borrningen..

Mvh leffe

Mack Forum- och sitemoderator
27 oktober 2014 · 26 136 Inlägg
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Leif123
27 oktober 2014 · 105 Inlägg

Mack skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169597

Jag har läst den där men hittade inte hur man ska borra. Monteringssatsen kostar lika mycket som vingen så då kan jag lika gärna chansa tongue

Pistonheadz
28 oktober 2014 · 31 Inlägg

du är inne på rätt spår, finns två markeringar på insidan av luckan som du ska borra, samt de ska finnas plats för bromsljussladden.

Leif123
28 oktober 2014 · 105 Inlägg

Pistonheadz skrev:
du är inne på rätt spår, finns två markeringar på insidan av luckan som du ska borra, samt de ska finnas plats för bromsljussladden.

Tänkte jag skulle testa idag. Återkommer om jag behöver hjälp smile

VonMunkavel Maskinförare
29 november 2014 · 416 Inlägg

Tänkte bara upplysa om att det går fin fint att limma fast tak vingen för er som inte gillar känslan av att sätta borrmaskinen i biltaket.
Finns speciella tvåkomponents lim för det ändamålet som funkar hur bra som helst, min takvinge sitter fortfarande som berget efter 5år, inte ens automat tvätten på OK en gång i månaden har lyckats rubba vingen.

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!
Leif123
30 november 2014 · 105 Inlägg

VonMunkavel skrev:
Tänkte bara upplysa om att det går fin fint att limma fast tak vingen för er som inte gillar känslan av att sätta borrmaskinen i biltaket.
Finns speciella tvåkomponents lim för det ändamålet som funkar hur bra som helst, min takvinge sitter fortfarande som berget efter 5år, inte ens automat tvätten på OK en gång i månaden har lyckats rubba vingen.

Vad anvöde du för lim?

VonMunkavel Maskinförare
30 november 2014 · 416 Inlägg

Lät Custom And Paint i Karlskoga montera dit vingen så prova att ringa dit, men jag tror limmet kom från Mekonomen går säkert att ringa också och fråga efter lämpligast lim.

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!
Glesmark
1 december 2014 · 1 938 Inlägg

Bara tänk OM din limmade vinge skulle lossna i 110km/h och sätta sig i rutan på bakomvarande bil, tänk OM.
Vi säger att det blir rostbildning under lacken som du limmat mot, lacken lossnar = vingen lossnar oavsett hur starkt ditt lim är.

I värsta fall ligger en motorcykel eller annan oskyddad trafikant bakom när den lossnar.

VonMunkavel Maskinförare
1 december 2014 · 416 Inlägg

Glesmark skrev:
Bara tänk OM din limmade vinge skulle lossna i 110km/h och sätta sig i rutan på bakomvarande bil, tänk OM.
Vi säger att det blir rostbildning under lacken som du limmat mot, lacken lossnar = vingen lossnar oavsett hur starkt ditt lim är.

I värsta fall ligger en motorcykel eller annan oskyddad trafikant bakom när den lossnar.

Fattar hur du tänker, men.... Vingen är av plast samt den delen av taket under vingen

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang