Bmw e39 med 16:9 navi, byta till kenwood

Soors95
4 juli 2014 · 30 Inlägg

Tja ! Ska kasta i en kenwood 2din i bimmern men verkar inte som att det
Finns någon passande iso-kontakt...
Inte gamla och inte nya.. Det är 2 st sepparata en blå och en vit.
Nu har jag fått höra att jag måste löda om kablarna och sätta en
Universal kontakt som passar kenwood...
Ska jag sätta ihop kablarna efter färg eller hur gör jag ?
Står inget på bilens kablar.
Mvh Erik

Volvo 940 "M60B40" (1992)
Ekkhe
23 juli 2014 · 20 Inlägg

Jag har precis bytt ut min buissnes stereo i min e39 och det ända jag behövde göra vara att beställa en sats ifrån ebay (för 150kr) som innehöll monteringsram, adapter till radio samt adapter till iso-kablage som det var bara koppla ihop och sen var det klart simpelt! big_smile

men vet inte hur det är med 16:9 om det är på samma sätt, folk sa att jag lära löda också men som skrivet så slapp jag ju det! smile ska finnas en riktigt bra "Göra det själv" video på youtube ang. 16:9 dock kommer jag inte ihåg vad man lära söka på för att få fram det...

Senast redigerat av Ekkhe (23 juli 2014)

"When innovation meets passion" - BMW
"BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den"
"If God Does´nt Drive Bmw, Then Why Are The Sky Blue And White?"
NMI
23 juli 2014 · 1 045 Inlägg

du har inte alpine systemet med allt i bagaget,?. är speceill kabel sats till dom och man måste dra nytt genom hela bilen,.

men svårt säga när du säger 2 kontakter bara, inge årsmodell, bilmodell eller nå gå på

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Crille-swe
28 oktober 2014 · 50 Inlägg

Ekkhe skrev:
Jag har precis bytt ut min buissnes stereo i min e39 och det ända jag behövde göra vara att beställa en sats ifrån ebay (för 150kr) som innehöll monteringsram, adapter till radio samt adapter till iso-kablage som det var bara koppla ihop och sen var det klart simpelt! big_smile

men vet inte hur det är med 16:9 om det är på samma sätt, folk sa att jag lära löda också men som skrivet så slapp jag ju det! smile ska finnas en riktigt bra "Göra det själv" video på youtube ang. 16:9 dock kommer jag inte ihåg vad man lära söka på för att få fram det...

Kan du länka till det du köpte på ebay? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang