Nippel till Insugsrör, vart köpa?

M_G Mårre
28 oktober 2014 · 246 Inlägg

Tjenare!

Sitter här och har totalt hjärnsläpp i min svenska så kommer inte på vad fasiken saken heter. Antog att det hette nippel men hoppas ni förstår vad jag menar så fort jag förklarar!

Jag har köpt hem lite aluminiumrör till bilen som ska gå mellan Filtret och Insuget för att leda bort filtret ifrån motorn och få i sig mera kallare luft.

Nu är det så att på original gummi röret så sitter det som en 90 graders anslutning precis innan insuget där ett rör kommer på. testade att koppla bort denna och starta bilen för att se vad den gjorde och det var tydligen nått med tomgången för den försvann helt utan denna.

Så nu sitter jag här och googlar som en idiot men hittar inte det jag är ute efter så jag vänder mig till er för hjälp.

För att få på denna så måste jag borra ett hål i röret och trä på någon slags anslutning.

Det jag hade tänkt var att ha något som liknar denna:
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000017977

Vill ha en liknande fast i metall och gängad, som en cykel ventil typ.
som en platta på baksidan så den inte glider ut och sen gängad så jag kan fästa den ordentligt på röret.
Eller så räcker det bara med ett litet "rör" som är gängat så jag får på en mutter på vardera sida om den.

Förstår ni ungefär vad jag menar? Det är svårt att förklara så var lite snälla mot mig big_smile

"Dream it, build it, drive it!"
nagasaki.020
28 oktober 2014 · 311 Inlägg

Kolla do88.se där finns allt möjligt.

spokenratt
28 oktober 2014 · 3 860 Inlägg

Kan du ta en bildpå hur den sitter monterad på orgröret?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
M_G Mårre
28 oktober 2014 · 246 Inlägg

http://i641.photobucket.com/albums/uu131/martenioh/airhosemx6.jpg

Röret sitter kopplad på anslutning inringad i rött.

"Dream it, build it, drive it!"
M_G Mårre
28 oktober 2014 · 246 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Kolla do88.se där finns allt möjligt.

Shit. hade helt missat den flikten på do88!

Måste ändå köpa en reducering därifrån så det var ju kanon!

Tack så jätte mycket big_smile

"Dream it, build it, drive it!"
spokenratt
28 oktober 2014 · 3 860 Inlägg

Ja, do88 lär väl ha slang där den kan passa, bör väl funka som man monterar en dump till ex?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang