Inför: Paul Walker Drive 6 Dec kl 18:30 XXL Jönköping

BoostGuy
30 oktober 2014 · 953 Inlägg

Vi Deutscher AutoClub Jönköping tänkte köra årets Paul Walker Drive.

Detta event är för alla oavsett bilmärke då det handlar om att hedra minnet av Paul Walker och hans vän som omkom för 1 år sen.

Vi gör som förra året vi samlas och tänder ljus framför bilarna sen ta vi och umgås och ha trevligt för att minnas dessa två herrar.

Viktigt att tänka på inget lekande på området då detta event ska vara ett lugnt och fridfullt event. Lämna alkoholen hemma denna kväll.

Datum. 6/12

Tid. 18:30

Plats. XXL Solåsen Jönköping.


Mer info om vad som sker i eventet kommer under hösten.


Låt nu detta bli en trevlig kväll och fridfull.

Facebook eventet

https://www.facebook.com/events/1535499 … p;source=1


// Crew

Senast redigerat av Driver_85 (30 oktober 2014)

mang0000
31 oktober 2014 · 9 Inlägg

vi får se om man kommer ner det är jue ett antal mil det handlar om !

criller Aktiv Medlem
2 november 2014 · 1 303 Inlägg

Inget lekande i december haha folk kommer ju sladda som fan

Mvh Christian
BoostGuy
3 november 2014 · 953 Inlägg

Det gick lugnt till förra året. Folk få helt enkelt använda sunt förnuft och respektera eventet som det är. Man kan leka hur mycket man vill efter eventet. Folk har svårt att respektera arrangörers regler men sen när dom själva ska göra något måste man följa deras  är en del dubbelmoral.

BoostGuy
3 november 2014 · 953 Inlägg

Sen kan jag tycka att det är lite respektlöst av en del besökare att hänga sig och börja dra igång någon diskussion om reglerna. Reglerna finns där av en anledning. Det är en minnes träff

BoostGuy
6 november 2014 · 953 Inlägg

Det kommer att avgå en karavan från Borås den 6 Dec

plats och tid

Vi samlas kl 15:30 på Volvo Borås och AVGÅR KL 16:30. Karavankörning hela vägen vilket innebär lugn körning!!

7H racing arrangerar karavanen.

Extrazz En 5a är Livet.
9 november 2014 · 2 005 Inlägg

Inte för att vara den.

Det är kul att folk bryr sig. Men känns det inte lite "larvigt" detta? Visst tråkigt att han har gått bott och så. Men inte var han någon större icon för bilvärlden mer än att han var med i ett par halvhyfsade filmer som sedan bara blev action av det hela? Ska vi snacka bilkunnigt folk så tycker man ju snarare att Boyd Coddington tordes ha satt mycket djupare spår efter sig?

Inte vet jag varför man ska hedra en person som Walker när han "egentligen" inte har gjort ett skit för andra? Han hade ett jobb som alla andra. Vad gör hans död så stor att den ska hedras varje år? Lite larvigt tycker jag detta är.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
BoostGuy
9 november 2014 · 953 Inlägg

Vi alla tycker olika. Många blev inspirerade av han. Han bidrog till mångas bil intresse under tiden filmerna kom många har fått ideer av filmerna och han har varit en stor del i rollen. Denna träff kommer troligen bara ske i år.

jag själv blev inspirerad av han och filmerna. Sen gjorde killen mycket fina saker utanför jobbet med som tyvärr inte uppmärksammades mer än den dagen han dog då han gjorde de han bruka göra utanför jobbet vara till för välgörenhet.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 november 2014 · 14 041 Inlägg

Extrazz skrev:
Inte för att vara den.

Det är kul att folk bryr sig. Men känns det inte lite "larvigt" detta? Visst tråkigt att han har gått bott och så. Men inte var han någon större icon för bilvärlden mer än att han var med i ett par halvhyfsade filmer som sedan bara blev action av det hela? Ska vi snacka bilkunnigt folk så tycker man ju snarare att Boyd Coddington tordes ha satt mycket djupare spår efter sig?

Inte vet jag varför man ska hedra en person som Walker när han "egentligen" inte har gjort ett skit för andra? Han hade ett jobb som alla andra. Vad gör hans död så stor att den ska hedras varje år? Lite larvigt tycker jag detta är.

Kan nog hålla med dig om detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DasAuto
16 november 2014 · 2 751 Inlägg

Extrazz skrev:
Inte för att vara den.

Det är kul att folk bryr sig. Men känns det inte lite "larvigt" detta? Visst tråkigt att han har gått bott och så. Men inte var han någon större icon för bilvärlden mer än att han var med i ett par halvhyfsade filmer som sedan bara blev action av det hela? Ska vi snacka bilkunnigt folk så tycker man ju snarare att Boyd Coddington tordes ha satt mycket djupare spår efter sig?

Inte vet jag varför man ska hedra en person som Walker när han "egentligen" inte har gjort ett skit för andra? Han hade ett jobb som alla andra. Vad gör hans död så stor att den ska hedras varje år? Lite larvigt tycker jag detta är.

Det är så det ser ut smile Coola människor sätter ett starkare intryck än de i mängden. Finns säkert många fler som gjort mer för bilvärlden men de är inte coola skådisar och blir därför glömda rätt snabbt.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Bumblebi
17 november 2014 · 301 Inlägg

Både Paul Walker och Boyd Coddington har satt djupa spår i den globala bilkulturen, men man måste tänka på att det är två enligt mig ganska olika sidor av kulturen som de satt spår i... Paul med importbilar, Boyd med amerikanska bilar.
Men det här med att Paul inte skulle gjort ett skit för andra stämmer inte alls, och det stämmer inte för Boyd heller för den delen, minns jag rätt har båda skapat fonder och liknande för behövande och sjuka.
Och en bilträff för att minas Paul Walker är egentligen ingenting mot vad som görs för Boyd Coddington, exempelvis har han fått en helt bilmässa som "minnesmonument"...

Just my 2 cents!


OnT: Ska försöka få tag i eller laga en kärra så man kan komma på träffen!

Senast redigerat av Bumblebi (17 november 2014)

If there's a will there's a way :)
OlssonEmil
18 november 2014 · 87 Inlägg

Paul Walker var en av dom som satte igång mitt bilintresse på riktigt. Han har alltid varit lite utav en idol då han inte bara var en bilkille i filmerna utan också utanför sitt skådespeleri.

Tack för mig.

juhaaan
18 november 2014 · 619 Inlägg

Hade varit kul att komma men tyvärr är det väl vinterväglag då sad

Tackvare han jag kör R34 nu

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
BoostGuy
19 november 2014 · 953 Inlägg

Synd. Ja vem vet vad som händer och de är ju bara två veckor kvar sen måste ju vinterpuckarna på ändå enligt lag.

BoostGuy
30 november 2014 · 953 Inlägg

Mindre än 1 vecka kvar nu. Tänk på reglerna vi har satt upp för eventet och tänk på säkerheten. Vi ses på lördag

OlssonEmil
30 november 2014 · 87 Inlägg

Ett år sedan han dog idag.

juhaaan
30 november 2014 · 619 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/108/107700/369207/369207-3501241.jpg

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
BoostGuy
30 november 2014 · 953 Inlägg

Nice smile

BoostGuy
3 december 2014 · 953 Inlägg

Nu har vu uppdaterat eventet med lite tider.

20:30 har vi en tyst minut för dessa herrar.

20:45 avgår driven till Nässjö och tillbaka efter detta är eventet slut då det är slut i övriga världen. Vill man ändå fortsätta kvällen i staden få ni göra de. men detta event är slut efter 21:00.

BoostGuy
7 december 2014 · 953 Inlägg

Vi få tacka er som dök upp igår kväll.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang