Drivlina Passat 1.8T

Gregor_Garage
31 oktober 2014 · 77 Inlägg

Hej!

Har införskaffat mig en passat -98 med 1.8T. Min tanke va om det går att sätta dit syncro linan från en likadan passat och få 4-hjulsdrift på min? eller ställer det till med väldigt mycket omsvetsning osv?..

Tacksam för svar!

Opel Vectra 2.0T "Opelen" (2004)
Svanb3rg
31 oktober 2014 · 187 Inlägg

Har inte alla 4-hjulsdrivna Passater(3B) tvärställd motor? isf blir det knepigt...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Seth
31 oktober 2014 · 3 354 Inlägg

Svanb3rg skrev:
Har inte alla 4-hjulsdrivna Passater(3B) tvärställd motor? isf blir det knepigt...

Passat 3b och 3bg delar samma platta som a4 så det är rakställd motor.

Senast redigerat av Seth (31 oktober 2014)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Gregor_Garage
31 oktober 2014 · 77 Inlägg

Precis! motorn är rakställd, hur mycket jobb blir det runtomkring? Det är troligen inte "bara" att sätta dit den andra drivlinan tänkte jag

Opel Vectra 2.0T "Opelen" (2004)
Seth
31 oktober 2014 · 3 354 Inlägg

är det som på a4 så är väl det en helt annorlunda bakdel för infästningar till bakvagn med?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
it_mutt Avstängd
31 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Varför vill man ens ha besväret på en bil som går att hitta för under 10k (jodå) "färdig och klar"?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gregor_Garage
31 oktober 2014 · 77 Inlägg

för att jag har inte riktigt råd att köpa ny bil (igen) då jag går i skolan. jag har möjlighet att köpa delarna för att få det 4-hjulsdrivet ganska billigt, det va bara den delen om det är värt att lägga ner tid och om det faktiskt går

Opel Vectra 2.0T "Opelen" (2004)
Mack Forum- och sitemoderator
31 oktober 2014 · 26 148 Inlägg

Gregor_Garage skrev:
för att jag har inte riktigt råd att köpa ny bil (igen) då jag går i skolan. jag har möjlighet att köpa delarna för att få det 4-hjulsdrivet ganska billigt, det va bara den delen om det är värt att lägga ner tid och om det faktiskt går

Då sparar du dina pengar tills du kan köpa dig en fyrhjulsdriven.
Det bästa tipset som går att ge.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Gregor_Garage
31 oktober 2014 · 77 Inlägg

oki, tack! smile

Opel Vectra 2.0T "Opelen" (2004)
Seth
31 oktober 2014 · 3 354 Inlägg

Gregor_Garage skrev:
för att jag har inte riktigt råd att köpa ny bil (igen) då jag går i skolan. jag har möjlighet att köpa delarna för att få det 4-hjulsdrivet ganska billigt, det va bara den delen om det är värt att lägga ner tid och om det faktiskt går

kan köpa delarna för att få det 4wd ja men du behöver ändå kapa ur halva bottenplattan för att få dit grejerna.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang