Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Hamilton
7 november 2014 · 8 864 Inlägg

Kevaz skrev:
Har lite planer på att sälja bruksbilen för att köpa en vinterbil istället.

Är en Saab 9-3 -00 äkta Aero (aeron utan kjolpaketet med bara aerovingen)
Besiktad till sommaren 2015 samma med skatt.
Endast vinterdäck (ruskigt bra)
~35k mil på mätaren
Serviceboken är ifylld till 30k mil ifrån saab efter det är service gjort utav mig.
Ser helt okej ut (har tyvärr ingen bild just nu) är lite rost vid bakhjulet och lite på bakluckan men inget större.
Jätte fin inredning.
Går mjukt fint och inga missljud!

Någon som kan uppskatta pris på ett ungefär? smile

Med dom milen och rosten så är nog 7-8000:- ett rimligt pris

Fotograf på tierpidag.se
hyperperry
8 november 2014 · 166 Inlägg

skyline r33 gts-t smidd motor, eagle stakar och cp kolvar, motorn gått ca 600 mil sedan totalrenovering. motorn ska leverera 800hk efter mappning om man så vill. Vad får man för den efter besiktning till våren? Inga planer på att sälja, endast intresserad av vad ni tror.
Finns kvitton på enbart motorn för ~120.000,

SportPilot Ubåtsingenjör
8 november 2014 · 7 231 Inlägg

hyperperry skrev:
skyline r33 gts-t smidd motor, eagle stakar och cp kolvar, motorn gått ca 600 mil sedan totalrenovering. motorn ska leverera 800hk efter mappning om man så vill. Vad får man för den efter besiktning till våren? Inga planer på att sälja, endast intresserad av vad ni tror.
Finns kvitton på enbart motorn för ~120.000,

med tanke på att man får en ok gtr för runt 100 000 så skulle jag säga 120 000 för din då den är mycket fin

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
hangman
8 november 2014 · 2 174 Inlägg

CHEEVA skrev:

hyperperry skrev:
skyline r33 gts-t smidd motor, eagle stakar och cp kolvar, motorn gått ca 600 mil sedan totalrenovering. motorn ska leverera 800hk efter mappning om man så vill. Vad får man för den efter besiktning till våren? Inga planer på att sälja, endast intresserad av vad ni tror.
Finns kvitton på enbart motorn för ~120.000,

med tanke på att man får en ok gtr för runt 100 000 så skulle jag säga 120 000 för din då den är mycket fin

Har man lagt så sjukt mycket pengar, så lägger man lite till för få den färdigmappad och klar, En bil som inte är färdig är inte värd i närheten som om den är bes, körklar och mappad.

dawwe ...has left the building...
8 november 2014 · 4 474 Inlägg

"Vråltrimmade" bilar är alltid svårvärderade. Jag tippar på lite drygt vad du har lagt ner på den, dvs mellan 120-160', men det gäller att hitta en köpare oxå...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
hyperperry
8 november 2014 · 166 Inlägg

CHEEVA skrev:

hyperperry skrev:
skyline r33 gts-t smidd motor, eagle stakar och cp kolvar, motorn gått ca 600 mil sedan totalrenovering. motorn ska leverera 800hk efter mappning om man så vill. Vad får man för den efter besiktning till våren? Inga planer på att sälja, endast intresserad av vad ni tror.
Finns kvitton på enbart motorn för ~120.000,

med tanke på att man får en ok gtr för runt 100 000 så skulle jag säga 120 000 för din då den är mycket fin

ja, någonstans därikring har jag gissat på.

hangman skrev:

CHEEVA skrev:

hyperperry skrev:
skyline r33 gts-t smidd motor, eagle stakar och cp kolvar, motorn gått ca 600 mil sedan totalrenovering. motorn ska leverera 800hk efter mappning om man så vill. Vad får man för den efter besiktning till våren? Inga planer på att sälja, endast intresserad av vad ni tror.
Finns kvitton på enbart motorn för ~120.000,

med tanke på att man får en ok gtr för runt 100 000 så skulle jag säga 120 000 för din då den är mycket fin

Har man lagt så sjukt mycket pengar, så lägger man lite till för få den färdigmappad och klar, En bil som inte är färdig är inte värd i närheten som om den är bes, körklar och mappad.

Ja absolut, formulerade mig fel. menade mappad, bessad och skattad. :-)

hyperperry
8 november 2014 · 166 Inlägg

dawwe skrev:
"Vråltrimmade" bilar är alltid svårvärderade. Jag tippar på lite drygt vad du har lagt ner på den, dvs mellan 120-160', men det gäller att hitta en köpare oxå...

okej, ja det är väl där någonstans jag räknat med. Ja, det har du rätt i. smile

Lohi
8 november 2014 · 46 Inlägg

Här kommer en kanske lite svårvärderad bil.
BMW E12 525 -75.
Besiktad UA i Juni.
Renoverade förgasare, 528 Kam, bytt topp.
Startar och går utan problem.
Seriöst rostlagad undertill, ser riktigt fin ut.
Sliten lack, kanske går att polera upp.
ytrost och bubblor i skärmkanter och dörrar, men fin för att vara en -75:a
Sliten förar och passagerarstol, samt spricka i instrumentpanelen.
All el och dylik fungerar.
6 Ägare, 4 Brukare. Stått avställd i garage största delen utav sitt liv.

Inge utställningskick, men fullt fungerande och ser ändå hyfsad ut med tanke på att den fyller 40.

Någon BMW entusiast som kanske kan ge sig på denna? smile

Senast redigerat av Lohi (8 november 2014)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 17 478 Inlägg

BMW 523iA -99. Shadow Edition nr. 40. Mammas gamla trotjänare står och samlar damm nu. Avställd & obes... Soppapumpen la av så hon köpte en annan bil. Pumpen ska bytas nästa vecka då jag har gott om tid och troligen besiktiga den då den lär gå rakt igenom...

Så räkna med att den är Nybes och fungerar perfekt men avställd.

Automat, tyg, SoV, ACC som kyler rejält, Elhissar, elspeglar, M-ratt, M-inlägg i panel, Trä, Ngn form av bättre stereo, alla pixlar fungerar i display.

Kort sagt inga fel på bilen men rosten börjar komma i form av små ytrostbubblor på 3-4 ställen. Lacksläpp framskärm/huv.

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/292715/292715-2761111.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
dawwe ...has left the building...
9 november 2014 · 4 474 Inlägg

Hybrid: Du skriver inte hur många mil....Tippar på mellan 10-20' beroende på hur bråttom det är att sälja samt om man får andra intressenter än hobbynasare som skiter i bilen egentligen, huvudmålet är att köpa så billigt som möjligt o sedan annonsera den som "1 ägar bil i toppskick. Säljer för att jag skall ner o strida mot IS" smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Presidento Of World
9 november 2014 · 3 329 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
BMW 523iA -99. Shadow Edition nr. 40. Mammas gamla trotjänare står och samlar damm nu. Avställd & obes... Soppapumpen la av så hon köpte en annan bil. Pumpen ska bytas nästa vecka då jag har gott om tid och troligen besiktiga den då den lär gå rakt igenom...

Så räkna med att den är Nybes och fungerar perfekt men avställd.

Automat, tyg, SoV, ACC som kyler rejält, Elhissar, elspeglar, M-ratt, M-inlägg i panel, Trä, Ngn form av bättre stereo, alla pixlar fungerar i display.

Kort sagt inga fel på bilen men rosten börjar komma i form av små ytrostbubblor på 3-4 ställen. Lacksläpp framskärm/huv.

http://www1.garaget.org/archive/90/89434/292715/292715-2761111.jpg

Gav 10 för en 528 med bla el-ratt samt rattvärme elstolar med minne acc helskinn och Automat med 29k mil nybes

därikring?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 17 478 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:
BMW 523iA -99. Shadow Edition nr. 40. Mammas gamla trotjänare står och samlar damm nu. Avställd & obes... Soppapumpen la av så hon köpte en annan bil. Pumpen ska bytas nästa vecka då jag har gott om tid och troligen besiktiga den då den lär gå rakt igenom...

Så räkna med att den är Nybes och fungerar perfekt men avställd.

Automat, tyg, SoV, ACC som kyler rejält, Elhissar, elspeglar, M-ratt, M-inlägg i panel, Trä, Ngn form av bättre stereo, alla pixlar fungerar i display.

Kort sagt inga fel på bilen men rosten börjar komma i form av små ytrostbubblor på 3-4 ställen. Lacksläpp framskärm/huv.

http://www1.garaget.org/archive/90/89434/292715/292715-2761111.jpg

Gav 10 för en 528 med bla el-ratt samt rattvärme elstolar med minne acc helskinn och Automat med 29k mil nybes

därikring?

Troligen. Ringde en "bilnasare" på ön och föreslog 8000:- friska pengar. Besad & fullt fungerande. Fast han har inga pengar... Så lägger jag ut den för 9500:- så lär den väl rulla iväg då? Fler bilder finns under mina bilar.

34400 mil. Fullservad. En servicebok full och kvitton på följande servicear finnes.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SportPilot Ubåtsingenjör
9 november 2014 · 7 231 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:
BMW 523iA -99. Shadow Edition nr. 40. Mammas gamla trotjänare står och samlar damm nu. Avställd & obes... Soppapumpen la av så hon köpte en annan bil. Pumpen ska bytas nästa vecka då jag har gott om tid och troligen besiktiga den då den lär gå rakt igenom...

Så räkna med att den är Nybes och fungerar perfekt men avställd.

Automat, tyg, SoV, ACC som kyler rejält, Elhissar, elspeglar, M-ratt, M-inlägg i panel, Trä, Ngn form av bättre stereo, alla pixlar fungerar i display.

Kort sagt inga fel på bilen men rosten börjar komma i form av små ytrostbubblor på 3-4 ställen. Lacksläpp framskärm/huv.

http://www1.garaget.org/archive/90/89434/292715/292715-2761111.jpg

Gav 10 för en 528 med bla el-ratt samt rattvärme elstolar med minne acc helskinn och Automat med 29k mil nybes

därikring?

Troligen. Ringde en "bilnasare" på ön och föreslog 8000:- friska pengar. Besad & fullt fungerande. Fast han har inga pengar... Så lägger jag ut den för 9500:- så lär den väl rulla iväg då? Fler bilder finns under mina bilar.

34400 mil. Fullservad. En servicebok full och kvitton på följande servicear finnes.

9500 är billigt, jag hade provat med 12-13 sen får de pruta lite också

för 12 000 så får man enormt mycket bil för pengarna

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
dawwe ...has left the building...
9 november 2014 · 4 474 Inlägg

Håller med Cheeva. Lägg ut den för 14', släppt den för 11.5'. Men är det bråttom så är det:)

Edit: Såg nu 34400 mil, vilket är peanuts för en M52. Men miltalet skrämmer nog många spekulanter. Så jag reviderar, annonspris 13', släpp för 11'. Om bilen ser OK ut mm så är den, dessvärre, ett tacksamt objekt för "mätarskruvare". Skruvas den till ca 20000 mil så blir den säkerligen mycket intressantare för "de flesta".

Senast redigerat av dawwe (9 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 17 478 Inlägg

dawwe skrev:
Håller med Cheeva. Lägg ut den för 14', släppt den för 11.5'. Men är det bråttom så är det:)

Edit: Såg nu 34400 mil, vilket är peanuts för en M52. Men miltalet skrämmer nog många spekulanter. Så jag reviderar, annonspris 13', släpp för 11'. Om bilen ser OK ut mm så är den, dessvärre, ett tacksamt objekt för "mätarskruvare". Skruvas den till ca 20000 mil så blir den säkerligen mycket intressantare för "de flesta".

Jo, den kan lätt skruvas till 19858 mil... och ser ut och känns som detta. Inte mitt problem... Men då lägger jag väl ut den för ca 11 lappar nästa vecka. Fast då blir det ju trubbel med en helt full bok som visar 33500 mil...

Tack för svar gubbs!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
dawwe ...has left the building...
9 november 2014 · 4 474 Inlägg

Hybrid: Varför tror du att boken "saknas" till många fiiina 20000-milare big_smile ?

Senast redigerat av dawwe (9 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 17 478 Inlägg

dawwe skrev:
Hybrid: Varför tror du att boken "saknas" till många fiiina 20000-milare big_smile ?

Hehe. Poäng där!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ConDodgy
9 januari 2015 · 92 Inlägg

V70, -02, 2.4 199 hk (man, bensin)
Gått ca 36.000 mil, kamrem bytt vid ca 33.000.
Handbroms ur funkt, spricka ovansida framruta, ca 10 cm från tak. Hastighetsmätaren flippar ibland, annars ingen rost och fin.
Ska bes nästa mån.

Vad ska en dylik kosta? Är 16.000 rimligt?

SportPilot Ubåtsingenjör
9 januari 2015 · 7 231 Inlägg

ConDodgy skrev:
V70, -02, 2.4 199 hk (man, bensin)
Gått ca 36.000 mil, kamrem bytt vid ca 33.000.
Handbroms ur funkt, spricka ovansida framruta, ca 10 cm från tak. Hastighetsmätaren flippar ibland, annars ingen rost och fin.
Ska bes nästa mån.

Vad ska en dylik kosta? Är 16.000 rimligt?

ja efter godkänd besikning ! smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Presidento Of World
9 januari 2015 · 3 329 Inlägg

Golf V (5) TDI 1.9 105hk 21800mil nybytt kamrem

rost framskärm en liten fläck baklucka

funkar som det skall bes till juli samt skatt tills dess årskatt på 2800kr

sommarhjul i gottskick på alufälg
vinterdäck dubb i nyskick på plåt
All standard utrustning +ESP samt AC som är renoverad och dieselpump samt ledningar och filterbytta

Vad är en sådan värd? funkar utmärkt startar i -19 utan motorvärmare efter 1 glödning smile

Edit; årsmodell 2004. borde väl vara positivt då pumpen är bytt osv o alla ledningar till det? verkar vara problem annars..

Senast redigerat av opel_vectra_gts (9 januari 2015)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang