Cheva 350 TBI (förgasar insprut))"kabel bantning"

hudson49
13 augusti 2012 · 2 Inlägg

Tjena Hotrodder!

Jag skulle också behöva dessa pdf filer. Har du lust att skicka dem till larssonoliver@hotmail.com

MVH
Oliver

740Turbo Trucker
17 september 2012 · 64 Inlägg

hudson49 skrev:
Tjena Hotrodder!

Jag skulle också behöva dessa pdf filer. Har du lust att skicka dem till larssonoliver@hotmail.com

MVH
Oliver

Jag är också intresserad av din pdf. håller på med ett volvo v8 projekt med 350tbi/th700 från van och det vore guld värt om du har lust att dela med dig av den smile
Arvid.90@hotmail.com

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
cheva_towten
2 oktober 2012 · 8 Inlägg

nu äntligen har man fåt startat spisen en andra gång men nu i sj bil big_smile

men när den har vart igång någon minut eller två så verkar de som den chokar för de lucktar bensin i avgaserna och går jämt
läst lite på forum att nån temgivar till inspruten kan va kass

men har oxå tagit tändningen från c2 blocket med start läget o hivat den andra c1 om de kan ha någon betydelse för mig de heter c1/c2 :S

cheva_towten
2 oktober 2012 · 8 Inlägg

cheva_towten skrev:
nu äntligen har man fåt startat spisen en andra gång men nu i sj bil big_smile

men när den har vart igång någon minut eller två så verkar de som den chokar för de lucktar bensin i avgaserna och går jämt
läst lite på forum att nån temgivar till inspruten kan va kass

men har oxå tagit tändningen från c2 blocket med start läget o hivat den andra c1 om de kan ha någon betydelse för mig de heter c1/c2 :S

och ökar i varv ju mer den e igång tills den dör om man inte gasar

tommya111
25 oktober 2012 · 139 Inlägg

Vad blir det då för effekt med dubbla tbi. Och går det att få att funka

Ibanezman Skåning
25 oktober 2012 · 739 Inlägg

De där pdf:erna, de hade även jag också tagit del av big_smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
palle_56
14 november 2012 · 2 Inlägg

hotrodder skrev:

cheva_towten skrev:
hallå har en 89 cheva 350 tbi som kom ifrån en van man nu skall ja skall ha den i min cheva 57a

har hela systemet komplet med boxar o kablar + van kvar. men nu vill ja banta ner kablarna så man inte har i onödan i 57an nån som har el-schema eller som vet hur man skall gå bäst till väga så man inte klipper kablar i onödan och hur är det med

Jag har konverterat ett antal TPI och TBI original elhärvor och har två PDF filer som jag använder mig utav. Messa mig en e-post adress så har du dessa.

Hej! Hjälper en kompis med att flytta över en Chev 350 TBI -89 från en Van till en Cadillac -65 som tidigare haft en 429 instoppad, tror du att vi kan använda dina pdf-filer för att få någon klarhet i detta problem med elen. Svara gärna om du tror det funkar och var snäll och skicka filerna till paul.holmgren@home.se     Tack på förhand. Mvh Palle

palle_56
18 november 2012 · 2 Inlägg

hotrodder skrev:

cheva_towten skrev:
hallå har en 89 cheva 350 tbi som kom ifrån en van man nu skall ja skall ha den i min cheva 57a

har hela systemet komplet med boxar o kablar + van kvar. men nu vill ja banta ner kablarna så man inte har i onödan i 57an nån som har el-schema eller som vet hur man skall gå bäst till väga så man inte klipper kablar i onödan och hur är det med

Jag har konverterat ett antal TPI och TBI original elhärvor och har två PDF filer som jag använder mig utav. Messa mig en e-post adress så har du dessa.

Hej! Har du möjlighet att messa mej filerna är du snäll till paul.holmgren@home.se. Tack på förhand. Palle

Laederkalsongen
10 januari 2013 · 1 Inlägg

hotrodder skrev:

cheva_towten skrev:
hallå har en 89 cheva 350 tbi som kom ifrån en van man nu skall ja skall ha den i min cheva 57a

har hela systemet komplet med boxar o kablar + van kvar. men nu vill ja banta ner kablarna så man inte har i onödan i 57an nån som har el-schema eller som vet hur man skall gå bäst till väga så man inte klipper kablar i onödan och hur är det med

Jag har konverterat ett antal TPI och TBI original elhärvor och har två PDF filer som jag använder mig utav. Messa mig en e-post adress så har du dessa.

Har en 350 tbi som jag fått tag på som ska ner i en annan bil, väldigt intressant med pdf filerna om du skulle ha någon lust att maila dom. Mycket tacksam.   ( junior_manne@hotmail.com )

Super40
9 februari 2013 · 415 Inlägg

Håller på och rensar lite i min kabelhärva och råkade komma över denna sida med info om tbi-konvertering.
http://ebookbrowse.com/gdoc.php?id=1882 … 379ce96aa6
Spara ner pdf:en och läs. Mycket bra i den om man orkar ta sig igenom wink

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
willys57
16 april 2013 · 3 Inlägg

Hej Hotrodder.

Kanon tråd. Jag är också intresserad av pdf:erna. Kan du skicka dem till mig. thom.faldt@dalsed.se

Tackar på förhand.

Jeep Willys (1957)
Biemer
14 juli 2013 · 110 Inlägg

Hej Hotrodder, skulle också vilja ha tag på de där pdf filerna om det går för sig smile Tack på förhand.!

tobben123
28 september 2013 · 1 Inlägg

Haaaj kan du skicka filerna till mig med kanske på tobias.jonsson@live.se

spooten66
12 oktober 2013 · 1 Inlägg

har samma problem som övriga fast kanske steget värre. köpte in en (färdig bil med 350 tpi motor) tyvärr var nog byggaren ute efter ett snabbt avslut o det ligger kablar överallt som inte leder till nått så om nån har ett elchema jag kan gå efter vore det guld för att försöka mig på att reda ut o få den att gå aningen bättre vore jag glad. just nu är den lika pigg som en fiat127 kålar spottar o drar i snitt 4liter milen.

Eilert_P
13 november 2014 · 1 Inlägg

Hej!
Vet inte om denna tråd fortfarande läses, dessa scheman skulle va superintressanta för mej åxå, håller på med -90 350 tbi i en A-ford, om du har lust får du mycket gärna maila dom till : eilertpersson@gmail.com

Tack på förhand! Mvh

740Turbo Trucker
13 november 2014 · 64 Inlägg

tror det är ganska kört. var ett tag sen jag frågade om det och har inte hört nått än...
men du kan köpa en ny bantad kabelstam till tbi hos dalhems.com. sen så har creativefuelinjection.se en hel del fina grejer också som är värt att kolla upp big_smile

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
Heenrikeek
19 juli 2016 · 1 Inlägg

Lyfter upp denna tråden och ser om någon fortfarande kan hjälpa till eller tillochmed kanske någon av er som va med i början kan skicka pdf filerna? Ska sätta i en 350 tbi i en impala 64 big_smile

BMW E28 (1986)
gorhed
22 januari 2018 · 1 Inlägg

Hotrodder, jag vill gärna ha dina pdf info för att ta bort allt "onödigt" på min K2500 -89

Tackar gorhed,   Göran   gorhed1@gmail.com

Senast redigerat av gorhed (22 januari 2018)

Daisy-1956
16 september 2018 · 1 Inlägg

hotrodder skrev:

cheva_towten skrev:
hallå har en 89 cheva 350 tbi som kom ifrån en van man nu skall ja skall ha den i min cheva 57a

har hela systemet komplet med boxar o kablar + van kvar. men nu vill ja banta ner kablarna så man inte har i onödan i 57an nån som har el-schema eller som vet hur man skall gå bäst till väga så man inte klipper kablar i onödan och hur är det med

Jag har konverterat ett antal TPI och TBI original elhärvor och har två PDF filer som jag använder mig utav. Messa mig en e-post adress så har du dessa.

Hejsan! De va ett tag sen denna fråga va aktuell men hoppas jag kan få hjälp ändå. Jag skulle oxå behöva hjälp med ett elschema till en 305tbi. Skulle du kunna skicka de till peter.waldener@ramirent.se
Mvh Peter

CgBergman
16 september 2020 · 3 Inlägg

Hej.
Håller på att plocka i en 305 TBI i min S10 och skulle gärna också ta del av de däringa Pdf:erna.

cgbergman@hotmail.com är min mailadress.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang