FM Sändare Hur bra blir ljudet?

saabbest
13 november 2014 · 29 Inlägg

Hej! Jag undrar hur bra blir ljudet om man använder en Fm sändare?

it_mutt Avstängd
13 november 2014 · 10 388 Inlägg

saabbest skrev:
Hej! Jag undrar hur bra blir ljudet om man använder en Fm sändare?

Beror på kvalitén på sändaren.

Så allt från "skit" till "tokbra"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Janneutanb
13 november 2014 · 7 267 Inlägg

Har du möjlighet att använda en som sitter på antennsladden så brukar dom fungera bäst .

saabbest
13 november 2014 · 29 Inlägg

Nä tyvärr men vilken är bäst av dom?

Jo_cke
13 november 2014 · 10 Inlägg

Fm sändare är skräp, Räkna med att få byta frekvens väldigt ofta ifall du te.x åker på motorväg annars blir ljudet kasst.

Senast redigerat av Jo_cke (13 november 2014)

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 november 2014 · 1 093 Inlägg

Nejnejnej köp dig inte en FM-sändare, du kommer garanterat bli besviken på både hur jobbigt det är och kvaliten.
Du har förmodligen läst vad jag skrev på din andra tråd om huvudenheter, men jag säger dig köp hellre den billigaste huvudenheten än en fm-sändare om inte budgeten räcker till för en dyrare huvudenhet.

Till exempel: http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-150ubg.html
Du kommer få bättre ljud med den huvudenheten via AUX än vad du kommer få med en fm-sändare i den prisklassen. smile

Senast redigerat av Kevaz (14 november 2014)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
DasAuto
14 november 2014 · 2 751 Inlägg

Jag köpte en fm sändare på biltema här om dagen bara för att det var så billigt. 99kr Måste säga jag blev sjukt förvånad, jag märker helt ärligt inte skillnaden på när jag spelar via sd kort eller via den. Har dock bara testat den på parkeringen så jag kan inte uttala mig om det kommer bli störningar i körningen.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
saabbest
14 november 2014 · 29 Inlägg

Men är de något mer jag behöver? för jag har en sån där stor stereo i min saab 900 så den nya stereon är för liten men finns de någon speciell grej så den passar?
och kommer jag behöva nåogt annat som tex konverters eller så ? tänkter på kablar och så vidare

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 november 2014 · 1 093 Inlägg

saabbest skrev:
Men är de något mer jag behöver? för jag har en sån där stor stereo i min saab 900 så den nya stereon är för liten men finns de någon speciell grej så den passar?
och kommer jag behöva nåogt annat som tex konverters eller så ? tänkter på kablar och så vidare

Har du nära till något BRL isåfall så kan du åka dit och snacka med dom.
Annars så finns det ett typ "fack" som man kan köpa och ha emellan färddatorn och huvudenheten, jag hade det i min 9-3a så att det inte blev ett hål efter att jag hade tagit ut original huvudenheten.
Vet dock inte vart du får tag på ett sådant fack om du inte kan ta dig till BRL, du kan ju dock ringa till dom och fråga vad dom har för idéer och vad ett fack kostar.

Kablage som du behöver ingår i paketet till 99%, fråga om du ändå ringer! smile

Finns säkert på andra ställen att köpa också men det är just BRL jag har haft mycket kontakt med och just därför rekommenderar jag dom!

Senast redigerat av Kevaz (14 november 2014)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Jockk3
15 november 2014 · 1 426 Inlägg

Kevaz skrev:

saabbest skrev:
Men är de något mer jag behöver? för jag har en sån där stor stereo i min saab 900 så den nya stereon är för liten men finns de någon speciell grej så den passar?
och kommer jag behöva nåogt annat som tex konverters eller så ? tänkter på kablar och så vidare

Har du nära till något BRL isåfall så kan du åka dit och snacka med dom.
Annars så finns det ett typ "fack" som man kan köpa och ha emellan färddatorn och huvudenheten, jag hade det i min 9-3a så att det inte blev ett hål efter att jag hade tagit ut original huvudenheten.
Vet dock inte vart du får tag på ett sådant fack om du inte kan ta dig till BRL, du kan ju dock ringa till dom och fråga vad dom har för idéer och vad ett fack kostar.

Kablage som du behöver ingår i paketet till 99%, fråga om du ändå ringer! smile

Finns säkert på andra ställen att köpa också men det är just BRL jag har haft mycket kontakt med och just därför rekommenderar jag dom!

har man otur lyckas dom lura på dig nåt du inte behöver wink

saabbest
16 november 2014 · 29 Inlägg

ok så om jag köper stereo så bör alla kablar passa med varandra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang