Montera volvo m46 låda på rover v8

paltodlarn
17 september 2009 · 527 Inlägg

Jag och en kompis håller på att V8 konvertera en volvo 260 och tänkte ha en m46 på motorn. Det jag funderar över är om det finns att köpa färdiga sprängkåpor eller adapterplattor för att få på lådan på motorn? Eller är det bara att försöka snickra ihop en egen adapter? Tänkte också om det går att bygga om sprängkåpan från roverns låda så att den passar på volvolådan. Tips och idéer mottages tacksamt!

Tack på förhand.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Moparboy440
18 september 2009 · 4 682 Inlägg

såg en 264 till salu på blocket för ett tag sen med en 215 ihopkopplad med m46 låda så nånstans borde det ju gå att få tag på en adapter, tyvärr vej jag inte var .
edit: hittade den och ett par andra med 215+m46 här på gorg:
http://www.garaget.org/?car=153978
http://www.garaget.org/?car=117813
http://www.garaget.org/?car=158972
http://www.garaget.org/?car=63732
http://www.garaget.org/?car=143772

Senast redigerat av Moparboy440 (18 september 2009)

paltodlarn
19 september 2009 · 527 Inlägg

Okej, får höra med nån av dom hur dom gjorde för att få ihop grejerna smile

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
200-sxish
19 september 2009 · 106 Inlägg

snabb fråga: varför ens bemöda sig att stoppa en låda som har drev lika starka som knäckebröd bakom en v8? när du/ni ändå bygger om, häng dit en zf/getraghistoria från bmw, så håller de för lite aktivare körning sen!
För de e väl anledningen till att ni hänger i en 8a för att kunna gasa lite mer eller?

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!
Volvo 945 Turbo "Chevy 350 vs. holset Hx60" (1995)
paltodlarn
19 september 2009 · 527 Inlägg

Original så ligger ju snurran på ca 140 hk och vi har väl till en början tänkt ha max 200 hk och det borde väl volvolådan palla för.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
MazLer
21 september 2009 · 169 Inlägg

jag knäckte inte min låda i 740turbon man får bära sig rätt illa åt för att knäcka den tycker jag..

Full Gas Spar Tid:P
Volvo 940 BMW M50 "M50 Turbo" (1991)
Jeep GP "hemmabyggd" (2002)
Stefan Varberg Supraman
21 september 2009 · 2 300 Inlägg

Dom håller när man inte misshandlar dom.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
turboforssen Telge Drifting Team
21 september 2009 · 5 398 Inlägg

paltodlarn skrev:
Original så ligger ju snurran på ca 140 hk och vi har väl till en början tänkt ha max 200 hk och det borde väl volvolådan palla för.

men rover lär ju ha mer vrid är en vanlig volvo motor
men viist lär ju funka att glida runt med:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
paltodlarn
6 oktober 2009 · 527 Inlägg

har då pratat med en kille som trodde sig kunna få ihop lådan med motorn. Han sa då att den ska hålla för rover-v8:an men annars så är det ju bara att byta om den rasar smile

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Spezz
9 februari 2013 · 51 Inlägg

Har den hållit bra?

Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
16 november 2014 · 164 Inlägg

Hur gick det sen? Fick ni ihop motor och låda?

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang