Fel på ny bil! Kräva kompensation?

mikt
17 november 2014 · 14 Inlägg

Har köpt en skoda rapid som jag har haft i 2 månader och 300 mil! Köpt den ny!

Nu är det så att det har varit lite fel på den! Först så var det vatten i ena bakdörren, och nu ska dom byta hela ratt axlen på grund av att det knäpper i ratten när man svänger!

Jag tycker detta är rätt surt iom jag sålde ju min skruttiga peugeot för o slippa hålla på o lämna in en bil hela tiden!

Ska till bilfirman imorgon och hämta min bil för jag skulle ha den så länge tills den nya delen kommit! Ska man fråga om kompensation eller är det bara vara tyst o glad?

zzr94092
17 november 2014 · 4 378 Inlägg

du får väl låne bil kan jag tro,så varför bråka om komp??

Hilmer
17 november 2014 · 1 776 Inlägg

Kompensation får du ju i och med att dom fixar felen, eller hur!?
Vatten i (höger!?) bakdörr beror på att dom fått för mycket rostskyddsvax på insidan av dörren som runnit och sedan klistrar fast gummilisten över dräneringshålen.
Knäppande rattaxel har jag dock inte hört talas om, men det är ju bra att dom åtgärdar det!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 november 2014 · 13 673 Inlägg

haha nybil och tro att det blir problemfritt?
idag köper man sig i regel mer problem än vad man får med något gammalt härk..

verkstads tider på 1månad på det mesta..
som när kussens 2010:Ans v70 lägger av efter 6000mil...  som han köpte för att det inte ska krångla sen tar det 1månad innan dom ens har tid att kolla på skiten.
hade det inte varit för milen och garantier hade bilen varit igång dagen efter om jag gjort jobbet smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
17 november 2014 ·

Hilmer skrev:
Kompensation får du ju i och med att dom fixar felen, eller hur!?
Vatten i (höger!?) bakdörr beror på att dom fått för mycket rostskyddsvax på insidan av dörren som runnit och sedan klistrar fast gummilisten över dräneringshålen.
Knäppande rattaxel har jag dock inte hört talas om, men det är ju bra att dom åtgärdar det!

De är en nybil, då är de ett krav att de ordnar till sitt problem alltså ingen kompensation.  Fri lånebil utan krussiduller är väl en bra kompensation med fria mil.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
17 november 2014 · 3 730 Inlägg

Growe skrev:
haha nybil och tro att det blir problemfritt?
idag köper man sig i regel mer problem än vad man får med något gammalt härk..

verkstads tider på 1månad på det mesta..
som när kussens 2010:Ans v70 lägger av efter 6000mil...  som han köpte för att det inte ska krångla sen tar det 1månad innan dom ens har tid att kolla på skiten.
hade det inte varit för milen och garantier hade bilen varit igång dagen efter om jag gjort jobbet smile

Är du en sådan baddare på att laga bilar?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Hilmer
17 november 2014 · 1 776 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hilmer skrev:
Kompensation får du ju i och med att dom fixar felen, eller hur!?
Vatten i (höger!?) bakdörr beror på att dom fått för mycket rostskyddsvax på insidan av dörren som runnit och sedan klistrar fast gummilisten över dräneringshålen.
Knäppande rattaxel har jag dock inte hört talas om, men det är ju bra att dom åtgärdar det!

De är en nybil, då är de ett krav att de ordnar till sitt problem alltså ingen kompensation.  Fri lånebil utan krussiduller är väl en bra kompensation med fria mil.

Jag förutsatte att lånebil fanns och att kompensation krävdes av annat slag.

baltis
18 november 2014 · 1 948 Inlägg

Lånebil ska du så klart ha (men det antar jag du redan fått?)

Vid MÅNGA fel på ny bil så kan du häva köpet, men 2 fel är dessvärre inte många fel...

Tampongpunkarn
18 november 2014 · 786 Inlägg

Därför kom det Volvo 240.

Nä men precis som Baltis säger får man ju göra det, du får göra fler fel smile

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang