Råd kring REGISTRERINGSBESIKTNING av 940 GL till 940 turbo...

Mack Forum- och sitemoderator
18 november 2014 · 26 136 Inlägg

isakey skrev:
Tjena!!
Är Också påväg o ska göra en reg besiktning i en 744 smile
turbo motor från en 944ltt 95a! smile

Löste du problemet? smile
jäkla tur jag hittade denna tråden! Hur gör man om man kör in med större turbo då? o sånna fina grejor? vill dem ha papper då på effect :en ?

Det är väl sånt man inte berättar för någon att man monterat, och sen hoppas på att det inte märks/uppmärksammas under nästa besiktning..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
isakey
18 november 2014 · 25 Inlägg

Mack skrev:

isakey skrev:
Tjena!!
Är Också påväg o ska göra en reg besiktning i en 744 smile
turbo motor från en 944ltt 95a! smile

Löste du problemet? smile
jäkla tur jag hittade denna tråden! Hur gör man om man kör in med större turbo då? o sånna fina grejor? vill dem ha papper då på effect :en ?

Det är väl sånt man inte berättar för någon att man monterat, och sen hoppas på att det inte märks/uppmärksammas under nästa besiktning..?

haha joo.. (regbesiktning) snackar om mycket större nu aså gt35turbo wink

Opel 1,2s "räsern" (1977)
Mervolic Yawn...
18 november 2014 · 3 151 Inlägg

Lär väl gälla samma regler för dig som för alla andra. Finns vissa begränsningar som inte får överskridas, och vad jag förstått måste du uppvisa dokumentation som stödjer dina ramsor om vilka grejer det är som sitter på motorn.

Man kan ju inte regga en bil som väger 1500 kg med 1000 hk... Det är väl 15 kw per 100 kg som gäller för amatörbyggt fordon om jag inte minns fel, och max 20% mer hk och 10% mer vrid än original för ombyggt fordon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang