Reanult escape 2.2tid 03a

patrik531
11 november 2014 · 334 Inlägg

Har problem den vägra starta inte ens rulla igång den får diesel i spridarna.
När man försöker bogsera igång kommer felmeddelande fuel injektion system not functioning vart börjar jah felsöka.?  Akut

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Saab 9-5 (2007)
Micoway
13 november 2014 · 296 Inlägg

Är det mekanisk insprutning så brukar det vara luftbubblor i systemet.
Leta på nån beskrivning hur systemet skall luftas.

Warning!! Spridare är döds sprutor så var försiktig!

Rille0
13 november 2014 · 2 021 Inlägg

Kollat felkoder? om inte, gör det som första steg, svårt att felsöka utan diag instrument.

Bränsletryck är A och O på commonrail motorer.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
patrik531
19 november 2014 · 334 Inlägg

Har felsökt koder finns inga ha luftat som en gnu

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 (2007)
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Rille0
20 november 2014 · 2 021 Inlägg

Men det är en commonrail motor antar jag? dom ska du inte lufta spridarna på, bränsletryck kollar man med diagnosintument som kan läsa dessa parametrar, Bilen startar ej om trycket understiger ett visst värde, vilket det är på din bil vet jag ej, men det bör ej vara under ~150bar när du kör på starten.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
nixon89 klabbarpan
20 november 2014 · 3 041 Inlägg

Ganska vanligt att triggern till vevaxeln ger sig. Då är bilen stendöd. Sitter i mitten på blocket. Kan även ha en tillövers skulle jag tro.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang