Får inget tryck i min bas, vad är problemet ?

Traktor_boy
4 november 2014 · 10 Inlägg

Nu är det så här att jag får inte min bas att spela bra. jag får varken bra tryck eller vibrationer som mina flesta kompisar får när dom spelar med sitt ljud. har försökt allt men får det inte att spela bra som jag vill. Ett annat problem som jag hör när jag spelar på hög volym är att basarna slår igenom. Har kollat så mitt steg som är ett mds 600 watt får den ström som den ska få. Den basen jag har är en jbl 12. Har prövat att ställa in steget men vad jag än gör så blir dålig bas eller så slår det igenom. Nån som har en ide' ? smile

Senast redigerat av Traktor_boy (4 november 2014)

Szummi
4 november 2014 · 268 Inlägg

har du egenbyggd låda eller fabriksbyggd låda ? vad är det för bil du har det i? hur har du satt den i bilen. vad exakt mer än ett mds 600 watt steg har du. hur har du kopplat det?

Traktor_boy
4 november 2014 · 10 Inlägg

Har en fabriksbyggd låda som sitter in 740 a traktor. Har  satt den så den spelar inåt. Har bryggkopplat på steget men det spelar ändå dåligt och det slår igenom

xorox_88 Smack that ass!!
4 november 2014 · 2 953 Inlägg

inte kopplat plus å minus fel på basen då?

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Traktor_boy
4 november 2014 · 10 Inlägg

nej dom sitter rätt

Kevaz Hellre basa än gasa.
5 november 2014 · 1 093 Inlägg

Testa att ställa lådan på något annat sätt, experimentera lite.
Om ingenting fungerar så har du kopplat någonting fel eller så är bas alternativt slutsteg kasst.

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Traktor_boy
5 november 2014 · 10 Inlägg

okej tack !

bard
21 november 2014 · 27 Inlägg

är filtret påställt på steget?  eller kör du ut allt ljud i basen?

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang