Neka bra bild från fartkamera?

Mack Forum- och sitemoderator
19 november 2014 · 26 134 Inlägg

Henrik-N skrev:

Growe skrev:

Evildan skrev:
Det känns extra kul att betala skatt och låta resurserna läggas på dylika undflyende oansvariga individer istället för att låta rättsväsendet göra vettigare saker.

det är liksom valfritt.. antingen skiter polisen i det=sparar pengar eller så lägger dom ner energi och förlorar pengar.

det är inte den nekande som slösar pengar utan staten slösar pengar.

finns inget brott jag skulle låta gå till rätten just pga att poliser inte har rätten att döma någon till en påföljd utan det är tingsrätten som gör.

det är våran medborgliga rättighet och skyldighet att se till att allt går rätt till.

tillslut om alla drar det till rätten så kanske dom slutar att lägga ner tid pengar och energi på en massa jävla överträdlser som är rent larviga.. 5-10km/h vad är det att tjafsa om?

Moget! och du ska va yrkes chaufför, fyfan å sitta i din buss säger jag ! dagisbarn resonerar mognare haha!

En jäkla tur att bussar i alla fall har en fartspärr..men man blir ändå mörkrädd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Henrik-N
19 november 2014 · 450 Inlägg

Mack skrev:

Henrik-N skrev:

Growe skrev:

det är liksom valfritt.. antingen skiter polisen i det=sparar pengar eller så lägger dom ner energi och förlorar pengar.

det är inte den nekande som slösar pengar utan staten slösar pengar.

finns inget brott jag skulle låta gå till rätten just pga att poliser inte har rätten att döma någon till en påföljd utan det är tingsrätten som gör.

det är våran medborgliga rättighet och skyldighet att se till att allt går rätt till.

tillslut om alla drar det till rätten så kanske dom slutar att lägga ner tid pengar och energi på en massa jävla överträdlser som är rent larviga.. 5-10km/h vad är det att tjafsa om?

Moget! och du ska va yrkes chaufför, fyfan å sitta i din buss säger jag ! dagisbarn resonerar mognare haha!

En jäkla tur att bussar i alla fall har en fartspärr..men man blir ändå mörkrädd.

Håller med, man undrar ju hur han kör liksom, han är väl en av dem där jäkla bussarna som ligger 1 meter bakom i 90 där det är 90 och givetvis den enda som ska ut för omkörning också.

resonerar man som gjorts, så kör man säkerligen inte bättre heller!

Mack Forum- och sitemoderator
19 november 2014 · 26 134 Inlägg

Nu vill inte jag hoppa på någon, men självklart har man kört för fort själv också.
Jag har även själv fått böter för detta.

Dock så har jag valt mina tillfällen till den extra farten, som tex på 90/100/110-vägar.
När det tex är 30/40/50/60-väg så finns där anledningar till varför det är så låga lagstadgade hastigheter.
Själv körde jag en gång för fort - och fick böter för det - halv två på natten, på en 70-väg längst en vägsträcka med för dagen stängda företag längst sidorna. Inte för att jag försöker skylla ifrån mig såklart, men jag kämpade inte heller emot det faktumet att jag hade enligt polismännens laser kört för fort.
Det var bara att betala och vara glad för att kortet stannade.

När en del sedan går efter devisen att det är en "sport" att kringgå alla lagar, för dom ändå är så fjantiga och så vidare - och att man vill slippa betala böter/bli av med kortet därför att man har prövotid..då blir jag fan mörkrädd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
it_mutt Avstängd
20 november 2014 · 10 388 Inlägg

Growe skrev:
skit i att skriv på och gör dig svår att nå..  det löste problemet för mig.. körde 73 på 60väg eller vad dom påstog..

men det blev inget eftersom jag vägrade skriva på och gjorde mig omöjlig att nå efter 2år la dom ner skiten..
dom försökte säkert hitta mig för att få mig till ett förhör men alltid kul att sätta käpparna i hjulen.

Kanon! Underbart slöseri med skattepengar!

Growe skrev:
och så länge man inte är delgiven ett brott är man inte misstänkt för brottet så man gör inget som helst fel.

Fartkamror är dessutom det mest meningslösa saken som finns..

dom skiter totalt i det viktiga.. folk kan köra fulla drogpåverkade och ha noll koll.. utan att det tydligen är några fel men kör du några km för fort ska man straffas..   

det är som sagt helt valfritt att göra som man vill men man har sin fulla rätt att neka ett brott tills dess man är dömd. och man räknas dessutom som oskyldig tills man är dömd

Det är ju VÄLDIGT dumt att vi har fartkameror. För då slipper polisen hålla på och jaga folk som kör för fort och kan ex.vis ha nykterhetskontroller istället. Så jodå, det verkar fullt...logiskt...det du skriver...


Gällande delgivning så räcker det att de skickar ett rekommenderat brev till din folkbokföringsadress för att detta ska klassas som fullt korrekt. Om det misstänks att du medvetet "håller dig undan", kan de även kalla dig direkt till rätten UTAN att först ha delgivit dig misstanke. Så jodå, du kan absolut vara skäligen misstänkt utan att ha tagit emot en delgivning.

Det är spännande hur du gapar om att det ska "gå rätt till", men uppenbarligen inte själv lever efter det du försöker lära ut. För, isf hade du betalt dina böter och sen hade det inte varit mer med det.

Samtidigt påpekar du hur polisen borde göra ex.vis nykterhetskontroller istället för att tramsa med folk som kör för fort (more or less). Absolut, men, då en viss del av budgeten sätts undan till, för att göra det enkelt, "rättsväsendet" och du sen håller på och beter dig som en treåring och slösar massa pengar från denna "rättsväsendepott", hur i helv... tänkte du dig då att det skulle finnas pengar över till annat när du och dina idiotiska jämlikar blåser pengar på rent trams?

Samtidigt är fartkameror idiotiskt...men, det gör då att polisen ex.vis kan göra just nykterhetskontroller istället...vilket var vad du efterfrågade...hmm, nej, det går inte riktigt ihop sig.

Du åsyftar säkerligen att om polisen var ute och gjorde "manuella" hastighetskontroller, så hade de också plockat  folk som är påverkade, absolut, men, det hade då inte blivit någon större del av något av det, då det, -tada-, kostar pengar, pengar som idag helt sonika inte finns. Man väljer då att göra det bästa av situationen.

Men, för någon som tycker att saker och ting ska "gå rätt till", men inte när det gäller sig själv, så är det givetvis inte gott nog; det är ju inte så som du vill ha det.


- - - Edit - - -

6km/h för fort innebär alltså i runda slängar runt 15-20km/h för fort enligt mätaren. Vi har då först det faktum att ytterst få mätare visar exakt hastighet, vidare har vi en felmarginal på både laser och fartkameror och då slutligen dessa 6km/h

- - - Edit 2 - - -

Sen vet jag inte riktigt varför polisen alltid ska blandas in när det gäller fartkameror, det är trots allt Trafikverket som tar besluten gällande dessa

Senast redigerat av it_mutt (20 november 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zemet
20 november 2014 · 4 035 Inlägg

Om fler folk gjorde som Grove så hade svenska polisen och rättsväsendet fått in mindre pengar och DET TYCKER JAG ÄR BRA!

Fan attt dom alltid skall jaga svensson för att det är enkla pengar och svensson betalar alltid så snällt så det krävs minimal ansträngning. Om färre betalde så hade man kanske slutat jaga svensson för smågrejer för att det inte lönar sig och istället gjort något åt tex alla inbrott eller våldtäkter eller varför inte bedrägerier som idag är i princip riskfritt att begå?

Men nej det är enklare att ta Svensson för att han kör 10 km/h för fort. Och sedan dom riktiga kriminella som inte har jobb eller bidrar till samhället dom skiter i dom jävla böterna, dom har ändå skulder hos kronofogden och brottet preskriberas ju snart ändå. Så det drabbar bara laglydige Svensson och ingen som förtjänar att drabbas.

Om ni vill ha något att bli "mörkrädda" över så kan jag ju meddela er att 10% av alla bilar i malmö är skrivna på bilmålvakter, där har ni något att oroa er över. Kanske man skulle göra något åt ett sånt problem istället för att jaga Svensson.
Men det är såklart enklare att jaga Svensson, det är enkla pengar och man gör trafiken "säkrare".

Kamerorna är ju för övrigt löjligt enkla att lura, sätter upp en hand i ansiket bara. Jag har nog varit med på kort iaf 200 ggr och aldrig fått hem något alls.

Polisen blandas in för att dom har med det att göra? När min pappa hamnade på kort och bara slängde lapparna som Grove gjorde så var det polisen som ringde och hade telefonförhör.

Senast redigerat av zemet (20 november 2014)

zemet
20 november 2014 · 4 035 Inlägg

Och alla ni som blir "Mörkrädda" över att en yrkeschafför kör för fort ibland, har ni funderat på hur löjliga alla hastighetsbegränsningar är i detta landet? Samma hastighet dag som natt, vinter som sommar.

Och dom flesta kör också i 70 på en 70 väg i alla väder på alla underlag året runt, känns som att man utan problem skulle kunna ha 90 på 70 vägarna sommartid tex.
Men det är väll dåligt för miljön så därför tillåter man inte det och hänvisar till sin nollvision, och sedan börjar man sakta men säkert införa dubbdäcksförbud för att dubbdäck dödar och är dåliga för miljön påstår man.

Nu vet jag att det inte är trafikverket som förbjudit dubbdäck på vissa gator, men dom har då fan inte gått ut och sagt att dubbdäck räddar liv heller.

granadadr
20 november 2014 · 7 286 Inlägg

zemet skrev:
Om fler folk gjorde som Grove så hade svenska polisen och rättsväsendet fått in mindre pengar och DET TYCKER JAG ÄR BRA!


.

du har aldrig tänt på att rättsväsendet inte BARA har med trafikbrott att göra???

utan att det jobbar med att bekämpa stölder, droger BILSTÖLDER,misshandel osv osv,,

samt att de bekämpar drograttfylla, rattfylla,, och idioter i trafiken,


tänk på det INNAN du skriver något liknande igen wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
zemet
20 november 2014 · 4 035 Inlägg

granadadr skrev:

zemet skrev:
Om fler folk gjorde som Grove så hade svenska polisen och rättsväsendet fått in mindre pengar och DET TYCKER JAG ÄR BRA!


.

du har aldrig tänt på att rättsväsendet inte BARA har med trafikbrott att göra???

utan att det jobbar med att bekämpa stölder, droger BILSTÖLDER,misshandel osv osv,,

samt att de bekämpar drograttfylla, rattfylla,, och idioter i trafiken,


tänk på det INNAN du skriver något liknande igen wink

Ja jag vet det, det är det jag menar men att dom borde sluta lägga ner tid överhuvud taget på hastighetsöverträdelser för det drabbar i stort sätt bara svensson som råkar köra några km/h för fort.
Men det kommer dom inte göra sålänge det är enkla pengar.

Och dom gör ett jävligt dåligt jobb med allt dedär utom hastighetsöverträdelser, bland dom sämsta i hela europa på att lösa inbrott tex.

ErsdaHL
20 november 2014 · 600 Inlägg

Mil långa svar men inte på min fråga? Om jag nekar och dom vill driva vidare till tingsrätt får jag ett brev om jag vill forstätta så eller?

FjonkeeN93 Volkswagen <3
20 november 2014 · 1 132 Inlägg

Betala å se glad ut. Gjorde jag när dom tog mitt körkort o gav mig böter på 4k. 153 på 110väg.

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
it_mutt Avstängd
20 november 2014 · 10 388 Inlägg

zemet skrev:
Om fler folk gjorde som Grove så hade svenska polisen och rättsväsendet fått in mindre pengar och DET TYCKER JAG ÄR BRA!

Fan attt dom alltid skall jaga svensson för att det är enkla pengar och svensson betalar alltid så snällt så det krävs minimal ansträngning. Om färre betalde så hade man kanske slutat jaga svensson för smågrejer för att det inte lönar sig och istället gjort något åt tex alla inbrott eller våldtäkter eller varför inte bedrägerier som idag är i princip riskfritt att begå?

Men nej det är enklare att ta Svensson för att han kör 10 km/h för fort. Och sedan dom riktiga kriminella som inte har jobb eller bidrar till samhället dom skiter i dom jävla böterna, dom har ändå skulder hos kronofogden och brottet preskriberas ju snart ändå. Så det drabbar bara laglydige Svensson och ingen som förtjänar att drabbas.

Om ni vill ha något att bli "mörkrädda" över så kan jag ju meddela er att 10% av alla bilar i malmö är skrivna på bilmålvakter, där har ni något att oroa er över. Kanske man skulle göra något åt ett sånt problem istället för att jaga Svensson.
Men det är såklart enklare att jaga Svensson, det är enkla pengar och man gör trafiken "säkrare".

Kamerorna är ju för övrigt löjligt enkla att lura, sätter upp en hand i ansiket bara. Jag har nog varit med på kort iaf 200 ggr och aldrig fått hem något alls.

Polisen blandas in för att dom har med det att göra? När min pappa hamnade på kort och bara slängde lapparna som Grove gjorde så var det polisen som ringde och hade telefonförhör.

Som påpekat så; Trafikpolisen klarar upp mängder med inbrott som vi alla vet...

Svensson är ju uppenbarligen inte laglydig, hur du ens kan försöka få det till det, och samtidigt erkänna att du kör för fort på regelbunden basis...ptja, det bevisar ju att du är oförmögen att föra ett logiskt resonemang i frågan.

Många misshandelsfall är uppgörelser, där polisen bara "råkar" bli inblandad. Gärningsmannen, och i många fall även den utsatte anser att polisen inte har något med detta att göra. Det blir samma resonemang; "Polisen borde göra något "vettigt" istället".

Polisen får givetvis med det att göra. Men det är ingalunda polisens "fel" att fartkamerorna sätts upp.



zemet skrev:
Och alla ni som blir "Mörkrädda" över att en yrkeschafför kör för fort ibland, har ni funderat på hur löjliga alla hastighetsbegränsningar är i detta landet? Samma hastighet dag som natt, vinter som sommar.

Och dom flesta kör också i 70 på en 70 väg i alla väder på alla underlag året runt, känns som att man utan problem skulle kunna ha 90 på 70 vägarna sommartid tex.
Men det är väll dåligt för miljön så därför tillåter man inte det och hänvisar till sin nollvision, och sedan börjar man sakta men säkert införa dubbdäcksförbud för att dubbdäck dödar och är dåliga för miljön påstår man.

Nu vet jag att det inte är trafikverket som förbjudit dubbdäck på vissa gator, men dom har då fan inte gått ut och sagt att dubbdäck räddar liv heller.

Vilket svammel. Det har Trafikverket absolut visst gjort. Det finns undersökningar från Trafikverket där man ex.vis påpekar att "På vinterväglag har valet av vinterdäck stor betydelse för trafiksäkerhet: dubbdäck minskar risk för en dödlig olycka med 42%, jämfört med odubbade vinterdäck"

Samt

"Om man däremot avser att använda bilen i halt väglag, och bilen saknar ESP, är det klart olämpligt att använda odubbade vinterdäck"


Vidare skulle jag vilja veta var du hämtar fakta över att Svensk polis är bland de sämsta i europa på att klara upp inbrott (mest för att jag vill se huruvida du har någon faktisk fakta om det, eller bara "har för dig att du läst något om något sånt").

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2014 · 13 732 Inlägg

Henrik-N skrev:

Growe skrev:

Evildan skrev:
Det känns extra kul att betala skatt och låta resurserna läggas på dylika undflyende oansvariga individer istället för att låta rättsväsendet göra vettigare saker.

det är liksom valfritt.. antingen skiter polisen i det=sparar pengar eller så lägger dom ner energi och förlorar pengar.

det är inte den nekande som slösar pengar utan staten slösar pengar.

finns inget brott jag skulle låta gå till rätten just pga att poliser inte har rätten att döma någon till en påföljd utan det är tingsrätten som gör.

det är våran medborgliga rättighet och skyldighet att se till att allt går rätt till.

tillslut om alla drar det till rätten så kanske dom slutar att lägga ner tid pengar och energi på en massa jävla överträdlser som är rent larviga.. 5-10km/h vad är det att tjafsa om?

Moget! och du ska va yrkes chaufför, fyfan å sitta i din buss säger jag ! dagisbarn resonerar mognare haha!

håller alltid hastigheten när jag jobbar...  så vet inte riktigt varför det skulle vara värre än att åka med någon annan.
men hastigheten är inte så jätteviktigt det är vart man kör och inte kör fort. 
kan nog hålla ur bussen utan att du märker det.. för jag saktar alltid ner farten i svängar för att resan ska kännas bättre.
håller dessutom aldrig 100km/h när jag har folk i bussen även om jag får det på 100väg och uppåt. eftersom jag upplever att det är stor skillnad i komfort mellan att köra i 90 och 100.

när jag kör bil kör jag istort sätt allltid 20-30km/h över.  har blivit stoppad för fortkörning 1gång och blivit fotad 1gång.
då körde jag 60km/h men glömde av mig och tryckte full gas i någon sec med en gammal trött golf 2:a hur jag nu nådde 73blås på den korta tiden vete fan..  detta var 05.00 utan trafik..  måste kännas som en väldigt stor anledning till att ta kort och hålla på och bråka..    men märkligt nog ser jag inte en enda polis som kollar högeregel och väjningsplikt..   något jag får undvika varje dag när folk skiter totalt i det..  hastighets överträdelser ökar förvisso skadorna om man krockar.
men då måste man vara korkad nog att krocka i första hand.. det är liksom där fokuset ska ligga.. då väljer jag helt enkelt att inte god ta att en polis leker domare utan istället låter jag en domare ge ett straff istället..  allas rätt i samhället.  jag betalar skatt som alla andra eftersom jag dessutom kör rätt mycket privat så betalar jag dubbla skatter..för ungefär hälften av min lön går till hushållets bränslekostnader.. och där är det skatt på skatt.  så jag väljer att ha rätten till att ha en domstols prövning.. om ni vill erkänna allt är upp till er.  Antar att ni varken vågar sätta er fot på domstolen än mindre säga i mot en polis..

jag tvekar inte att tala poliser till rätta och det märks ganska tydligt att dom inte är vana vid att någon skäller ut dom tex för att dom inte håller avståndet vilket är betydligt viktigare än om någon kör 10-20km/h för fort på en större väg.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
it_mutt Avstängd
20 november 2014 · 10 388 Inlägg

Growe skrev:
... hastighets överträdelser ökar förvisso skadorna om man krockar. men då måste man vara korkad nog att krocka i första hand..

Men för i helv... ta och tänk över vad du skrivit innan du postar. Inte bara en gång, utan två, eller tio om det så behövs.  För helt ärligt; -INGET- av det jag sett dig posta tidigare, i -någon- tråd alls talar för att du är så förbannat j*vla urbota korkad som du ger sken av där.

Senast redigerat av it_mutt (20 november 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Curse
20 november 2014 · 686 Inlägg

Hosta upp pengarna o slut lipa. Kan ju int handla om stora pengar. Du har kört för fort o förtjänar att straffas. THAT'S LIFE.

Mazda 6 "MPS" (2006)
IceEyes Varningar: För många..
20 november 2014 · 2 552 Inlägg

Growe skrev:

IceEyes skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Fattar ej varför man ska hålla på å neka massa grejor man gjort....

För att slippa ta konsekvenserna av det naturligtvis?

Angående trådskaparens fråga kan man säkert snirkla sig ur det på något välbetänkt vis. Nedanstående berörde förvisso rattfylla, men man kan säkert skylla fortkörning på Molgan också wink

http://www.expressen.se/nyheter/rattful … --friades/

lite svårt när det är en bild på föraren.. 
men förhala fungerar som sagt.. 2år sen får dom lägga ner skiten.
dom kommer krångla duktigt dom kommer besöka hemmet och arbetsplatsen.
men jag förklarade för min chef innan och jag är aldrig på jobbet istort sätt utan är alltid ute och jobbar.

men med fel chef så blir man rökt ganska fort. eller någon surkärring hemma som inte förstår varför man inte vill ge bort 2000kr smile

Förutsatt att ansiktet är synligt, men det kan även av olika anledningar vara skymt. Eller så vidtar man denna magnifika och komiska åtgärd om man kör en "felstyrd" bil/kör i Storbritannien och vill vara lite badass:

http://www.expressen.se/motor/rallymupp … a-polisen/

tongue

Senast redigerat av IceEyes (20 november 2014)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Henrik-N
21 november 2014 · 450 Inlägg

Growe skrev:

Henrik-N skrev:

Growe skrev:

det är liksom valfritt.. antingen skiter polisen i det=sparar pengar eller så lägger dom ner energi och förlorar pengar.

det är inte den nekande som slösar pengar utan staten slösar pengar.

finns inget brott jag skulle låta gå till rätten just pga att poliser inte har rätten att döma någon till en påföljd utan det är tingsrätten som gör.

det är våran medborgliga rättighet och skyldighet att se till att allt går rätt till.

tillslut om alla drar det till rätten så kanske dom slutar att lägga ner tid pengar och energi på en massa jävla överträdlser som är rent larviga.. 5-10km/h vad är det att tjafsa om?

Moget! och du ska va yrkes chaufför, fyfan å sitta i din buss säger jag ! dagisbarn resonerar mognare haha!

håller alltid hastigheten när jag jobbar...  så vet inte riktigt varför det skulle vara värre än att åka med någon annan.
men hastigheten är inte så jätteviktigt det är vart man kör och inte kör fort. 
kan nog hålla ur bussen utan att du märker det.. för jag saktar alltid ner farten i svängar för att resan ska kännas bättre.
håller dessutom aldrig 100km/h när jag har folk i bussen även om jag får det på 100väg och uppåt. eftersom jag upplever att det är stor skillnad i komfort mellan att köra i 90 och 100.

när jag kör bil kör jag istort sätt allltid 20-30km/h över.  har blivit stoppad för fortkörning 1gång och blivit fotad 1gång.
då körde jag 60km/h men glömde av mig och tryckte full gas i någon sec med en gammal trött golf 2:a hur jag nu nådde 73blås på den korta tiden vete fan..  detta var 05.00 utan trafik..  måste kännas som en väldigt stor anledning till att ta kort och hålla på och bråka..    men märkligt nog ser jag inte en enda polis som kollar högeregel och väjningsplikt..   något jag får undvika varje dag när folk skiter totalt i det..  hastighets överträdelser ökar förvisso skadorna om man krockar.
men då måste man vara korkad nog att krocka i första hand.. det är liksom där fokuset ska ligga.. då väljer jag helt enkelt att inte god ta att en polis leker domare utan istället låter jag en domare ge ett straff istället..  allas rätt i samhället.  jag betalar skatt som alla andra eftersom jag dessutom kör rätt mycket privat så betalar jag dubbla skatter..för ungefär hälften av min lön går till hushållets bränslekostnader.. och där är det skatt på skatt.  så jag väljer att ha rätten till att ha en domstols prövning.. om ni vill erkänna allt är upp till er.  Antar att ni varken vågar sätta er fot på domstolen än mindre säga i mot en polis..

jag tvekar inte att tala poliser till rätta och det märks ganska tydligt att dom inte är vana vid att någon skäller ut dom tex för att dom inte håller avståndet vilket är betydligt viktigare än om någon kör 10-20km/h för fort på en större väg.

vet inte om jag ska skratta eller låta bli, men det var längesen jag läste något så jäkla dumt.

tobbeh78 !
21 november 2014 · 543 Inlägg

Offtopic: många gnäller på fartkameror, hastighetskontroller och hur "skönt" det skulle vara om vi inte hade någon trafikpolis (eller vanlig polis för den delen) som höll koll på oss.
Men fan om någon gör inbrott i er bil, stjäl er bil/mc eller trehjuling för den delen, eller kanske misshandlar dig eller någon närstående osv då vill ni ha polisen.. kålsupare allihopa.. wink

Ontopic: Sluta jiddra och betala, du har gjort fel stå för det!

Trött och bitter?? javisst!
burnin_rubber
21 november 2014 · 220 Inlägg

Dra ditt strå till stacken och betala för fan...2000:- är fan inga pengar att bråka om.
Själv är man ju fartdåre och har betalt sammanlagt runt 50 000:- i böter samt fått 2 körkort indragna...

9Femma
22 november 2014 · 342 Inlägg

Att på allvar fundera över att neka och hålla sig undan från polisen de närmaste två åren ...
Är inte det jämställt med att begränsa sin frihet och - genom sina egna handlingar -  utdela ett straff mot sig själv?
För en lättare överträdelse som inte ger mer än en blygsam summa i böter?

roll

Sedan - och detta skriver jag trots att även jag är av uppfattningen att polisen är ineffektiv - ska vi nog vara glada att vi har en poliskår i Sverige. Även trafikpoliser - som faktiskt rensar bort en hel del farliga trafikanter från vägarna.
Mycket kan bli bättre, men att resonera och agera med ett barns intellekt och i egenskap av rättshaverist bäddar i princip bara för egna problem.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
-Niklas-
22 november 2014 · 96 Inlägg

Det går säkert att neka i flera instanser och klara sig undan. Men jag skulle tro att det går åt en hel del tid och arbete för din del. Är det verkligen värt det då?

Varje gång man kör för fort måste man räkna med att polisen kan stå runt nästa hörn eller vara nästa bil man kör om. Det kallas för en risk- och konsekvensanalys. Vilket innebär att innan man trycker lite för mycket på gaspedalen måste man räkna med att det kostar i böter eller större risk för rejäl olycka.

Om du nu kört lite för fort men vägrar ta konsekvenserna för detta så tycker jag att du ska gå till närmaste polisstation och lämna in ditt körkort. För uppenbarligen är du inte mogen eller vuxen nog att framföra fordon på våra vägar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang