Fälgar med 4/110 delning?! Tacksam för hjälp!

JimmyBerglind
4 november 2014 · 79 Inlägg

Tjena, jag har skaffat mig en Mazda 626 -81 och f*nskapet har ju typ världens mest udda bultcirkel, 4/110.
Är det någon som vet hur jag kan få tag i fälgar till denna? Sitter 13" fula plåtisar med pyspunka och inget mönster på och jag är galet otaggad på att köpa däck till dessa fälgar. Jag vet att vissa atv fälgar har 4/110 men dessa lär ju inte palla vikten samt så vill jag komma upp i minst 13-14" och då blir det även väldigt dyrt.


Alternativet är väl att bredda dessa fälgar om ni vet någon billig och bra i närheten av västmanland som gör detta men vill helst ha några fälgar som är större.

All hjälp uppskattas!

granadadr
4 november 2014 · 7 268 Inlägg

jag hade köpt 108/4 och kört med flytande kona,, med flytande kona kan man kör 2mm upp eller ner i bultmönster

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
JimmyBerglind
4 november 2014 · 79 Inlägg

granadadr skrev:
jag hade köpt 108/4 och kört med flytande kona,, med flytande kona kan man kör 2mm upp eller ner i bultmönster

Jo den iden hade jag men jag har ju muttrar, bara för det så lyckades jag googla upp "stängd mutter med flytande kona" för 40:- styck, jag trodde bara att det fanns bultar med flytande skalle. Jag tackar för svar!

MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg

Jag köpte 4x110 15" fälgar jag tänkte kapa och dela och bredda - men jag kom aldrig så långt så de ligger bara nu hemma helt sprojt nya. Så försök hitta rätt direkt, för skall du göra något blir det aldrig av för det verkar finnas få företag som levererar när man vill plåtbredda hmm

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang