Dieselkraft vs kcr?

Erick
27 november 2013 · 4 767 Inlägg

Jag var i ricas lokaler i Kungälv strax norr om Göteborg och trimmade fruns ford focus tdci, och det är ingen liten skojarfirma i ett sketet garage, utan dom hade stora fräscha lokaler och seriöst bemötande. Han sa att alla deras bromssiffror är enl bromsbänk och all programvara är deras egenutvecklade.
Deras hemsida e helt kass dock.. Bättre att ringa.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Buskaz
29 november 2013 · 113 Inlägg

Tackar så mycket för alla svaren, har suttit och läst olika dieselforum på diverse sidor där näst intill alla är positiva till dessa boxar, främst kcr.
Men tar det säkra före det osäkra.
Någon som har koll på bra/billiga firmor i Uppsala med omnejd?

mr_green
30 november 2013 · 847 Inlägg

Buskaz skrev:
Tackar så mycket för alla svaren, har suttit och läst olika dieselforum på diverse sidor där näst intill alla är positiva till dessa boxar, främst kcr.
Men tar det säkra före det osäkra.
Någon som har koll på bra/billiga firmor i Uppsala med omnejd?

Uppsala har jag kass koll på. Men BSR ligger väl i Stäket. I Bromma finns Promotech och i Södetälje har du vtech. Men alla dessa har ju så du kan beställa programvara. Du får hem en box som du läser av programvaran i din bil som du skickar via mail som valfri firma sedan anpassar efter din bil o behov. Sen skjuter du bara in den i din kärra så e det klart.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Buskaz
30 november 2013 · 113 Inlägg

mr_green skrev:

Buskaz skrev:
Tackar så mycket för alla svaren, har suttit och läst olika dieselforum på diverse sidor där näst intill alla är positiva till dessa boxar, främst kcr.
Men tar det säkra före det osäkra.
Någon som har koll på bra/billiga firmor i Uppsala med omnejd?

Uppsala har jag kass koll på. Men BSR ligger väl i Stäket. I Bromma finns Promotech och i Södetälje har du vtech. Men alla dessa har ju så du kan beställa programvara. Du får hem en box som du läser av programvaran i din bil som du skickar via mail som valfri firma sedan anpassar efter din bil o behov. Sen skjuter du bara in den i din kärra så e det klart.

Tack, detta kanske är en korkad fråga men har verkligen dålig koll när det gäller detta område, men ser att promotech har en sk "dieselmodul" för 3790:-, är den alltså uppbyggd på ett annat vis än t ex dieselkraft eller kcr, att den inte är skadlig för bilen? Eller är det den andra uppgraderingen, via diagnosuttaget som är det enda rätta?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 december 2013 · 13 734 Inlägg

finns inget som pluggas i efter styrboxen som fungerar bra.

det boxarna gör är att dom lurar orginal styrbox att tex bränsletrycket är lägre.
och att laddtrycket är lägre än vad det är.
på det sättet så låter man spridarna jobba hårdare eftersom dessa har mer tryck över hela registret

oftast sitter det några röttna motstånd i lådan som ser så fin ut isjälva verket är det ett evrymod i en fin låda.

sen finns det någon med en microprocessor men det går ut på samma sak.


dom som testat både box och riktig programvara så betvivlar jag att det finns en enda som inte påstår att en riktig programvara är bättre

förutsätter så klart att det inte är någon idiot som är på och fuckar styrboxen utan att veta vad dom gör...

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
mr_green
1 december 2013 · 847 Inlägg

Nä deras dieselmodul e samma skit som kcr. Tror det bästa är att ringa till valfri firma o säga att du vill ha programvara.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 december 2013 · 13 734 Inlägg

mr_green skrev:
Nä deras dieselmodul e samma skit som kcr. Tror det bästa är att ringa till valfri firma o säga att du vill ha programvara.

istora drag man kan googla namnet först för att se så dom inte är rena skiten..

finns många som inte tar ansvar för sina chippningar.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Edd0z Junior.
1 december 2013 · 292 Inlägg

Promotechs programvara har farsan kört med på 2 bilar aldrig varit problem med det och han har varit mycket nöjd med det blev en jäkla skillnad också och förbrukningen minskade så kolla in det deras programvara till din bil : 5900:- så de borde du kolla in! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
mr_green
1 december 2013 · 847 Inlägg

Growe skrev:

mr_green skrev:
Nä deras dieselmodul e samma skit som kcr. Tror det bästa är att ringa till valfri firma o säga att du vill ha programvara.

istora drag man kan googla namnet först för att se så dom inte är rena skiten..

finns många som inte tar ansvar för sina chippningar.

Nä det finns nog många som gör skitprogram. Men man vågar ju knappt ge tips på firmor. Då får man väl en varning för reklam. Men jag anser vtech vara den bästa o sen promotech. Bsr har jag aldrig testat men tycker dom verkar onödigt dyra.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
maxc
21 november 2014 · 1 Inlägg

Kristian S har helt rätt,Jag skaffade trimbox åt min Citroen diesel,3 olika boxar gav mig fel kod och drift störningar med Partikelfilter,första 2 fick jag lämna tillbaka och fick mina pengar ,men den sist som var Dieselkraft var den värsta ,har skickat boxen 2 ggr.till dem och nästan 20 mail och några samtal hjälpte inte och den värsta är dem vill inte ta ansvar för deras abslut SKIT produkt,dem har den värsta kund supporten,nu finns arändet hos konsumverket,Dieselkraft har både min box och mina pengar som gör dem jävla TJUVAR.

torpis Forummoderator
22 november 2014 · 10 572 Inlägg

maxc skrev:
Kristian S har helt rätt,Jag skaffade trimbox åt min Citroen diesel,3 olika boxar gav mig fel kod och drift störningar med Partikelfilter,första 2 fick jag lämna tillbaka och fick mina pengar ,men den sist som var Dieselkraft var den värsta ,har skickat boxen 2 ggr.till dem och nästan 20 mail och några samtal hjälpte inte och den värsta är dem vill inte ta ansvar för deras abslut SKIT produkt,dem har den värsta kund supporten,nu finns arändet hos konsumverket,Dieselkraft har både min box och mina pengar som gör dem jävla TJUVAR.

Det finns alltid två sidor av myntet.

Dels är folk idioter som säljer saker som inte fungerar, men det är ju faktiskt lika idiotiskt att köpa någonting som man väldigt enkelt kan ta reda på är "fusk".

En dieselbox är ju som att någon av oss skulle ta på sig Usain Bolts mankini och PUMA-dojjor och tro vi ska ha en chans i OS - det funkar inte så.

Nä, läsa på och syna bluffarna är minst lika viktigt som att säljare skall vara ärliga.

Vi acceptera inte heller att man registrerar sig för att få ur sig sina aggressioner, så tänk på det framöver.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang