Koppla ur larm/immobelizer vW Lupo

matshj
21 november 2014 · 19 Inlägg

Tjena

Funderar på att köpa en Lupo årsmodell 2000 och ha som andra bil, men ägaren har supit bort ena nyckeln. Jag är inte så sugen på att lägga ut 1000kr på en ny kodad nyckel utan jag tänkte (om jag köper bilen) bara göra en vanlig nyckel och sedan koppla ur larmet/c-låset så man kan använda en nyckel som inte är kodad för bilen.

Går det att göra på något lätt sätt?

sleepyoh
21 november 2014 · 1 319 Inlägg

Nej, eller ja allt går, men betydligt enklare/billigare att bara köpa en till nyckel om du nu vill ha 2.

_----------'
lighter22
21 november 2014 · 436 Inlägg

du kan plocka loss "gummi" delen på nyckeln och sätta ihop den med antennringen I tändningslåset så aktiveras alltid immobilizern ett billigt och ganska enkelt sätt att lösa din problematic med smile

matshj
22 november 2014 · 19 Inlägg

hej igen

Nu har jag kollat på bilen och det är den absolut enklaste modellen, så det är bara en enkel nyckel. Inget fjärrlås eller larm.
Behöver man verkligen kodning av nyckel då? Är det inte bara att göra en kopia?

it_mutt Avstängd
22 november 2014 · 10 388 Inlägg

matshj skrev:
hej igen

Nu har jag kollat på bilen och det är den absolut enklaste modellen, så det är bara en enkel nyckel. Inget fjärrlås eller larm.
Behöver man verkligen kodning av nyckel då? Är det inte bara att göra en kopia?

Har du immo (vilket du ska ha) så; ja, den behöver kodas in (eller så klonar man nyckeln vilket i mitt tycke är rent korkat)

Senast redigerat av it_mutt (22 november 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang