Söker tips på en sparkcykel med stora hjul som jag kan bygga eldrift på.

Palicuse
30 oktober 2014 · 1 129 Inlägg

Jag har funderat på att bygga en eldriven sparkcykel i ett bra tag, som jag kan fälla ihop ta med mig ifall jag ska resa nånstans eller bara ta med mig på spårvagnen.

Sparkcykeln behöver inte vara så dyr, men vill hellre ha nåt en bra framför rackligt skräp som lätt går i sönder. Den får gärna ha större mönstrade hjul istället för små in-line så den kommer upp lite i hastighet. Brädan bör ha plats för en fot, ett till två mindre batterier och en elmotor.

Crxkoffe
14 november 2014 · 847 Inlägg

Det enklaste är väl att bygga din egen ram och köpa lite minimoto däck? Jag håller på med ett liknande bygge, fast en goped (typ motorsågsmotor) på den haha, men den motorn ska bytas ut mot en fiddymotor 110cc

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Palicuse
25 november 2014 · 1 129 Inlägg

Mjo. Goped, elscooter eller vad man nu ska kalla det med eldrift tänkte jag bygga. Men har inte möjlighet att bygga hela ramen. Utan tänkte föröka hitta en som jag bygger på eller bygger om, beroende hur lång board jag kan få tag i.

Palicuse
13 januari 2015 · 1 129 Inlägg

Fick en liten goped o julklapp som jag håller på o försöker trimma upp. Den är nog i första hand gjord för barn och går inte så fort då den drivs av en sån här http://www.dexun.cn/product/zyt6832.htm . Men tänkte se om det går att göra den starkare i drivningen genom att montera en starkare elmotor som i sin tur gärna får va i samma storlek då det är trångt där den originala sitter.

Nån som har en ide om vart man kan hitta en?.

Allx
13 januari 2015 · 321 Inlägg

rull.se har kompletta kit för lådbilar bland annat. Går väl att svetsa ny motorhållare kanske

EViLution!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang