Tänd/ bränsle box , LH 2.2 till volvo 740 turbo 87 nummret på boxen,

fisken_
13 oktober 2010 · 331 Inlägg

tjenna, jag har en 740 med turbomotor då karrossen och elsystemet är från en gl, års modellen är 87 och jag undrar om ngn har en box till samma års modell att sälja, eller om ngn har en sån box som kan ge mig box nummret , tändningen är LO 2.2 då poseionsgivaren sitter vid kamaxeln, motorn är från ett ft block så behöver rätt box / box nr,  det är både bränsle och tänning i samma box,
som sagt har ngn en sån box till salu så säg till, eller om ngn kan ge mig box nummret så jag kan hitta en box på en skrot eller ngt:)
väldigt tacksam för svar   mvh: Robin

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
sleepyoh
13 oktober 2010 · 1 319 Inlägg

du får nog byta till 2.4 .

_----------'
fisken_
14 oktober 2010 · 331 Inlägg

funderar på det, men de kommer bli svårt för jag kan typ inget om el direkt, o veta att man hat kopplat allt rätt,

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
142R
15 oktober 2010 · 300 Inlägg

jag kan fixa nummerna, men kan säga direkt att dom boxarna växer inte på träd, hade ett helvete å hitta dom jag har, gjordes bara 88-89 tror jag de va

Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
fisken_
16 oktober 2010 · 331 Inlägg

142R skrev:
jag kan fixa nummerna, men kan säga direkt att dom boxarna växer inte på träd, hade ett helvete å hitta dom jag har, gjordes bara 88-89 tror jag de va

tjenna, de hade varit jätte bra, är väldigt tacksam för det, men kan du göra det så fort som möjligt tror du smilesmile du vet inte vart man kan få tag på dom . skulle behöva köpa såna nu nämligen smile
mvh: Robin Strömbäck

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
142R
16 oktober 2010 · 300 Inlägg

fisken_ skrev:

142R skrev:
jag kan fixa nummerna, men kan säga direkt att dom boxarna växer inte på träd, hade ett helvete å hitta dom jag har, gjordes bara 88-89 tror jag de va

tjenna, de hade varit jätte bra, är väldigt tacksam för det, men kan du göra det så fort som möjligt tror du smilesmile du vet inte vart man kan få tag på dom . skulle behöva köpa såna nu nämligen smile
mvh: Robin Strömbäck

ring jb dom borde nog ha men då kan dom vara lite dyra, ska kolla de senare idag smile

Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Boggieman Volvoskadad
16 oktober 2010 · 127 Inlägg

Du säger att du har insprutning Lh 2.2 och behöver en box med både sprut och tändning i samma?
Lh 2.2 har en tändbox och en box för insprutet. Motronic heter sprutet med en box för bränsle och tändning.
Går inte att montera en motronic box i lh 2.2
mvh

I'm living the life I was born to live
142R
16 oktober 2010 · 300 Inlägg

Boggieman skrev:
Du säger att du har insprutning Lh 2.2 och behöver en box med både sprut och tändning i samma?
Lh 2.2 har en tändbox och en box för insprutet. Motronic heter sprutet med en box för bränsle och tändning.
Går inte att montera en motronic box i lh 2.2
mvh

om de är gl 87 så är de inte motronic, han har nog formulerat lite fel

Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Boggieman Volvoskadad
16 oktober 2010 · 127 Inlägg

142R skrev:

Boggieman skrev:
Du säger att du har insprutning Lh 2.2 och behöver en box med både sprut och tändning i samma?
Lh 2.2 har en tändbox och en box för insprutet. Motronic heter sprutet med en box för bränsle och tändning.
Går inte att montera en motronic box i lh 2.2
mvh

om de är gl 87 så är de inte motronic, han har nog formulerat lite fel

Han frågar ju efter en box med bränsle och tändning i samma? Motronic hade ju bränsle och tändning i en box. Lh 2.2 som sitter i GL 87 har sepparata boxar. Kanske har fattat fel vad han söker efter
mvh

I'm living the life I was born to live
fisken_
16 oktober 2010 · 331 Inlägg

142R skrev:

fisken_ skrev:

142R skrev:
jag kan fixa nummerna, men kan säga direkt att dom boxarna växer inte på träd, hade ett helvete å hitta dom jag har, gjordes bara 88-89 tror jag de va

tjenna, de hade varit jätte bra, är väldigt tacksam för det, men kan du göra det så fort som möjligt tror du smilesmile du vet inte vart man kan få tag på dom . skulle behöva köpa såna nu nämligen smile
mvh: Robin Strömbäck

ring jb dom borde nog ha men då kan dom vara lite dyra, ska kolla de senare idag smile

okkej, har varit på jb men dom ville ha box nummret nämligen, smile

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
fisken_
16 oktober 2010 · 331 Inlägg

jag e inte helt 100 % säker på att de e tändning och bränsle i samma box,de e bara vad jag har hört än så länge,  jag behöver nämligen en likadan box fast turbo boxen, dom jag har är från en 87 :a gle ,

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
240bns
16 oktober 2010 · 1 008 Inlägg

B230FT 740 Turbo med Lh 2.2 brukar ha slutsiffrorna -541
B230F med Lh 2.2 brukar ha -554 alt -544

fisken_
16 oktober 2010 · 331 Inlägg

240bns skrev:
B230FT 740 Turbo med Lh 2.2 brukar ha slutsiffrorna -541
B230F med Lh 2.2 brukar ha -554 alt -544

tackar, vädigt tacksam, smile

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
Volvo740turbo1
25 november 2014 · 4 Inlägg

BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!!!!!
Jag har en volvo 740 tic som bara tvär dog när ja sladadde lite i rondellen, har kollat bland annat tändstiften och dom är snus torra så då förstod ja att det inte kom någe bensin så byte bränslepumpen och då även bränslefiltret. Startade inte då heller. Man ska väll höra pumpen i ungefär 2 sek när man slår på tändningen och det gör man inte på min så då kollade ja runt och folk sa att det kunde vara brändleboxen som va trasig. Tog ut min och kollade
BOSCH  0 261 200 022
078 motronic
Dom ör tydligen jätte svåra och få tag i ovh undrar dels om det är boxen som är trasig eller för små spridare som gör att den inte får bnein och om det är boxen finns det någon annan likadan box som funkar som ör lite lättare ovh hitta??
Tacksam för svar!smile

Volvo740turbo1
25 november 2014 · 4 Inlägg

Volvo740turbo1 skrev:
BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!!!!!
Jag har en volvo 740 tic som bara tvär dog när ja sladadde lite i rondellen, har kollat bland annat tändstiften och dom är snus torra så då förstod ja att det inte kom någe bensin så byte bränslepumpen och då även bränslefiltret. Startade inte då heller. Man ska väll höra pumpen i ungefär 2 sek när man slår på tändningen och det gör man inte på min så då kollade ja runt och folk sa att det kunde vara brändleboxen som va trasig. Tog ut min och kollade
BOSCH  0 261 200 022
078 motronic
Dom ör tydligen jätte svåra och få tag i ovh undrar dels om det är boxen som är trasig eller för små spridare som gör att den inte får bnein och om det är boxen finns det någon annan likadan box som funkar som ör lite lättare ovh hitta??
Tacksam för svar!smile

Glömde säga att det är en b230ft turbo intercooler  -87
Behöver då alltså en box för turbomotor?

240bns
25 november 2014 · 1 008 Inlägg

Har du gnista på den då ?? och isåfall, testat om den startar med startgas??

Volvo740turbo1
25 november 2014 · 4 Inlägg

240bns skrev:
Har du gnista på den då ?? och isåfall, testat om den startar med startgas??

Ja det har ja, startar utan problem med startgas

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 november 2014 · 3 730 Inlägg

Volvo740turbo1 skrev:
BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!!!!!
Jag har en volvo 740 tic som bara tvär dog när ja sladadde lite i rondellen, har kollat bland annat tändstiften och dom är snus torra så då förstod ja att det inte kom någe bensin så byte bränslepumpen och då även bränslefiltret. Startade inte då heller. Man ska väll höra pumpen i ungefär 2 sek när man slår på tändningen och det gör man inte på min så då kollade ja runt och folk sa att det kunde vara brändleboxen som va trasig. Tog ut min och kollade
BOSCH  0 261 200 022
078 motronic
Dom ör tydligen jätte svåra och få tag i ovh undrar dels om det är boxen som är trasig eller för små spridare som gör att den inte får bnein och om det är boxen finns det någon annan likadan box som funkar som ör lite lättare ovh hitta??
Tacksam för svar!smile

Jag har motronicboxar. Pm mig så löser vi det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Volvo740turbo1
25 november 2014 · 4 Inlägg

DiwraZ skrev:

Volvo740turbo1 skrev:
BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!!!!!
Jag har en volvo 740 tic som bara tvär dog när ja sladadde lite i rondellen, har kollat bland annat tändstiften och dom är snus torra så då förstod ja att det inte kom någe bensin så byte bränslepumpen och då även bränslefiltret. Startade inte då heller. Man ska väll höra pumpen i ungefär 2 sek när man slår på tändningen och det gör man inte på min så då kollade ja runt och folk sa att det kunde vara brändleboxen som va trasig. Tog ut min och kollade
BOSCH  0 261 200 022
078 motronic
Dom ör tydligen jätte svåra och få tag i ovh undrar dels om det är boxen som är trasig eller för små spridare som gör att den inte får bnein och om det är boxen finns det någon annan likadan box som funkar som ör lite lättare ovh hitta??
Tacksam för svar!smile

Jag har motronicboxar. Pm mig så löser vi det

Haha tyvärr är jag ny på detta forum så vet ej hur man gör det:/

kimb0 MOPAR
2 december 2014 · 44 Inlägg

har 7 motronic boxar men vet inte om alla funkar smile

men så svåra e dom inte o få tag på bara leta runt på olika köp o sälj.

Hmmm Does it Spool??
Volkswagen golf 2 GTI 8V "Roffen" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang