STULEN Volvo 855 T5R

turbodeath
27 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

det tråkiga är att försäkringsbolagen ger inga roliga summor för bilen heller om den ersätts...för just nu vill dom bara lösa in bilarna känns det som o bli av med dom från vägarna.

döden kommer tillbaka
Turbo_Wagon
27 oktober 2014 · 39 Inlägg

Den gamla ägaren vet jag att det inte är då vi har haft bra kontakt ang händelsen.

Får väl hoppas att bilen dyker upp, men räknar inte med att den kommer i trafik igen. Som turbodeath säger så löser dom nog de flesta gamla bilar idag.

Men ser ni eller hör något så kontakta mig gärna!!

turbodeath
27 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

finns nått ställe vid gråbo där dom brukar dumpa bilar vid nån sjö eller parkering...

döden kommer tillbaka
Hool
28 oktober 2014 · 1 067 Inlägg

Tror det heter härskogsvägen..   Finns en parkering där vid sjön där det hamnar en hel del grejer.

Kolla vid angeredskrossen med..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Madox Den GROVE!
28 oktober 2014 · 128 Inlägg

Zwudda skrev:
Ni alla får sätta hur mycket pengar ni vill på den gamla ägaren, men ni kommer bli av med varenda öre ni satsar för jag har då inget med det att göra, jag är nämligen förra ägaren.

Varför skulle det förresten öka chansen/risken att det är en föregående ägare som snor den om det sitter rattkrycka i bilen?

PRECIS!!!

M@doX
Madox Den GROVE!
28 oktober 2014 · 128 Inlägg

Kolla om den står där som din v70R stod...

M@doX
Turbo_Wagon
28 oktober 2014 · 39 Inlägg

Madox skrev:
Kolla om den står där som din v70R stod...

Jou ska ta en tur i helgen o kolla runt lite..

Mack Forum- och sitemoderator
28 oktober 2014 · 26 149 Inlägg

Turbo_Wagon skrev:

Madox skrev:
Kolla om den står där som din v70R stod...

Jou ska ta en tur i helgen o kolla runt lite..

Verkar angelägen om att hitta den..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Turbo_Wagon
28 oktober 2014 · 39 Inlägg

Jo de är jag väl. Inte kul o stå utan egen bil när barnen skall till dagis o man själv ska till o från arbetet

Mack Forum- och sitemoderator
28 oktober 2014 · 26 149 Inlägg

Turbo_Wagon skrev:
Jo de är jag väl. Inte kul o stå utan egen bil när barnen skall till dagis o man själv ska till o från arbetet

Jag menar förstås inget illa, men personligen - om jag hade varit i samma läge - så hade jag varit ut på stört och letat, efter givna ledtrådar.
Visst, du har familj och så vidare, men ju fortare du finner bilen ju större chans är det att den dels inte är strippad, eller för den delen sönderslagen efter andra förbipasserande som sett ett intressant objekt att hoppa in taket på..

Men det är bara min högst personliga åsikt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Turbo_Wagon
28 oktober 2014 · 39 Inlägg

Mack skrev:

Turbo_Wagon skrev:
Jo de är jag väl. Inte kul o stå utan egen bil när barnen skall till dagis o man själv ska till o från arbetet

Jag menar förstås inget illa, men personligen - om jag hade varit i samma läge - så hade jag varit ut på stört och letat, efter givna ledtrådar.
Visst, du har familj och så vidare, men ju fortare du finner bilen ju större chans är det att den dels inte är strippad, eller för den delen sönderslagen efter andra förbipasserande som sett ett intressant objekt att hoppa in taket på..

Men det är bara min högst personliga åsikt.

Nej de förstår jag. Har givetvis vart ute mycket i helgen o letat, då bilen försvann natten mellan torsdag o fredag.
Men man liksom ger upp hoppet efter två dagars letande då den kan vara precis vart som helst.
Att hitta bilen i gott skick har jag så gott som uteslutit.
Vad man hört innan om just Volvo R bilar så stjäls dom för att strippas.

Mack Forum- och sitemoderator
28 oktober 2014 · 26 149 Inlägg

Turbo_Wagon skrev:

Mack skrev:

Turbo_Wagon skrev:
Jo de är jag väl. Inte kul o stå utan egen bil när barnen skall till dagis o man själv ska till o från arbetet

Jag menar förstås inget illa, men personligen - om jag hade varit i samma läge - så hade jag varit ut på stört och letat, efter givna ledtrådar.
Visst, du har familj och så vidare, men ju fortare du finner bilen ju större chans är det att den dels inte är strippad, eller för den delen sönderslagen efter andra förbipasserande som sett ett intressant objekt att hoppa in taket på..

Men det är bara min högst personliga åsikt.

Nej de förstår jag. Har givetvis vart ute mycket i helgen o letat, då bilen försvann natten mellan torsdag o fredag.
Men man liksom ger upp hoppet efter två dagars letande då den kan vara precis vart som helst.
Att hitta bilen i gott skick har jag så gott som uteslutit.
Vad man hört innan om just Volvo R bilar så stjäls dom för att strippas.

Mjo, tyvärr är det ju så.
Jag hoppas i alla fall att den fortfarande på något mirakulöst sätt skall återfinnas i vettigt skick.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Turbo_Wagon
28 oktober 2014 · 39 Inlägg

Mack skrev:

Turbo_Wagon skrev:

Mack skrev:

Jag menar förstås inget illa, men personligen - om jag hade varit i samma läge - så hade jag varit ut på stört och letat, efter givna ledtrådar.
Visst, du har familj och så vidare, men ju fortare du finner bilen ju större chans är det att den dels inte är strippad, eller för den delen sönderslagen efter andra förbipasserande som sett ett intressant objekt att hoppa in taket på..

Men det är bara min högst personliga åsikt.

Nej de förstår jag. Har givetvis vart ute mycket i helgen o letat, då bilen försvann natten mellan torsdag o fredag.
Men man liksom ger upp hoppet efter två dagars letande då den kan vara precis vart som helst.
Att hitta bilen i gott skick har jag så gott som uteslutit.
Vad man hört innan om just Volvo R bilar så stjäls dom för att strippas.

Mjo, tyvärr är det ju så.
Jag hoppas i alla fall att den fortfarande på något mirakulöst sätt skall återfinnas i vettigt skick.

Det gör jag med smile

Extrazz En 5a är Livet.
9 november 2014 · 2 005 Inlägg

Tråkigt som fan.
Lustigt att dessa bilar stjäls så ofta? Finns bara två anledningar typ.

Smash and grab eller för att strippa ner och sälja. Det tordes vara ganska svårt att sälja vissa personligt byggda delar men svårt det med. En annan som har en likadan så ökar ju bara rädslan på att den ska vara borta en vacker dag när man ständigt läser om andras bilar som försvunnit.

Jag hoppas verkligen att du får tag i bilen eller iaf som en klentröst att du får bra med pengar. Satt det rattkrycka i bilen som är godkänd så borde väl försäkringsbolagen vara lite snällare?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Turbo_Wagon
9 november 2014 · 39 Inlägg

Extrazz skrev:
Tråkigt som fan.
Lustigt att dessa bilar stjäls så ofta? Finns bara två anledningar typ.

Smash and grab eller för att strippa ner och sälja. Det tordes vara ganska svårt att sälja vissa personligt byggda delar men svårt det med. En annan som har en likadan så ökar ju bara rädslan på att den ska vara borta en vacker dag när man ständigt läser om andras bilar som försvunnit.

Jag hoppas verkligen att du får tag i bilen eller iaf som en klentröst att du får bra med pengar. Satt det rattkrycka i bilen som är godkänd så borde väl försäkringsbolagen vara lite snällare?

Jo det är riktigt tråkigt. Ja dom verkar vara attraktiva, lätta? att stjäla. Detta är andra bilen jag blir av med på 2 år. Så nu köper jag ingen mer förrns jag flyttat ifrån där jag bor nu.

Ja det är det jag hört att man gör med dom, men dom delarna verkar inte dyka upp på blocket eller liknande.

Ja hoppas dom har överseende med att man gjort vad man kunnat för att få ha bilen ifred.

Laud
25 november 2014 · 344 Inlägg

Tråkigt att höra, skall hålla ögonen öppna i och runt Göteborg, är ju ute mycket på vägarna. Det "roliga" är att jag blev av med min T5a på Järnringen förra året i November. Har varken hört eller sett något om den, dock fick jag ut 1000kr mer från f-bolaget än vad jag betalade för bilen.

Extrazz En 5a är Livet.
27 december 2014 · 2 005 Inlägg

Något nytt?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Turbo_Wagon
28 december 2014 · 39 Inlägg

Nä, ärendet avslutat och har fått ersättning. Bilen återfanns aldrig. Kanske dyker upp när dom tröttnat på den.

Extrazz En 5a är Livet.
28 december 2014 · 2 005 Inlägg

Riktigt tråkigt att höra.
Men antar att du iaf fick ut en någorlunda bra ersättning?
Vad sa försäkringsbolaget om själva stölden? något som de tyckte att du kunde gjort annorlunda?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Turbo_Wagon
28 december 2014 · 39 Inlägg

Jo det är skit tråkigt.
Njo fick väl vad jag gav för bilen typ med tanke på att jag fick ersättning för barnstolar osv.
Nej dom sa inget speciellt, tror dom kan se i någon statistik att det är en stöldbegärlig bil.

Så nu åker jag en gammal civic tills jag flyttat till hus med eget garage smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang