Chippa volvo v70 t5 -98 HJÄLP

Laud
2 oktober 2014 · 344 Inlägg

Hej!

Det är såhär att jag är sugen på att slänga i ett chip i min v70t5 -98, men det är tyvärr inte så lätt som jag hade trott.

Pratade med en kille som säljer chip och han sa att mitt styrsystem hette "ME7" oc han hade ej chip till den.

Finns det NÅGON som vet hur jag kan få tag på ett sådant chip utan att behöva ta ett lån för att ha råd med det?

Kan man kanske byta boxen mot någon någon annan eller dylikt?

Mappning är det inte tal om.

Tacksam för snabba svar!

Senast redigerat av Laud (2 oktober 2014)

Turbo_Wagon
2 oktober 2014 · 39 Inlägg

Har du kollat med olika firmor som håller på med sånt?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

Om du behöver ta ett lån beror ju helt på din ekonomi. Som Turbo_Wagon skriver så hör med BSR Autotech etc. De vet vad de pysslar med. Att lite på "en kille man snackar med" kan bli lite galet. Gissar att det behöver lödas i en "chiphållare" i din box. Det ska folk som begriper göra.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
turbodeath
2 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

ja man måste löda i boxen,en fyrkantig sockel inte som på 850 bilar...lite jobbigare här på dessa bilar...

döden kommer tillbaka
Christian S
3 oktober 2014 · 4 816 Inlägg

Laud skrev:
Hej!

Det är såhär att jag är sugen på att slänga i ett chip i min v70t5 -98, men det är tyvärr inte så lätt som jag hade trott.

Pratade med en kille som säljer chip och han sa att mitt styrsystem hette "ME7" oc han hade ej chip till den.

Finns det NÅGON som vet hur jag kan få tag på ett sådant chip utan att behöva ta ett lån för att ha råd med det?

Kan man kanske byta boxen mot någon någon annan eller dylikt?

Mappning är det inte tal om.

Tacksam för snabba svar!

om det är en 98 du har så är det inte alls ME7 i den för ME7 kom 99 med nya motorn med elektronisktgasspjäll osv. så han som sa det pratar i nattnössan.

här har du chip till din bil http://atechmotor.com/volvo/v70/turbo-t … et/steg-1/ och 2995kr lär du ha råd med utan att ta lån.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Laud
3 oktober 2014 · 344 Inlägg

Edit: bilen är en 99, köpte den häromdagen så har lite dålig koll. Ber om ursäkt för det..

Laud
3 oktober 2014 · 344 Inlägg

Turbo_Wagon skrev:
Har du kollat med olika firmor som håller på med sånt?

Var inne på Autotechs sida och tittade lite, tänkte bara ifall de fanns som på 850, en sockel med ett chip du sätter i styrboxen, men tydligen måste ngn firma programera hela boxen nu iom att det e ME7..

Eller har jag fel?

Laud
3 oktober 2014 · 344 Inlägg

Christian S skrev:

Laud skrev:
Hej!

Det är såhär att jag är sugen på att slänga i ett chip i min v70t5 -98, men det är tyvärr inte så lätt som jag hade trott.

Pratade med en kille som säljer chip och han sa att mitt styrsystem hette "ME7" oc han hade ej chip till den.

Finns det NÅGON som vet hur jag kan få tag på ett sådant chip utan att behöva ta ett lån för att ha råd med det?

Kan man kanske byta boxen mot någon någon annan eller dylikt?

Mappning är det inte tal om.

Tacksam för snabba svar!

om det är en 98 du har så är det inte alls ME7 i den för ME7 kom 99 med nya motorn med elektronisktgasspjäll osv. så han som sa det pratar i nattnössan.

här har du chip till din bil http://atechmotor.com/volvo/v70/turbo-t … et/steg-1/ och 2995kr lär du ha råd med utan att ta lån.

Kollade ett steg 1 chip på autotech igår med, skulle vilja ha steg 3 dock, men jag såg på deras sida att det bara skiljer 15hk och några nm på steg 1 o 3, enda du får extra på steg 3 för 16000:- är ett avgasstsem, men det kan man ju bygga själv.

Stämmer det att man ej bör ha dumpventil på en bil med ME7 system?

Mew
3 oktober 2014 · 2 160 Inlägg

http://sv.bsr.se/trimsatser/t/488
Kan rekommenderas starkt. smile

Senast redigerat av Mew (3 oktober 2014)

Laud
3 oktober 2014 · 344 Inlägg

Ingen?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

Laud skrev:
Ingen?

Det är klart du ska ha dump. Men du syftar på öppen dump antar jag. Vågar ej svara på hur den reagerar med det. Kan blir tokigt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Christian S
4 oktober 2014 · 4 816 Inlägg

Mew skrev:
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/488
Kan rekommenderas starkt. smile

och jag rekomenderar starkt Autotechs programvara http://atechmotor.com/volvo/v70/turbo-t … et/steg-1/ , hade programvara ifrån dom i den C70 T5 ´99 jag hade för massa år sedan och den gick riktigt gött.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 oktober 2014 · 13 742 Inlägg

om dom inte fixar en uppdatering på din bil ska du inte ha något med dom att göra.

dessa är väll nästan så man kan göra en obd uppgradering
synd du bor så långt bort.

polarn håller på med uppgradering av bilar  så klarar en 2014 vw så bör han fixa en gammal volvo ganska lätt ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Laud
25 november 2014 · 344 Inlägg

Growe skrev:
om dom inte fixar en uppdatering på din bil ska du inte ha något med dom att göra.

dessa är väll nästan så man kan göra en obd uppgradering
synd du bor så långt bort.

polarn håller på med uppgradering av bilar  så klarar en 2014 vw så bör han fixa en gammal volvo ganska lätt ;-)

Haha jo förhoppningsvis, annars hade det varit illa :p

Fekzen
26 november 2014 · 181 Inlägg

Hallå hallå,

Jag har program till dessa som jag mappat på gatan. Jag programmerar din box utan att någon lödning osv behövs.
Kan även göra vissa kundanpassningar om du vill ha något eget så som tex varvstopp vid ett visst varvtal osv...
Skicka mig PM för mer info smile


Med vänlig hälsning//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
torpis Forummoderator
27 november 2014 · 10 572 Inlägg

Fekzen skrev:
Hallå hallå,

Jag har program till dessa som jag mappat på gatan. Jag programmerar din box utan att någon lödning osv behövs.
Kan även göra vissa kundanpassningar om du vill ha något eget så som tex varvstopp vid ett visst varvtal osv...
Skicka mig PM för mer info smile


Med vänlig hälsning//
A.Fekzen

Alltså, detta är över gränsen!

Din hjälp uppskattas enormt, men ren försäljning är INTE ok.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Fekzen
28 november 2014 · 181 Inlägg

torpis skrev:

Fekzen skrev:
Hallå hallå,

Jag har program till dessa som jag mappat på gatan. Jag programmerar din box utan att någon lödning osv behövs.
Kan även göra vissa kundanpassningar om du vill ha något eget så som tex varvstopp vid ett visst varvtal osv...
Skicka mig PM för mer info smile


Med vänlig hälsning//
A.Fekzen

Alltså, detta är över gränsen!

Din hjälp uppskattas enormt, men ren försäljning är INTE ok.

Ah sorry! Jag är inne i rätt många forum så lyckaes blanda ihop reglerna. Ska tänka på det.

Mvh//A

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang